خودکفایی ۱۱ هزار عضو زیرپوشش کمیته امداد آذربایجان شرقی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان شرقی گفت: اکنون ۸۰ هزار خانوار استان زیر پوشش این مجموعه است و یازده هزار نفر نیز توانمند شده به مرحله خودکفایی رسیدند و به این ترتیب از حمایت کمیته امداد خارج شدند.
تصویر خودکفایی ۱۱ هزار عضو زیرپوشش کمیته امداد آذربایجان شرقی

به گزارش سایت خبری پرسون، غلامعلی ملامهدی، زیر پوشش قرار گرفتن زنان بی سرپرست و زنان روستایی از طریق بیمه تامین اجتماعی را از مهمترین اولویت های کمیته امداد آذربایجان شرقی بیان و اظهار کرد: بر این اساس سالانه حدود یکهزار و ۷۰۰ نفر از زنان بی سرپرست توسط کمیته زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.

به گفته وی بر این اساس افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از زنان روستایی آذربایجان شرقی نیز توسط کمیته امداد، بیمه عشایر شده و در سن بازنشستگی از بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند.

ملامهدی به توانمندسازی افراد زیرپوشش کمیته امداد اشاره و اضافه کرد: پارسال ۱۰۸ همت اعتبار برای توانمندسازی افراد زیرپوشش در نظر گرفته شده بود که از این طریق ۲۷ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی در آذربایجان شرقی ایجاد شد، این در حالی است که ۶۰ درصد فرصت های شغلی استان توسط کمیته انجام گرفته است.

وی ادامه داد: فرصت های شغلی فوق در حوزه خدمات، فنی و مهندسی، اقتصادی و سایر مشاغل ایجاد شده است که علاوه بر مددجویان کمیته، افراد سرپرست بدون بیمه، دهک های پنج به پایین و افراد نیازمند جامعه نیز می توانند از این خدمات استفاده کنند.

ملامهدی از برنامه ریزی برای اعزام کاروان شوق زیارت مشهد مقدس برای تعداد پنج هزار زن و مرد زیرپوشش کمیته امداد آذربایجان شرقی توسط افراد خیر خبر داد که به زودی به مشهد اعزام خواهند شد.

منبع: ایرنا

548522