کاهش دما در تهران تا اواسط هفته

اداره کل هواشناسی استان تهران از امشب تا روز یکشنبه آسمانی نیمه‌ابری در بعضی ساعت‌ها ابری همراه با وزش باد و بارش باران و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید را برای این استان پیش‌بینی کرده است.

تصویر کاهش دما در تهران تا اواسط هفته

به گزارش سایت خبری پرسون، اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی با گذر متناوب، سامانه بارشی از شمال کشور و تاثیر زبانه آن بر استان تهران، طی امشب تا یکشنبه (۱۴ آبان) آسمانی نیمه‌ابری در بعضی ساعت‌ها ابری همراه با وزش باد و بارش باران و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت با توجه به بالا بودن رطوبت نسبی و کاهش نسبی دما در بعضی ساعت‌ها رخداد مه رقیق و در نواحی پرتردد شهری گاهی افزایش نسبی آلاینده‌های جوی و کاهش دید مورد انتظار است.

همچنین در دامنه‌ها و ارتفاعات هوایی مه‌آلود در ارتفاعات بالادست و قله‌ها گاهی بارش برف با احتمال بارش تگرگ در نواحی مستعد پیش‌بینی شده است.

از امروز تا دوشنبه روند کاهش نسبی دما در سطح استان به ویژه در نیمه‌شمالی مورد انتظار است و رخداد یخبندان موقت شبانه در ارتفاعات، دور از انتظار نیست. همچنین در روز دوشنبه، ۱۵ آبان آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با مه صبحگاهی و در بعدازظهر وزش باد و در روز سه‌شنبه آسمانی صاف تا کمی ابری در نیمه غربی گاهی با افزایش باد پیش‌بینی شده است.

براساس این گزارش آسمان تهران، فردا نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با بارش باران و گاهی افزایش باد و رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد و در روز یکشنبه؛ ۱۴ آبان نیمه ابری و همراه با افزایش باد با احتمال رگبار و رعد و برق به تدریج صاف با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۱ درجه سانتی‌گراد، خنک‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ است.

منبع: مهر

546673