۱۷ هزار اتباع غیر مجاز در استان البرز طرد شدند

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز استان البرز از طرد ۱۷ هزار اتباع بیگانه غیرمجاز در استان البرز خبر داد.
تصویر ۱۷ هزار اتباع غیر مجاز در استان البرز طرد شدند

به گزارش سایت خبری پرسون، ساسان رمجی معاون صبح سه‌شنبه در جلسه ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی شهرستان کرج که با حضور دکتر آقابراری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری کرج برگزار شد، اظهار داشت: شرایط برای اتباع خارجی و بیگانه در استان البرز باید ناامن شود.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مرکز استان البرز از طرد ۱۷ هزار اتباع بیگانه غیرمجاز در استان البرز خبر داد و گفت: بنا را بر این نهاده ایم که تا پایان امسال بین ٨۰ تا ۱۰۰ هزار نفر از اتباع غیرمجاز که حدود یک سوم جمعیت استان را تشکیل می‌دهند طرد شوند، در این راستا مدیران دستگاه‌ها باید وفق قانون عمل کنند تا به دلیل تخطی از قوانین گرفتار نشوند.

وی با اشاره به تلاش‌های یکساله برای راه اندازی اردوگاه ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی در استان افزود: طی اجرای طرح قریب به ۱۷ هزار اتباع غیر مجاز در استان البرز طرد شدند و حدود ٨۰ درصد طرح با موفقیت همراه بوده است.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مرکز استان با تاکید بر اینکه دانش آموزان ایرانی به خاطر حضور افاغنه از مدرسه باز نمانند تصریح کرد: اگر فردی از اتباع غیرمجاز در مدارس ایرانی ثبت نام داشته باشد و گزارش آن را دریافت کنیم اعلام جرم خواهد شد و سیر اداری را طی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: مدیری که به وظیفه قانونی خود طبق دستورالعمل ابلاغی عمل نمی‌کند باید مواخذه شود.

رمجی در ادامه گفت: هدف از راه اندازی اردوگاه هماهنگی بین مسئولان استان بوده است تا فضا برای اتباع غیرمجاز در کرج ناامن شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح جمع آوری زباله گردها نیز بیان کرد: هم اکنون ۷۰ درصد اتباع بیگانه غیرمجاز که بصورت زباله گرد فعالیت داشتند جمع آوری شدند اما بخشی به چرخه زباله گردهای موتوری پیوسته اند در همین راستا نیز سازمان مدیریت پسماند یک ماه فرصت دارد تا ساماندهی لازم را با پیوست فرهنگی و توجه به موضوع سیما و منظر شهری در این رابطه به انجام رساند.

رمجی گفت: تخریب سازه‌های غیرمجاز مراکز تفکیک زباله نیز در بازه زمانی یک ماهه اجرایی شود.

۵۰ درصد اتباع غیرمجاز زباله گرد هستند

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مرکز استان با بیان اینکه ۵۰ درصد افراد غیرمجاز در بحث زباله گردی فعالیت دارند تصریح کرد: برای ساماندهی فعالیت اتباع غیرمجاز در این زمینه تا پایان ماه جاری جانمایی سطل‌های تفکیک زباله در نقاط مختلف شهرستان انجام شود و تبلیغات لازم در خصوص آگاهی بخشی به شهروندان پیرامون این موضوع صورت بگیرد.

ممنوعیت اجاره ملک به اتباع بیگانه غیرمجاز در کرج

وی همچنین در ادامه با اشاره به ممنوعیت اجاره املاک به اتباع بیگانه غیرمجاز نیز بیان کرد: به اتحادیه املاک نیز اعلام شده که حق اجاره ملک به اتباع بیگانه را ندارید و مواردی که مشاهده شود در صورت اعلام به دستگاه قضائی با املاک تخطی کننده نیز برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

رمجی گفت: با توجه به سهمیه بندی توزیع آرد به تناسب سرانه مصرفی هر منطقه، ضابطه مندسازی تعداد عرضه نان در نانوایی‌ها به اتباع غیرمجاز نیز باید در دستور کار اتحادیه نانوایان قرار بگیرد.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مرکز استان از تمامی دستگاه‌های شهرستان کرج خواست تا اهمیت لازم را در رابطه با اجرای طرح پاکسازی شهر از حضور اتباع غیرمجاز بیگانه داشته باشند.

رمجی گفت: بنا را بر این نهاده ایم که تا پایان امسال بین ٨۰ تا ۱۰۰ هزار نفر از اتباع غیرمجاز که حدود یک سوم جمعیت استان را تشکیل می‌دهند طرد شوند.

وی تصریح کرد: مدیران دستگاه‌ها وفق قانون عمل کنند تا به دلیل تخطی از قوانین گرفتار نشوند.

منبع: مهر

548559