ادعای اوکراین در حمله به تاسیسات ضدهوایی روسیه

مرکز ارتباطات راهبردی کی‌یف مدعی شد که اوکراین به تاسیسات ضدهوایی روسیه واقع در غرب شبه‌جزیره کریمه حمله کرده است.

تصویر ادعای اوکراین در حمله به تاسیسات ضدهوایی روسیه

به گزارش سایت خبری پرسون، برخی منابع مدعی شده‌اند که در جریان حمله موشکی اوکراین به این تاسیسات، ۱۷ سرباز روسی و ۵ خودروی نظامی آسیب دیده‌اند.

روز گذشته نیز ارتش روسیه اعلام کرده بود: پدافند هوایی روسیه جلوی تلاش جدید رژیم کی‌یف برای انجام یک حمله تروریستی دیگر را گرفته و ۳۶ پهپاد را در مسیر اعزام به شبه جزیره کریمه رهگیری کرد.

کی‌یف در ماه‌های اخیر حملات پهپادی و راکتی خود به شبه جزیره کریمه را تشدید کرده است. بر اساس اعلام ارتش روسیه، اوکراین روز ۱۳ سپتامبر با موشک‌های کروز به یک کارخانه کشتی سازی در بندر سواستوپل با موشک‌های کروز حمله کرده و به دو کشتی نیروی دریایی آسیب وارد کرد. ۹ روز بعد از این اتفاق نیز موشکی به مقر ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه در سواستوپل اصابت کرد.

اوکراین همچنین چندین بار از پهپادها برای حمله به زیرساختهای بندری روسیه در سواستوپل استفاده کرده است. این پهپادها، زیرساخت‌های مهم حمل‌ونقل مانند پل کریمه را که در حمله‌ای در ماه ژوئیه به شدت آسیب دید هدف گرفتند اما این پل اوایل ماه جاری میلادی تعمیر و به طور کامل بازگشایی شد.

مقامات روسیه، کی‌یف را متهم به طراحی حملات خرابکارانه علیه بناهای زیرساختی این کشور از جمله نیروگاه‌های هسته‌ای کرده‌اند. بر اساس گزارش‌ها چند روز پیش روسیه حمله اوکراین با چند پهپاد به شهر کورچاتوف، محل قرار گیری نیروگاه برق هسته‌ای کورسک روسیه را دفع کرد اما یکی از این پهپادها در نهایت توانست به یک تاسیسات ذخیره پسماند هسته‌ای آسیب وارد کند.

منبع: مهر

546169