اتمام عملیات شانه‌سازی محور کنگاور به اسدآباد در کرمانشاه

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان کنگاور گفت: عملیات شانه‌سازی در راستای ایمن‌سازی تردد کاربران جاده‌ای با هدف توقف‌های اضطراری خودروها، افزایش دید رانندگان در پیچ‌ها، احساس راحتی و آرامش راننده هنگام رانندگی، بازگشایی معبر به هنگام وقوع تصادفات در جاده و محلی برای دپوی برف هنگام عملیات برف‌روبی، اجرا می‌شود.
تصویر اتمام عملیات شانه‌سازی محور کنگاور به اسدآباد در کرمانشاه

به گزارش سایت خبری پرسون، روضانعلی حصاری امروز _دوشنبه بیست‌ودوم آبان_ اظهار کرد: عملیات شانه‌سازی و رفع اختلاف سطح جاده با شانه جاده با توجه به قرار داشتن ۴۵ کیلومتر مسیر بزرگراهی در محور کنگاور به سه‌راهی تویسرکان تا روستای پل‌شکسته در انتهای حوزه استحفاظی در دو مرحله عملیات شانه‌سازی اجرا شد.

وی افزود: عملیات شانه‌سازی در راستای ایمن‌سازی تردد کاربران جاده‌ای با هدف توقف‌های اضطراری خودروها، افزایش دید رانندگان در پیچ‌ها، احساس راحتی و آرامش راننده هنگام رانندگی، بازگشایی معبر به هنگام وقوع تصادفات در جاده و محلی برای دپوی برف هنگام عملیات برف‌روبی، اجرا می‌شود.

رئیس راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کنگاور با بیان اینکه در عملیات شانه‌سازی شیب‌های گردنه کجاوه‌شکن که از سوی اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای واریانس جدید برای آن اعلام شده، انجام شده است.

حصاری ادامه داد: طی هفت ماهه اخیر، محور سه‌راهی تویسرکان تا کنگاور به طول ۴.۵ کیلومتر روکش آسفالت و عملیات بهسازی و لکه‌گیری از گردنه بید سرخ تا روستای کهریز به طول هشت کیلومتر انجام و در این بازه زمانی سه هزار و ۱۶۵ تن آسفالت در محورهای مواصلاتی شهرستان کنگاور مصرف شده است.

وی با اشاره به ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی این شهرستان، گفت: ۱۳۶ کیلومتر خط‌کشی، آشکارسازی هشت نقطه پرحادثه، نصب دو سرعت‌گیر، نصب ۱۱۰ عدد تابلوی اخطاری و مسیرنما، نصب ۲۲۰ عدد علائم هشداری و بهسازی ۷۹ عدد تابلو از دیگر اقدامات انجام شده طی هفت ماه سال جاری است.

رئیس راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کنگاور با اشاره به اقدامات انجام شده در محورهای مواصلاتی شهرستان کنگاور گفت: ۱۵ کیلومتر عملیات بهسازی و تراکم‌دهی جاده، شانه‌سازی به طول ۱۲ کیلومتر، ۴۳۰ کیلومتر حریم‌زنی و رگلاژ شانه راه، پاک‌سازی ورودی و خروجی ۲۲ پل، ریزش‌برداری چهار مقطع در گردنه بید سرخ و گردنه سرمست، امدادرسانی به ۱۹۰ خودرو در راه مانده و ۵۰ مورد راه‌گشایی و عملیات واکنش سریع انجام شده است.

منبع: ایمنا

548289