بخشدار خبرداد:

۲۵ راس گوسفند بر اثر صاعقه در لوداب تلف شد

بخشدار لوداب از توابع شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد از تلف شدن 25 گوسفند بدلیل صاعقه‌های شدید غروب دیروز سه شنبه در روستای بلوط بلند این بخش خبرداد.
تصویر ۲۵ راس گوسفند بر اثر صاعقه در لوداب تلف شد

به گزارش سایت خبری پرسون، "کورش بی نیاز" در حاشیه بازدید از این خانوار عشایری، اظهار داشت: متاسفانه غروب روز گذشته بدلیل برخورد شدید صاعقه و رعد و برق با گله احشامی در روستای بلوط بلند بخش لوداب، ۲۵ رأس دام تلف شده است.

وی با بیان اینکه این گله گوسفند زیر درختی در دشت روستا جمع بودند تا گرفتار بارش و یا سیل احتمالی نشوند، خاطرنشان کرد: رعد و صاعقه های شدید غروب دیروز متاسفانه باعث تلف شدن 25 راس گوسفند شد اما خوشبختانه آسیبی به صاحب گوسفندان نرسیده است.

بخشدار لوداب از توابع شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار تاسف از اینکه گوسفندان این دامدار، بیمه نبودند، خاطرنشان کرد: همواره از دامداران و کشاورزان منطقه خواسته ایم نسبت به بیمه دام و محصولات خود اقدام کنند تا اگر حادثه غیرمترقبه اینگونه ای رخ داد بتوانند از مزایای بیمه بهره ببرند.

بی نیاز گفت: سازمان هواشناسی استان درباره بارش‌های رگباری در استان کهگیلویه و بویراحمد هشدار‌های لازم را داده بود اما متاسفانه این دامدار و البته سایر اهالی روستای بلوط بلند لوداب فکر نمی‌کردند چنین حادثه تلخی برای آنان رخ دهد.

روستای بلوط بلند در ۱۴۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی بیش از ۳۰ خانوار و در منطقه‌ای کاملا کوهستانی و برف گیر واقع شده است.

با شروع کمترین بارش‌ها، بنا بگفته بی نیاز بخشدار لوداب، متاسفانه محورهای ارتباطی منتهی به این روستا مسدود و روستانشنیان به زحمت زندگی خود را در نیمی از سال سپری می‌کنند.

بخش لوداب از محرومترین بخش‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بشمار می‌رود که متاسفانه اغلب زیرساخت‌های رفاهی این بخش بویژه در حوزه راه همچنان با مشکلات فراوانی روبرو است.

منبع: ایلنا

546512