ضرورت همراهی بخش خصوصی و تشکل‌های کارگری برای توسعه

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز به دلیل شرایط کشور، همراهی بخش خصوصی و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای دستیابی به توسعه ضروری است.
تصویر ضرورت همراهی بخش خصوصی و تشکل‌های کارگری برای توسعه

به گزارش سایت خبری پرسون، سید صولت مرتضوی در نشست هم اندیشی منتخبین تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران خراسان رضوی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: امروز به دلیل شرایط کشور، همراهی بخش خصوصی و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی برای دستیابی به توسعه ضروری است.

وی افزود: اهتمام ویژه دولت و تمامی ارکان نظام در راستای حل مشکلات مردم مخصوصاً جامعه کار و تولید کشور است و در طول این مدت نیز پیگیری‌ها و اتفاقات خوبی صورت گرفته است.

وزیر کار با تاکید بر لزوم هم‌فکری و هم‌اندیشی مستمر با تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، تعاون‌گران و بازنشستگان بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای رفع دغدغه تشکل‌ها و منتخبین آنان صورت گیرد.

نمایندگان منتخب تشکل‌های کارگری و کارفرمایی خراسان رضوی نیز در این دیدار که در آن محمد امین بابایی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز حضور داشت، دغدغه‌ها، چالش‌ها، پیشنهادات و مشکلات خود را تبیین کردند. از جمله مهمترین آن‌ها امنیت شغلی، مشکلات معیشت کارگران، درمان بازنشستگان، بحث طرح ایجاد مناطق آزاد کار، جایگاه تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، تامین اجتماعی، کمبود نیروی انسانی در واحدهای تولیدی، مشکلات کاریابی‌های خارجی، تورم و افزایش سبد خانوار، مسکن کارگری و مشاغل سخت و زیان‌آور کارگران بود.

لزوم تسریع در تکمیل پروژه‌های زائرسرای ارزان‌قیمت در مشهد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در دیدار با هیأت مدیره بنیاد زائر که با حضور «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی، «محمد رضا قلندر شریف» شهردار مشهد، «حجت الاسلام گنابادی نژاد» معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری، «محمد امین بابایی» مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی و «سیدحسین عابدی» مدیرعامل بنیاد مرکزی زائر امام رضا(ع) و اعضاء هیأت مدیره این بنیاد برگزار شد، اظهار کرد: کاری که برای زائران امام رضا علیه السلام باشد، باقیات‌الصالحات و حرکت در مسیر خدمت‌گذاری است.

وی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند که توجه بیشتری می‌بایست به زائران بارگاه منور رضوی و مردم عزیز داشته باشیم، هر چه سریعتر باید پروژه ساخت و تکمیل زائرسراهای ارزان قیمت باقیمانده استان‌ها در مشهد با همکاری استانداری، شهرداری مشهد، خیرین و دیگر دستگاه‌های متولی پیگیری و به اتمام برسد.

منبع: مهر

545782