احمد مسجدجامعی در آغاز هفته کتاب:

کتابهای خوب را معرفی کنید

احمد مسجدجامعی در مراسم آغاز هفته کتاب در بنیاد نهج‌البلاغه با اشاره به تاریخ سی‌و‌یک‌ساله برگزاری هفته کتاب گفت: نخستین دوره هفته کتاب را سی‌و‌یک سال پیش همزمان با ایام تولد حضرت امیرالمومنین و با این مصرع حکیم ابوالقاسم فردوسی «که من شهر علمم علیم در است» آغاز کردیم.
تصویر کتابهای خوب را معرفی کنید

به گزارش سایت خبری پرسون،احمد مسجدجامعی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و نویسنده کتاب های همچون نگاهی به دروازه غار و کتاب جسم و جان شهر در مراسم رونمایی از ده جلد آثار علامه طباطبایی که به اهتمام مرحوم هادی خسروشاهی برگزار شد، گفت: سی‌و‌یک سال پیش در ایام تولد مولا علی (ع) ایده برگزاری هفته کتاب شکل گرفت و با شعار «که من شهر علمم علیم در است» آغاز شد و تا امسال تداوم یافته است.

او‌ در این مراسم که با حضور آیت‌الله دین‌پرور، رییس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه و همچنین ناشران شمیران و شخصیت‌ها و مسوولان این منطقه در بنیاد نهج‌البلاغه برگزار شد گفت: من هم در این هفته به زعم خودم تعدادی از کتابهای خوب و خواندنی را معرفی خواهم کرد و از امروز در بنیاد نهج‌البلاغه چند کتاب با موضوع با سخنان حضرت امیرالمومنین را معرفی خواهم کرد. هرچند این کتابها کمیاب یا نایاب است اما جزو بهترین کتابهایی است که تا کنون درباره یا پیرامون نهج‌البلاغه به زیور طبع آراسته شده است.

احمد مسجدجامعی گفت: اولین کتابی که می خواهم معرفی کنم «سخنان علی» ترجمه آزاد نهج‌البلاغه از «جواد فاضل» است. این ترجمه متنی روان و زیبا دارد و خواندنش آنقدر لذت‌بخش بود که ناخودآگاه بخش‌هایی از آن را حفظ می‌شدیم.کتاب دیگر «نهج‌البلاغه ترجمه فیض‌الاسلام» است که قلم شیوا و روانی داشت و در شش جز با خط زیبای طاهر خوشنویس چاپ شده بود و بعد با اهتمام انتشارات اسلامیه به طور کامل چاپ شد. در بین متن و داخل پرانتز توضیحات مفیدی هم داشت.

مسجدجامعی در ادامه گفت: «کتاب سیری در نهج‌البلاغه» آیت‌الله مطهری است که دارالتبلیغ اسلامی چاپ کرد. این کتاب حاصل یاداشت های آیت الله مطهری در نشریه مکتب اسلام بود و از کتابهای خیلی خواندنی در حوزه افکار و اندیشه‌های امام علی است.این سه کتاب در حال حاضر نایاب و کمیاب است و بنیاد نهج ابلاغیه می تواند به تجدید چاپ آنها کمک کند.

مسجدجامعی در پایان از بنیاد نهج‌البلاغه خواست که درباره بهترین کتابهایی که پیرامون نهج‌البلاغه منتشر شده است نظرخواهی کند و از همه خوانندگان و علاقمندان به مطالعه درخواست کرد تا در هفته کتاب، کتابهای خواندنی را به جامعه معرفی کنند.

منبع: پرسون

558762