درخواست کمک وزیر دفاع اوکراین از غرب

وزیر دفاع اوکراین گفت: غرب باید تسلیحات بیشتری ارسال کند.
تصویر درخواست کمک وزیر دفاع اوکراین از غرب

به گزارش سایت خبری پرسون، الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در مصاحبه‌ با "وال استریت ژورنال" گفت: "ما نیاز به توسعه، جایگزینی و اصلاح یگان‌های خود داریم، زیرا تلفات سنگینی را متحمل شده‌ایم. ما خودروهای زرهی بیشتر و سلاح‌های پیشرفته‌تری از شرکای خود می‌خواهیم. ما باید دست به سازماندهی مجدد برخی بخش‌ها زده، استحکامات را مدرن و یک استراتژی برای عملیات جدید تدوین کنیم."

وی افزود: سامانه‌های موشکی کوتاه برد "جاولین" و "نلاو" دیگر در لیست تجهیزات اولویت‌دار نیروهای اوکراینی قرار ندارند و کی‌یف اکنون به توپخانه‌های دوربرد نیاز دارد.

رزنیکوف همچنین طی سخنرانی در اجلاس سران فوربس گفت که اوکراین نیازی به سامانه‌های گنبد آهنین اسرائیل ندارد؛ چرا که نمی‌تواند کی‌یف را در برابر موشک‌های کروز و بالستیک روسیه محافظت کند.

وزیر دفاع اوکراین گفت که گنبد آهنین اسرائیل علیه موشک‌های روسی کار نخواهد کرد. اوکراین باید سامانه دفاع موشکی خود را توسعه دهد.

این اظهارات وزیر دفاع اوکراین در تضاد با درخواست‌های سابق اوکراین از اسرائیل برای دستیابی به سامانه گنبد آهنین است.

سفیر اوکراین در اراضی اشغالی ماه ژوئن گذشته گفته بود کشورش می‌خواهد سامانه هوایی گنبد آهنین را بخرد و افزود: "ما به کمک اسرائیل نیاز داریم. ما به حمایت نظامی-فنی نیاز داریم. گنبد آهنین به ما امکان می‌دهد زنان و کودکان خود را از بمباران موشک‌های روسی نجات دهیم."

رزنیکوف در تکمیل اظهاراتش با اشاره به اینکه "گنبد آهنین قدرت حفاظت ۱۰۰ درصدی ندارد"، فاش کرد که به اراضی اشغالی رفته و با سازندگان گنبد آهنین صحبت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: گنبد آهنین برای محافظت در برابر موشک‌های کند و کم ارتفاع که عمدتاً در کارگاه‌ها تولید می‌شوند طراحی شده است و در برابر موشک‌های کروز و بالستیک قدرت محافظت ندارد.

منبع: ایسنا

405106