ذوق مرگی نمایشی غربگرایان حتی پس از دبّه دوباره غربگرایان!

در حالی که هدف از برجام لغو تحریم‌های اقتصادی بود، یک روزنامه زنجیره‌ای، سررسید لغو تحریم‌های تسلیحاتی را به عنوان «گلابی‌های برجام» فاکتور کرد!
تصویر ذوق مرگی نمایشی غربگرایان حتی پس از دبّه دوباره غربگرایان!

به گزارش سایت خبری پرسون، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: روزنامه اجاره‌ای آرمان در نوشته‌ای با عنوان «گلابی‌های برجام در دستان باقری‌کنی» نوشت: «امروز را باید به روحانی، ظریف و عراقچی تبریک گفت چرا که بر ‌اساس مفاد برجام که به امضای گروه ۱+۵ رسیده، از روز گذشته تمامی تحریم‌های نظامی ایران لغو شد و طبق معیارهای حقوق بین‌الملل، ایران می‌تواند اقدام به خرید و فروش تجهیزات نظامی، موشک و پهپاد بکند و شورای امنیت سازمان ملل متحد دیگر هیچ‌گونه محدودیتی برای ایران قائل نیست. البته چندی پیش اروپایی‌ها اعلام کردند که تحریم‌های ایران در حوزه نظامی که بر اساس برجام باید در ۲۶ مهرماه لغو شود را ملغی نخواهند کرد. هرچند اروپایی‌ها اعلام کرده‌اند که اقدام به لغو تحریم‌های نظامی و موشکی ایران نخواهند کرد اما آن‌قدر هم که در گذشته در این ارتباط پیغام و پسغام می‌فرستادند به گفته‌های خود پایبند نماندند چرا که در گذشته رسانه‌ها این احتمال را می‌دادند که اروپایی‌ها در یک هماهنگی با آمریکا، عدم لغو تحریم‌های موشکی ایران را حتی به شورای امنیت سازمان ملل برده و قطعنامه‌ای الزام‌آور در این زمینه به تصویب برسانند؛ اما ۲۶ مهرماه آمد و تحریم‌های ایران از نظر حقوق بین‌الملل لغو شد اما اروپا و آمریکا حتی نتوانستند پرونده‌ ایران را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کنند.

هرچند این روزها سکان مذاکرات هسته‌ای در دست علی باقری‌کنی است اما حملات شدید او در کنار سعیدجلیلی به جواد ظریف و تیم مذاکره‌کننده گذشته هیچ‌گاه از ذهن‌ها نمی‌رود. با این وجود او امروزه تغییر مسیر داده است و چون دفاع از برجام از نظر حقوقی دفاع از حقوق حقه ایران است،‌ حالا به مدافع توافق وین تبدیل شده است. البته گفته‌اند ماهی را هر زمان از آب بگیری تازه است اما همواره این سؤال در ذهن‌ها خواهد ماند که چرا آن روز مخالف برجام بودند و چرا امروز برای لغو تحریم‌های موشکی و نظامی ایران ذوق‌زده می‌شوند. دفاعی که باقری کنی از برجام می‌کند نشان از آن است که برجامی که ظریف و روحانی و عراقچی دانه آن را کاشتند، حالا نتیجه داده است؛ هرچند برجام با خروج ترامپ و همچنین تندروی‌های داخلی و... صدمه‌ دید؛ اما آن‌قدر دقیق است و آن‌قدر ابعاد حقوقی مسلمی برای ایران دارد که امروز هم که مخالف‌ترین شخص در ارتباط با برجام، که حالا مذاکرات احیای آن را برعهده ‌دارد؛ بر پلکانی که ظریف ایجاد کرده خواهد ایستاد تا گلابی‌های برجام را چیده و تقدیم هواداران ضد برجامی خود کند».

وقاحت روزنامه آرمان در فاکتور کردن سررسید لغو تحریم‌های تسلیحاتی در حالی است که وعده روحانی و برخی دولتمردان وی برای جذاب ساختن برجام، «لغو یک‌جا و بدون بازگشت همه تحریم‌های اقتصادی (مالی و بانکی و نفتی) در روز اجرای توافق» بود و نه لغو تحریم تسلیحاتی. در عین حال از همان روز اول نگارش برجام، سؤال بی‌پاسخ صاحب‌نظران این بوده که چرا در توافق مربوط به برنامه هسته‌ای ایران، باید به تحریم تسلیحاتی ایران مشروعیت حقوقی و قانونی داده می‌شد تا وعده لغو آن بعد از هشت سال را به عنوان امتیاز به طرف ایرانی بفروشند؟! بماند که همان وعده نسیه و فریبنده را هم بعد از هشت سال، زیرش زدند!

این نکته هم گفتنی است که با وجود تحریم‌های تسلیحاتی، امروز هم کشورمان در گسترش توانمندی‌های پیشرفته نظامی از جمله پهپادی و موشکی به جایی رسیده که کشورهای بسیاری از شرق آسیا تا آفریقا و آمریکای لاتین و حتی برخی کشورهای اروپایی خواستار خرید این تسلیحات پیشرفته از کشورمان هستند و بنابراین ادعای تحریم تسلیحاتی ایران، ادعایی مضحک و بی‌ارزش بوده است.

گفتنی است شمار تحریم‌ها در روند کلاهبردارانه برجام از ۸۰۰ مورد به حدود دو هزار مورد رسیده است که متأسفانه محافل غربگرا ترجیح می‌دهند در این‌باره سکوت کنند یا همچنان از سیب و گلابی‌های آن دم بزنند! اما اگر آقای باقری به غربی‌ها می‌گوید که لااقل به تعهد خود در زمینه لغو تحریم تسلیحاتی پایبند باشید، همین محافل غربگرا ادای ذوق‌مرگ‌ها را در می‌آورند تا از شرمندگی‌های برجام به خیال خود کم کنند!

منبع: روزنامه کیهان

544738