جشنواره فیلم بمبئی از لوکا گوادانینو و مانی راتنام تجلیل می کند

لوکا گوادانینو و مانی راتنام با دریافت جوایز برتر سینما در جشنواره فیلم بمبئی ۲۰۲۳ تجلیل می‌شوند.
تصویر جشنواره فیلم بمبئی از لوکا گوادانینو و مانی راتنام تجلیل می کند

به گزارش سایت خبری پرسون، لوکا گوادانینو از ایتالیا و مانی راتنام از هند جوایز عالی سینمایی را از جشنواره فیلم جیومامی بمبئی ۲۰۲۳ دریافت خواهند کرد.

راتنام جایزه برتری در سینما را در بخش آسیا و گوادانینو برای بخش بین‌المللی دریافت خواهند کرد. این جوایز در مراسم افتتاحیه جشنواره در ۲۷ اکتبر به این چهره‌ها اهدا خواهد شد و هر ۲ فیلمساز ضمن اینکه در مراسم افتتاحیه حضور خواهند داشت، در طول جشنواره هم مسترکلاس برگزار می‌کنند.

در این جشنواره فیلم گوادانینو که نامزدی بفتا را کسب کرد یعنی «من عشق هستم» محصول ۲۰۰۹ و هر ۲ قسمت از فیلم بزرگ راتنام «پونی‌یین سلوان» محصول ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ نمایش داده می‌شود.

گوادانینو کارگردان ایتالیایی سازنده فیلم‌هایی چون «شیرجه» ۲۰۱۵، «مرا به نام خودت صدا کن» ۲۰۱۷ که برنده اسکار شد، «ساسپیریا» محصول ۲۰۱۸ و مستند بلند «سالواتوره: کفش‌ساز رویاها» محصول ۲۰۲۰ است. وی سال ۲۰۲۲ برای «استخوان‌ها و همه» برنده شیر نقره‌ای بهترین کارگردانی ونیز شد.

مانی راتنام تهیه‌کننده، کارگردان، هنرپیشه و فیلم‌نامه‌نویس ۶۸ ساله هندی است که معمولاً در سینمای تامیل فعالیت می‌کند. از فیلم‌های شاخص راتنام می‌توان به «مونا راگام» محصول ۱۹۸۶، «نایاکان» ۱۹۸۷، «روجا» ۱۹۹۲، «بمبئی» ۱۹۹۵، «ایروار» ۱۹۹۷، «آلایپ‌ایوتهی» ۲۰۰۰، «کاناتیل موتامیتال» ۲۰۰۲ و «گورو» ۲۰۰۷ اشاره کرد. فیلم جدید وی با بازی کمال حسن که در فیلم «نایاکان» با وی همکاری کرده بود ساخته شده است.

مدیر این جشنواره از این ۲ فیلمساز به عنوان هنرمندان برجسته‌ای یاد کرد که ایده‌های ما از آنچه می‌تواند سینما باشد را بازتعریف کرده و گسترش داده‌اند و الهام‌بخش فیلمسازان با سابقه و جوان در سراسر جهان هستند.

جشنواره فیلم بمبئی که از سوی آکادمی فیلم بمبئی هدایت می‌شود، از ۲۷ اکتبر تا ۵ نوامبر (۲۱ تا ۲۸ آبان) برگزار می‌شود.

منبع: ورایتی

545493