مهمترین نتایج سفر انسیه خزعلی به عربستان

انسیه خزعلی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره نتایج سفرش به عربستان همراه با رئیس دولت سیزدهم توضیحاتی ارائه داد.
تصویر مهمترین نتایج سفر انسیه خزعلی به عربستان

به گزارش سایت خبری پرسون، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور اظهار کرد: ما در آنجا با دبیر کل همکاری‌های اسلامی، نخست‌وزیر بنگلادش، وزیر خارجه اندونزی و مسئول حقوق بشر کشور سعودی دیدار داشتیم و الحمدلله همکاری‌های خوبی را بین کشورهای اسلامی در مسئله زنان می‌توانیم رقم بزنیم.

وی ادامه دارد: در مسئله غزه هم که همه درباره آپارتاید و نسل‌کشی که در غزه در حال اتفاق افتادن است، یک اتفاق نظر را هم شاهد بودیم. قرار شد در بحث زنان و خانواده با دبیر کل به صورت مشخص در گروهی به عنوان خانواده بسیاری از مسائلی که نوع نگاه بومی در کشورهای اسلامی به خانواده وجود دارد بررسی شود و بتوانیم همکاری‌های مشترکی را انجام دهیم.

وی درباره حمایت از تحصیل دختران غزه بیان کرد: خیلی از دانشگاه‌ها اعلام کردند که آمادگی دارند از دختران فلسطینی و کسانی که الان در غزه شرایط تحصیلی ندارند استقبال کنند و به آنها که هم در فلسطین و هم در افغانستان که شرایط تحصیل فراهم نیست، پذیرش بدهند. این آمادگی در دانشگاه‌ها اعلام شده و همچنین قرار شده با بعضی از کشورها هم قرارداد همکاری داشته باشیم. بعضی از کشورهای اسلامی داوطلب هستند که در هزینه این افراد مشارکت داشته باشند.

خزعلی در پاسخ به سوالی درباره آموزش در چهار سال ابتدایی زندگی زوجین گفت: این موضوع برای نوهمسران در چهار سال ابتدایی زندگی مصوب شده که در دو استان به صورت پایلوت در حال آزمایش است که امیدواریم سال آینده گسترش پیدا کند.

منبع: ایسنا

548742