کیومرث هاشمی:

پیگیر دغدغه شغلی ورزشکاران هستیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: به دنبال برطرف کردن دغدغه شغلی ورزشکاران المپیکی و پاراالمپیکی هستیم که خواسته به حق آن‌هاست.
تصویر پیگیر دغدغه شغلی ورزشکاران هستیم

به گزارش سایت خبری پرسون، کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان عصر دوشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی هانگژو در جمع خبرنگاران گفت: ابتدا باید یک خداقوت به آقای زاکانی و همکارانش در شهرداری تهران بگویم که این مراسم تجلیل را به زیبایی برگزار و خانواده ورزش قهرمانی را خوشحال کردند. مطمئنا برگزاری این مراسم می‌تواند به تقویت ورزش قهرمانی کمک کند که قول دادند این مسیر را هم برای ورزشکاران پارا برگزار کنند.

او درباره مباحث مطرح شده راجع به شغل ورزشکاران توضیح داد: این موضوع مساله‌ای است که همیشه مطرح شده است. همواره سوال جامعه ورزش بوده و ما طبق قانون باید شرایط شغلی قهرمانان را در رشته‌های مختلف با توجه به نوع مدالی که می‌آورند مشخص کنیم. یک ایرادی هست که آن هم این است؛ این شغل‌ها باید بلا تصدی باشند که معمولا دستگاه‌ها شغل‌های بلا تصدی کمی دارند.

وزیر ورزش تاکید کرد: به دنبال این هستیم تا مشکل حل شود. در نامه‌ای که به دکتر مخبر ارسال کردم، از او درخواست کردم تا در کمیسیون مربوطه اصلاحات را انجام دهد تا این دغدغه برطرف شود. دغدغه‌ای هم ورزشکاران جانباز دارند که علاوه بر این موضوع، فرزندان‌شان هم درخواست جذب دارند. به دنبال آن هستیم تا شرایط شغلی آن‌ها در بخش المپیکی و پاراالمپیک برطرف شود.

کیومرث هاشمی درباره دغدغه مسکن ورزشکاران نیز گفت: یک دغدغه دیگر هم بحث حق مسکن هست که باید ورزشکاران و قهرمانان خود را برای مسکن و تهیه زمین مورد نیاز به استان‌های مربوطه آن‌ها معرفی کنیم. پیگیر این مساله نیز خواهیم بود تا دغدغه آن‌ها برطرف شود.

او درباره برنامه وزارت ورزش برای افزایش تعداد مدال‌های ایران در بازی‌های آسیایی و المپیک نیز گفت: اصل موضوع مدال‌آوری مساله کوتاه مدتی نیست و بلند مدت است. باید استعدادیابی لازم درون محلات شکل بگیرد که الان در تهران شروع شده تا ورزشکاران در مدارس شناسایی شده و پرورش داده شوند تا به جامعه قهرمانی معرفی شوند.

هاشمی در پایان گفت: ورزشکارانی که می‌خواهند در عرصه بین‌المللی معرفی شود حداقل یک پروسه 8 ساله می‌خواهد که خوشبختانه آموزش و پرورش و فدراسیون‌های ما با دست به دست هم دادن می‌توانند استعدادهای زیادی را کشف کنند تا مدال‌های خوش‌رنگ بیش‌تری در میادین مختلف کسب کنیم

منبع: مهر

547264