معرفی بهترین فیلم‌های کره‌ای۲۰۲۳

در مطلب زیر فهرستی برگزیده از بهترین فیلم‌های سینمایی کره‌ای در سال ۲۰۲۳ را معرفی می‌کنیم.
تصویر معرفی بهترین فیلم‌های کره‌ای۲۰۲۳

به گزارش سایت خبری پرسون، سینمای کره در کنار صنعت سریال‌سازی این کشور همچنان به روند موفقیت و درخشش جهانی‌اش ادامه می‌دهد. داستان‌های خلاقانه، روایت‌های گیرا و شخصیت‌پردازی‌های منحصر به فرد از عوامل این موفقیت بین‌المللی بوده‌اند.

در سال ۲۰۲۳ نیز مثل سال‌های گذشته شاهد فیلم‌های نسبتا درخشان و تحسین‌شده‌ای از سینمای کره بودیم که در ژانرهای مختلفی مثل علمی‌تخیلی، جنایی و اکشن عرضه شدند. در اینجا تعدادی از بهترین فیلم‌های کره‌ای سال ۲۰۲۳ را معرفی کرده‌ایم.

۱. مردان پیشگام The Point Men

هنگامی که نیروهای طالبان تعدادی از گردشگران کره‌ای را می‌ربایند، دولت کره دیپلمات جائه هو را برای ماموریت نجات منصوب می‌کند. او با مامور ویژه‌ای به نام دائه سیک همکاری می‌کند تا با هم راهی برای نجات گردشگران پیدا کنند.

این فیلم الهام گرفته از وقایع واقعی بحران گروگان‌گیری در سال ۲۰۰۷ است که در آن ۲۳ کره‌ای در افغانستان گروگان گرفته شدند.

۲. جونگ ای Jung E

در قرن بیست و دوم، جهان به دلیل تغییرات آب و هوایی برای نوع بشر غیر قابل سکونت شده است. مردم برای بقا در پناهگاه‌هایی که به طور ویژه طراحی شده‌اند زندگی می‌کنند. در میان چنین هرج و مرجی، زمانی که وقوع یک جنگ داخلی ممکن است به بدتر شدن وضع زندگی بیانجامد، رهبر نیروهای متحد، جونگ‌یی، در قالب یک ربات هوش مصنوعی قدرتمند شبیه‌سازی می‌شود. آیا او پیروز خواهد شد و مردم خود را از عذاب قریب الوقوع نجات خواهد داد؟

۳. قرارداد شیطان The Devil's Deal

جئون هائه وونگ با بلندپروازی و جاه‌طلبی تلاش کرده است تا در صدر سپهر سیاسی بوسان قرار گیرد؛ او اکنون نامزد اصلی مجلس ملی است. اما راه او برای رسیدن به رویاهایش با آمدن حریف قدرتمند و حیله‌گری به نام کوون سون تائه دشوار به نظر می‌رسد.

۴. بوکسون را بکش Kill Boksoon

بوکسون زنی با یک زندگی دوگانه است: او از یک طرف یک مادر مجرد است و از طرف دیگر یک قاتل قراردادی ماهر. او توسط یک تبهکار خطرناک به اسم چا مین کیو آموزش دیده و در حال حاضر کارمند یک شرکت بزرگ است. اما وقتی کارش با خانواده‌اش در تضاد قرار می‌گیرد، باید اخلاق کاری خود را کنار بگذارد؛ او حالا باید یا بکشد یا کشته شود.

۵. رویا Dream

تیمی از فوتبالیست‌های آماتور با ویژگی‌های منحصربه‌فرد برای کنار آمدن با یکدیگر تلاش می‌کنند. اما غیرت آنها برای ثبت یک رکورد به ظاهر غیرممکن در جام جهانی بی‌خانمان‌ها کم کم آنها را با هم متحد می‌کند. در حالی که بازیکنان با کمک مربی خود یون هونگ دائه، بهترین عملکرد خود را در زمین ارائه می‌دهند، فیلمسازی به اسم لی‌سو مین کار سخت آنها را به تصویر می‌کشد و سفر آنها را به یک فیلم مستند تبدیل می‌کند.

۶. پروژۀ سکوت Project Silence

گروهی از مردم در میان مه غلیظ گیر افتاده و روی پل فرودگاه محبوس شده‌اند. با وجود جانوران تشنه به خون و سگ‌مانندی که در نزدیکی آنها کمین کرده‌اند، آیا این گروه می‌توانند از پلی که هر لحظه ممکن است فرو بریزد فرار کنند؟

۷. زندگی‌های گذشته Past Lives

وقتی خانوادۀ نورا از کره جنوبی به کانادا نقل مکان می‌کنند، او از بهترین دوست دوران کودکی خود هائه سونگ جدا می‌شود. دو دهه بعد، بازی سرنوشت طوری رقم می‌زند که این دو می‌توانند برای یک هفته در نیویورک دوباره در کنار هم قرار بگیرند. آیا این برخورد تصادفی تمام احساسات دیرینه آنها را نسبت به یکدیگر دوباره زنده خواهد کرد؟

طبق گزارش رولینگ استون، این درام عاشقانه بهترین فیلم کره‌ای سال ۲۰۲۳ است. امتیاز این فیلم در وبسایت Rotten Tomatoes نود و هفت درصد و در IMDb نیز ۸ از ۱۰ است.

منبع: فرادید

547856