«شگرف» پلی برای علم وعمل در گردشگری است

پروفسور جعفری بیان کرد: درباره تشکیل این شبکه بیش از یکسال است که در حال هم اندیشی و رایزنی هستیم، چالشها و چاره های مختلف را در تیم علاقه مندان مطرح نمودیم و به صورت گروهی کار کردیم، مخالفت و موافقت درباره موضوعات وجود داشت اما در نهایت هم صدا و هم نظر شدیم.
تصویر «شگرف» پلی برای علم وعمل در گردشگری است

به گزارش سایت خبری پرسون، شگرف درحاشیه کنفرانس سه روزه توسعه پایدار و تاب آوری گردشگری که با حضور جمعی از فعالان، متخصصان، استادان دانشگاه و پژوهشگران حوزه گردشگری در استانبول ترکیه در ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۱ برگزار شد متولد شد. در حاشیه این کنفرانس فعالان و متخصصین گردشگری فارسی زبان از ایران و سایرکشورها در نشست هم اندیشی روند تاسیس و فعالیت شبکه متخصصین گردشگری فارسی‌زبان (شگرف) را که از حدود یک سال پیش از کنفرانس آغاز شده بود، بررسی و مورد تایید قرار دادند.

پرفسور جعفر جعفری، استاد برجسته گردشگری جهان و رئیس هیئت موسس شگرف درباره تاسیس و فعالیت شبکه متخصصین گردشگری فارسی‌ زبان (شگرف) اظهار داشت: مدتها بود فعالان گردشگری تقاضای ایجاد فضایی برای تبادل اندیشه و ارتباط میان فارسی‌ زبانان سراسر جهان که در عرصه علمی و عملی گردشگری فعالیت می‌کنند مطرح بود تا بنحو مقتضی به طور حرفه ای به هم پیوند داشته و در واقع با این کار یک پل زبانی برای علم و عمل بزنیم که این گروه‌ها با هم ارتباط تخصصی داشته و تبادل نظر و تبادل تجربه کنند.

استاد ایرانی دانشگاه ویسکانسین استاوت و مولف دایره المعارف گردشگری جهان افزود: فقط ایرانیان نیستند که فارسی صحبت می‌کنند؛ ملت‌های دیگر مانند تاجیکستان، افغانستان ومردمان سایر کشورهای همسایه ایران و همچنین افراد بسیاری که در سراسر جهان پراکنده هستند به زبان فارسی صحبت می‌کنند و دارای تخصص گردشگری هستند، با تاسیس این شبکه موجبات هم افزایی، تبادل اطلاعات و تجارب میان متخصصین به زبان فارسی انجام می‌شود، فرصتی است مغتنم برای تعاملات بیشتر، انسجام، مشارکت و همراهی برای کمک به توسعه پایدارگردشگری درکشورهای فارسی زبان وارتقاء سطح مهارت و دانش فعالان این عرصه در سایر نقاط جهان است.

پروفسور جعفری بیان کرد: درباره تشکیل این شبکه بیش از یکسال است که در حال هم اندیشی و رایزنی هستیم، چالشها و چاره های مختلف را درتیم علاقه مندان مطرح نمودیم و به صورت گروهی کار کردیم، مخالفت و موافقت درباره موضوعات وجود داشت اما درنهایت هم صدا و هم نظر شدیم.

وی ضمن دعوت از علاقه مندان افزود: چه ایرانی و چه غیر ایرانی فارسی زبان و دارای تخصص گردشگری تا زمانی که علاقه‌مند به فعالیت در شبکه شگرف باشند میتوانند با این انجمن همکاری داشته، حوزه فعالیت این انجمن مردم فارسی زبان درهر ملیتی و در هر نقطه از جهان است،‌ مرکزاصلی انجمن کشور اسپانیا انتخاب شد، بدلیل اینکه مقر سازمان جهانی گردشگری در اسپانیا است.

برنده جایزه اولیس (Ulysses) سازمان جهانی گردشگری بیان کرد: اساسنامه‌ این شبکه تدوین وبه تصویب رسید و در مراجع قانونی اسپانیانیز به ثبت رسیده است، جعفری در ادامه گفت: با دعوت از متخصصین، وبینارها و نشستهای ماهیانه حرفه ای و تخصصی برگزارمی گردد،کنگره ونشست سالانه شبکه متخصصین گردشگری فارسی زبان نیز درآینده برگزار خواهد شد.علاقه مندان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتربه سایت shegarf.org مراجعه نمایند.

منبع: گردشگری فارسی‌ زبان

547079