پشت پرده حاشیه سازی حسن روحانی برای انتخابات مجلس خبرگان

اساسا شأن جایگاه مجلس خبرگان رهبری فراتر از بازی های سیاسی مدنظر هاشمی و روحانی است.
تصویر پشت پرده حاشیه سازی حسن روحانی برای انتخابات مجلس خبرگان

به گزارش سایت خبری پرسون، شنبه بیستم آبان ماه و در آخرین روز، پس از گمانه زنی‌های پر شمار روزنامه های اصلاح طلب در خصوص احتمال حضور روحانیدر انتخابات خبرگان ، بالاخره وی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد. حضور پر سر و صدای روحانی و صدور بیانیه(!) پس از ثبت نام، درحالی صورت گرفت که قریب به پانصد نفر از علما و مجتهدین حوزه علمیه در سکوت کامل خبری و به دور از حاشیه سازی، در این انتخابات ثبت نام کرده و سپس به درس و بحث خود بازگشتند.

از آنجایی که این رفتار روحانی در حاشیه ثبت نام انتخابات خبرگان، خلاف سیره‌ علمای حاضر در این مجلس و موجب وهن خبرگان است، این سوال مطرح میشود که مگر روحانی چه امتیاز ویژه‌ای دارد که چنین پرطمطراق در ستاد انتخابات خبرگان رژه‌ سیاسی می رود؟

گرچه چنین فضاسازی هایی پیرامون انتخابات مجلس خبرگان از سوی جریان اصلاح طلب و به اصطلاح معتدل، مسبوق به سابقه است، اما سیاسی کاری و اظهارات نابجا در حاشیه ثبت نام خبرگان باعث ضربه جایگاه مجلس خبرگان خواهد شد.

در انتخابات مجلس خبرگان در سال 94 نیز شأن خبرگان بازیچه‌ طیف هاشمی رفسنجانی قرار گرفت. تکرار وقایع آن سال، با اظهارات تند و زننده روحانی و همچنین حمله به نهادها و جریانات سیاسی داخلی، ضمن تقلیل جایگاه خبرگان، از یک مجلس علمی و نخبگانی به جمعی سیاسی و قبیله‌ای، به اعتبار و اهمیت این مجلس نزد افکار عمومی لطمه خواهد زد.

اساسا شأن جایگاه مجلس خبرگان رهبری فراتر از بازی های سیاسی مدنظر هاشمی و روحانی است؛ برای همین هم رهبرانقلاب پس از انتخابات پیشین خبرگان از جای خالی حضرات آیات یزدی و مصباح ابراز تاسف کردند و مجلس خبرگان را محروم شده از حضور این دوعالم دانستند چرا که این افراد نیازی به حضور در این مجلس ندارند.

فارغ از تایید یا عدم تایید صلاحیت روحانی ای کاش رئیس جمهور سابق که سابقه تاریکی در برهم زدن قواعد نظیر تفسیر عجیب از قرآن و یا تحریف سیره اهل بیت(ع) در جهت منافع شخصی و جناحی خود دارد، حداقل این بار متوجه باشد. اما ظاهرا خیال پردازی برای برگشت به قدرت در مجلس و دولت تاکنون مانع فهم این موضوعات بدیهی شده است. البته که روحانی دوست ندارد تنها عنوان باقیمانده برای او یعنی «عضو مجلس خبرگان رهبری» را هم از دست بدهد.

منبع: جهان نیوز

548429