فال روزانه یکشنبه ۳۰ مهر 1402/فال حافظ امروز

مَثَلی هست با این مضمون که به فال اعتقاد نداشته باش ولی نیم نگاهی به آن داشته باش!! اگر با این مثل موافق هستید می توانید فال روزانه امروز (طالع بینی روزانه) خودتان را بر اساس ماه تولد هر روز در این پست مشاهده کنید.
تصویر فال روزانه یکشنبه ۳۰ مهر 1402/فال حافظ امروز

به گزارش پرسون، در ادامه با فال امروز با ما همراه شوید.

فال روزانه واقعی شخصی متولدین ۳۰ مهر:

فال روز تولد: شما شخصی با اعتماد به نفس، خلاق، منظم، سخاوتمند و مثبت اندیش هستید. شما باهوش و قابل اعتماد هستید و همین باعث می شود که خیلی زود با دیگران ارتباط برقرار کنید و از این ارتباطات خود برای بهتر کردن زندگیتان بهره ببرید. امسال پیشرفت مالی برای شما قطعی خواهد بود، فقط به این شرط که با افرادی همکار و همراه شوید که خلاق و با تجربه هستند. این پیشرفت وضعیت مالیتان باعث خواهد شد که پول بیشتری را خرج خریدن اشیای لوکس و رفاه شخصی خود کنید. درگیری های حقوقی و ملکی شما تا نیمه های امسال به طور موفقیت آمیزی به سرانجام خواهند رسید. به واسطه ی فعالیت های اجتماعی زیادی که دارید به احتمال زیاد با شخص جدیدی آشنا خواهید شد که خیلی زود می فهمید همان نیمه ی گمشده ی شماست. وضعیت سلامتی یکی از عزیزانتان ممکن است باعث نگرانی شما شود، اما خوشبختانه با مشکل بزرگی مواجه نخواهید بود.

♈ فال روزانه متولدین فروردین

امروز همین که اولین قدم را بردارید بقیه ی راه برایتان به راحتی آب خوردن خواهد بود. بی آن که خودتان متوجه فاصله ای که طی کرده اید باشید و اصلا احساس فشار و خستگی بکنید خواهید دید که به مقصد رسیده اید. تنها چیزی که باید در مورد آن احتیاط کنید این است که مواظب باشید در شتاب برای رسیدن به خط پایان دیگران را زیر دست و پایتان له نکنید. نسبت به اطرافیان خود توجه بیشتری داشته باشید و حتی اگر آنها رقیبتان هستند هم رفتاری دوستانه با آنها داشته باشید و به جای اینکه با آنها دشمنی کنید آنها را مورد حمایت و احترام خود قرار دهید. شما به هر حال برنده خواهید بود. در مورد یک مسئله کاری برای رسیدن به خواسته تان باید قدم به قدم و پله به پله پیش بروید. با توجه به شرایط این روزهایتان بهتر است به امور معنوی اهمیت بیشتری بدهید. دست و دلبازی اگر در حد اعتدال باشد خوب است وگرنه شما را به دردسر می اندازد.

متولد : نوزاد طبیعت

سمبل : قوچ

شعار : من هستم

ستاره حاکم : مارس (مریخ)

عنصر وجود : آتش

شخصیت : کاردینال

فلز وجود : آهن

سنگ خوش یمن : الماس ، یاقوت

رنگ محبوب : قرمز ، صورتی روشن

عدد خوش یمن : ۹

گل محبوب : رز سرخ

روز مبارک : سه شنبه

♉ فال روزانه متولدین اردیبهشت

امروز دوستانتان قصد خوش گذرانی دارند و از شما هم دعوت می کنند که به آنها بپیوندید. شما هم احساس می کنید که مجبور هستید حتما دعوتشان را بپذیرید، اما اصلا چنین اجباری در کار نیست. شما خودتان امروز به اندازه ی کافی کار برای انجام دادن دارید و اگر وقت اضافی برایتان باقی بماند ترجیح می دهید آن را صرف خودتان و خانواده تان کنید، پس خیلی راحت و بدون هیچ خجالتی این دعوت را رد کرده و بگویید که علیرغم میل باطنیتان نمی توانید با آنها همراه شوید. توجه به همسایه تان و احترام به او بسیار ضروری و پسندیده است، مبادا از آن غافل شوید. بیشتر به فکر سلامتی خود باشید و بخشی از اوقاتتان را به ورزش اختصاص دهید. برای سرمایه گذاری بهتر است با افراد معتمد و دانا مشورت کنید. منتظر یک تلفن باشید.

متولد : طفل شیرخوار طبیعت

سمبل : گاو نر

شعار : همه چیز مال من است

ستاره حاکم : ونوس (زهره)

عنصر وجود : خاک

شخصیت : ثابت

فلز وجود : مس

سنگ خوش یمن : یاقوت کبود

رنگ محبوب : آبی آسمانی ، صورتی ، بنفش

عدد خوش یمن : ۶

گل محبوب : رز صورتی

روز مبارک : جمعه

♊ فال روزانه متولدین خرداد

امروز شما اینقدر سرگرم لذت بردن از احساس خوشبختی که در حال حاضر دارید هستید که شاید فراموش کنید به اطرافیانتان هم توجه کنید و ببینید که آیا آنها هم به اندازه ی کافی خوشحال هستند یا باید کمکشان کنید تا از غم و غصه هایشان نجات پیدا کنند. درست است که شما موج شدیدی از انرژی احساس می کنید و فکر می کنید که هیچ چیزی نمی تواند مانعتان شود، اما بد نیست ببینید آیا بقیه هم می توانند همگام با شما پیش بروند؟ کمی دست نگه دارید و اگر کمکی از دستتان بر می آید انجام دهید. در حال حاضر بهتر است تا می توانید با کسی وارد شراکت نشوید. برای جلو رفتن و گذشتن باید دری را ببندید تا در دیگر و تازه ای به رویتان باز شود. به جای تنها ماندن وقتتان را در کنار دوستانتان بگذرانید. به هر کاری که دوست دارید و فرصت انجامش را قبلا نداشته‌اید مشغول شوید.

متولد : کودک طبیعت

سمبل : دوقلوها

شعار : من فکر میکنم

ستاره حاکم : مرکوری (عطارد)

عنصر وجود : هوا

شخصیت : راوی

فلز وجود : جیوه

سنگ خوش یمن : زمرد کبود

رنگ محبوب : زرد ، سبز ، آبی

عدد خوش یمن : ۵

گل محبوب : کاملیا

روز مبارک : چهارشنبه

♋ فال روزانه متولدین تیر

شاید امروز از اتفاقاتی که در اطرافتان در جریان هستند چندان راضی نباشید، اما این بدان معنی نیست که باید یک جا بنشینید و زانوی غم به بغل بگیرید. به جای این که منفعل باشید و یک گوشه بنشینید و فقط نظاره گر باشید، بلند شوید و کنترل امور را به دست بگیرید. شاید نتوانید همه را کنترل کنید، اما حداقل می توانید زندگی خودتان را همان طوری که دلتان می خواهد پیش ببرید. اگر با کسی یا چیزی مخالف هستید با شجاعت تمام مخالفت خود را بیان کنید. با نشان دادن نظرات واقعی خود جریان امور را به طرف جهتی که خودتان می خواهید تغییر دهید. در محیط کار حواستان را جمع کنید، فرصتی به دست خواهید آورد که اگر از آن درست استفاده کنید اوضاع مالی تان به مراتب بهتر خواهد شد. خوشبختانه مدتی است تاثیر خوبی بر روی دیگران می گذارید و در هر محفل یا مجلسی حضور می یابید انرژی مثبت به دیگران منتقل می کنید. حواستان به افراد تازه باشد.

متولد : تازه بالغ طبیعت

سمبل : خرچنگ

شعار : من احساس میکنم

ستاره حاکم : ماه

عنصر وجود : آب

شخصیت : کاردینال

فلز وجود : نقره

سنگ خوش یمن : مروارید

رنگ محبوب : سایه ای از رنگهای خاکستری و آبی و سبز

عدد خوش یمن : ۲

گل محبوب : بنفشه ، لی لی

روز مبارک : دوشنبه

♌ فال روزانه متولدین مرداد

امروز اگر بخواهید در جهت مخالف جریان آب شنا کنید روز سختی را در پیش خواهید داشت و رسیدن به اهدافتان اصلا راحت نخواهد بود. مسلما به نفعتان است که هدفتان را هم جهت با جریان اتفاقات اطرافتان انتخاب کنید و از این نیروی موافق برای هر چه زودتر رسیدن به مقصد مورد نظر خود استفاده کنید. امروز بهتر است کله شق بازی در نیاورید و تصمیم نگیرید همه چیز را به زور در جهت معکوس پیش ببرید. مذاکرات مفید و جالبی با همکاران یا دوستان خواهید داشت که موجب نشاط و انبساط خاطرتان می شود. خرید کوچکی می کنید هم خودتان و هم کسی که دوستش دارید را با این کار خوشحال می کنید. در خوردن و نوشیدن متعادل باشید، سلامتی تان چیزی نیست که با آن شوخی کنید.

متولد : جوان طبیعت

سمبل : شیر

شعار : من اراده میکنم

ستاره حاکم : خورشید

عنصر وجود : آتش

شخصیت : ثابت

فلز وجود : طل

سنگ خوش یمن : یاقوت زرد

رنگ محبوب : رنگهای غروب خورشید

عدد خوش یمن : ۱

گل محبوب : آفتابگردان

روز مبارک : یکشنبه

♍ فال روزانه متولدین شهریور

امروز شما برای در دست گرفتن قدرت و تسلط داشتن به امور با یک نفر از اطرافیان خود در حال رقابت هستید. این نبرد هر چند به طور علنی اعلام نشده است، اما خیلی مخفیانه در جریان است و هر یک از طرفین در تلاش است تا نسبت به دیگری برتری پیدا کند. این جنگ تا زمانی که یکی از طرفین پیروز نشود و زمام امور را در دست نگیرد ادامه خواهد داشت. اگر فکر می کنید کسی دارد حوزه ی استحفاظی شما را به خطر می اندازد از محدوده خود دفاع کنید. به خودتان بیشتر اهمیت بدهید. شخصی برای اثبات حرفی یا انجام کاری از شما زمان می خواهد، شرط و شروطتان را بی رودربایستی بیان کنید و بعد به او زمان بدهید، ضرر نمی‌کنید. تهیه یک وسیله ضروری را عقب نیندازید، بی جهت کارها را برای خودتان سخت تر می کنید.

متولد : بالغ طبیعت

سمبل : فرشته

شعار : من تجزیه و تحلیل میکنم

ستاره حاکم : ولکان و مرکوری

عنصر وجود : خاک

شخصیت : راوی

فلز وجود : پلاتین

سنگ خوش یمن : عقیق سبز

رنگ محبوب : سایه ای از خاکستری ، سبز ، نقره ای

عدد خوش یمن : ۵

گل محبوب : Forgetmenot

♎ فال روزانه متولدین مهر

امروزر پذیرفتن هر پروژه و یا موقعیتی که با خیالات و رویاهای شما همخوانی دارد کوتاهی نکنید. شانس امروز با شما یار است و در هر بازی و رقابتی که وارد شوید برنده خواهید بود. با این همه انرژی مثبتی که در امروز جریان دارد هیچ راهی جز داشتن احساس خوشحالی و رضایت نخواهید داشت. از این که شور و نشاط خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و آنها را هم در شادی خود شریک کنید ترسی نداشته باشید. اعتماد به نفس شما در حال حاضر بسیار بالاست و هر کسی که در کار و پروژه ای با شما همراه باشد بسیار خوش شانس است. رسیدن خبری باعث می شود در تصمیمتان تغییری کوچک بدهید. پیغام یک دوست را هرچه زودتر جواب بدهید و از برزخ خارجش کنید. خوابی که دیده اید برای دیگران تعریف نکنید. اگر از کسی دلخوری دارید به خود او بگویید و از پیغام و پسغام بپرهیزید وگرنه مسئله بغرنج تر می شود.

متولد : با آرمان ازدواج

سمبل : ترازو

شعار : من تعادل برقرار میکنم

ستاره حاکم : ونوس (زهره)

عنصر وجود : هو

شخصیت : کاردینال

فلز وجود : مس درخشان

سنگ خوش یمن : الماس ، اوپال

رنگ محبوب : بژ ، قهوه ای

عدد خوش یمن : ۶

گل محبوب : رز سفید

روز مبارک : جمعه

♏ فال روزانه متولدین آبان

تنبلی در حال حاضر در زندگی و برنامه شما هیچ جایی ندارد. شما انگیزه بسیار زیادی برای رسیدن به اهداف خود احساس می کنید و از هیچ تلاشی فروگذار نیستید. سعی کنید هیچ کاری را به تعویق نیندازید، امروز هر چقدر بیشتر کار کنید بعدا نتایج بهتر و بیشتری دریافت خواهید کرد. مواظب باشید در مورد مسائل مختلف زیاد اغراق نکنید. شما امروز میل عجیبی به بزرگ نمایی دارید، آن هم تا حدی که از واقعیت کاملا فاصله می گیرید و در واقع اصل قضیه را در سایه قرار داده و حتی خودتان هم آن را فراموش می کنید. با یک برنامه ریزی دقیق به طور غیر مترقبه ای به یکی از اهداف خود خواهید رسید. احترام به پدر و مادر و نیکی کردن به آنها را در اولویت قرار دهید. به هر کسی دست دوستی ندهید. از قرض گرفتن آن هم بدون حساب و کتاب حذر کنید حتی اگر وام بانکی باشد.

متولد : با آرمان ….

سمبل : عقرب

شعار : من آرزو میکنم

ستاره حاکم : پلوتو

عنصر وجود : آب

شخصیت : ثابت

فلز وجود : آهن

سنگ خوش یمن : سیلیس

رنگ محبوب : قرمز تیره

عدد خوش یمن : ۹

گل محبوب : ارکیده ، رازقی

روز مبارک : سه شنبه

♐ فال روزانه متولدین آذر

امروز احساسات شما بسیار شدید و در عین حال پویا هستند. آنها چه خودتان متوجه باشید و چه نباشید کنترل هر کاری که انجام می دهید را در اختیار دارند. مواظب باشید! به نفعتان است که نسبت به احساسات خود آگاه باشید تا بتوانید به جای این که تحت تأثیر این احساسات متغیر قرار بگیرید خودتان آنها را تحت کنترل خود در بیاورید. البته این به هیچ عنوان بدان معنا نیست که باید احساسات خود را نادیده بگیرید. اگر باید کسی را ترک کنید یا چیزی را از دست بدهید با این موقعیت با نهایت شجاعت و آرامش روبرو شوید. مطالعه کتاب های گوناگون یا گوش کردن به پادکست می تواند ذهن شما را پرورش بدهد. روزهای سخت فعلی را به زودی پشت سر گذاشته و به گشایش می رسید. قول خرید هدیه ای را به عزیزی داده اید که نباید فراموش شود. هرچه زودتر در مورد خرید آن اقدام کنید.

متولد : با آرمان کسب اطلاعات

سمبل : اسب با سیمای انسان

شعار : من میبینم

ستاره حاکم : ژوپیتر (مشتری)

عنصر وجود : آتش

شخصیت : راوی

فلز وجود : قلع

سنگ خوش یمن : فیروزه

رنگ محبوب : ارغوانی

عدد خوش یمن : ۳

گل محبوب : میخک

روز مبارک : پنج شنبه

♑ فال روزانه متولدین دی

امروز ویژگی فوق العاده ای در وجود شماست که باید آن را به دیگران هم نشان بدهید. به جای این که در عالم تخیلات خود فرو بروید باید سعی کنید با دیگران ارتباط بیشتری برقرار کنید و انرژی درونتان را با آنها به اشتراک بگذارید. شما قلبی مهربان و حساس دارید و نسبت به دیگران و احساساتشان حساس هستید. زمان آن رسیده است که برای این وفاداری و مهربانی خود شناخته شوید و مورد تقدیر و تشکر قرار بگیرید. لزومی ندارد این قدر متواضع باشید و همه ی خوبی هایی که در حق دیگران می کنید را مخفی نگه دارید؛ فقط باید مواظب باشید خوبی هایتان را مانند سیلی به صورت دیگران نکوبید. مورد انتقاد قرار می گیرید اما نباید از کوره در بروید و پرخاشگری کنید. به انتقادها توجه کنید و از آن برای بهتر شدن شرایطتان بهره ببرید. نزدیکان شما بدخواهتان نیستند و هرچه می گویند به نفع شماست، بپذیرید که شما به تمامی اطلاعات دسترسی ندارید.

متولد : با آرمان تجربه کردن

سمبل : بز

شعار : من به کار میگیرم

ستاره حاکم : ساترن (زحل)

عنصر وجود : خاک

شخصیت : کاردینال

فلز وجود : سرب

سنگ خوش یمن : عقیق رنگارنگ

رنگ محبوب : سیاه ، قهوه ای

عدد خوش یمن : ۸

گل محبوب : ماگنولی

روز مبارک : شنبه

♒ فال روزانه متولدین بهمن

امروز از بسیاری از جهات برای شما از این بهتر نمی تواند باشد. انرژی فوق العاده ای در روزتان جاریست و این که از آن به بهترین شکل استفاده کرده و بیکار ننشینید و هم زندگی و هم روحتان را پرورش دهید، فقط به خودتان بستگی دارد. قدرت و توانی باورنکردنی در ورای احساسات شما نهفته است. حتما به این احساسات مثبت در زندگی خود مجال بروز بدهید. امروز شاید مرخصی داشته باشید، اما قبل از ظهر سری به محل کارتان بزنید و سر و گوشی به آب دهید. اهداف حرفه ایتان حتی یک ثانیه هم شما را به حال خود رها نخواهند کرد. انجام کاری مهم به شما سپرده می شود با این کار ساده برخورد نکنید. حواستان باید به تمام جزئیات باشد. یک اشتباه کوچک شما را برای همیشه در مقابل دیگران شرمنده می کند. برای رفع مشکلتان از آن فرار نکنید، با آن روبرو بشوید تا بتوانید از آن بگذرید.

متولد : با آرمان ایده آلیستی

سمبل : مرد و دلو

شعار : من میدانم

ستاره حاکم : اورانوس

عنصر وجود : هو

شخصیت : ثابت

فلز وجود : اورانیوم

سنگ خوش یمن : یاقوت کبود

رنگ محبوب : آبی آسمانی

عدد خوش یمن : ۴

گل محبوب : نرگس

روز مبارک : شنبه

♓ فال روزانه متولدین اسفند

شما راه های زیادی را در برابر خود می بینید و در این اندیشه اید که کدام یک از این راه های فوق العاده را باید در پیش بگیرید که نتیجه ی بهتری به دست بیاورید. فراموش نکنید که در این راه باید زمان حاضر و وضعیت فعلی خود را هم در نظر داشته باشید. شاید امروز دلتان بخواهد که یک کار خوب انجام دهید. نظرتان در مورد این که برای کودکان کار و یا افراد نیازمند غذا بپزید چیست؟! چند نفر از دوستانتان را دعوت کنید تا با شما همراه شوند و با پولی که با هم به اشتراک می گذارید برای تعدادی هرچند اندک غذا تهیه کنید. خبری به گوشتان می رسد این خبر را بهتر است نشنیده بگیرید تا به شما مربوط نشده دخالتی نکنید و حرفی نزنید. برای یک دوست کار کوچکی از دستتان بر می‌آید که برای او بسیار مهم است. برای شروع کاری منتظر رسیدن خبری از جایی هستید کمی صبور باشید به زودی این خبر به دستان می رسد.

متولد : با آرمان تفویض

سمبل : ماهی

شعار : من باور دارم

ستاره حاکم : نپتون

عنصر وجود : آب

شخصیت : راوی

فلز وجود : تشعشعی از فلزات مصنوعی

سنگ خوش یمن : زمرد

رنگ محبوب : سایه آبی و سبز دریایی

عدد خوش یمن : ۷

گل محبوب : لی لی ، بنفشه

روز مبارک : پنجشنبه

نحوه گرفتن فال حافظ

برای فال گرفتن از دیوان خواجه شیرازی ابتدا باید نیت کرد و او را به عزیزترین هایش یعنی خداوند و معشوقه اش (شاخ نبات) قسم داد.

برخی از افراد مذهبی برای گرفتن فال حافظ وضو میگیرند زیرا به تقدس آن ایمان دارند و سپس جمله ای اینگونه ادا می کنند که ای حافظ شیرازی تو محرم هر رازی، تو را به خدا و به شاخ نباتت قسم که هر چه صلاح و مصلحت می بینی برایم آشکار و آرزوی مرا برآورده سازی.

جایگاه گرفتن فال نزد ایرانیان

اغلب ایرانیان از دیرباز برای اطلاع از آینده خود فال می زنند و به آن اعتقاد دارند به اینصورت که آن ها فال خوب زدن را «مروا» و فال بد زدن را «مرغوا» – تشکیل شده از مرغ و آوا – گویند. معمولا فال گرفتن از دیوان حافظ در روزهای عید ملی یا مذهبی نظیر نوروز بر سر سفره هفت سین، و یا شب یلدا انجام می شود و برای فال حافظ گرفتن فردی با سواد و مورد احترام انتخاب می گرد که صدای رسا و خوبی نیز داشته باشد.

دیرینه گرفتن فال حافظ :

اولین بار فال زدن با دیوان حافظ پس از مرگ وی آغاز شد. قضیه از این قرار بود که عده ای با دفن پیکر او در مصلی مخالفت می کردند تا اینکه برای حل این مشکل اشعار حافظ را در سبدی ریختند و کودکی یکی از این اشعار را به تصادف جدا می کند و اینگونه بود که اولین تفال به حافظ انجام شد ، در آن روز به حافظ لقب لسان الغیب دادند زیرا به طرز عجیب و باور نکردنی با غزل شماره ۸۲ خود پاسخ جماعت ریاکار را داد. این غزل زیبا چنین است :

کنون که می دمد از بوستان نسیم بهشت / من و شراب فرح بخش و یار حور سرشت

مکن به نامه سیاهی ملامت من مست / که اگه است که تقدیر بر سرش چه نوشت؟

قدم دریغ مدار از جنازه حافظ / که گرچه غرق گناهست، می رود به بهشت

منبع: تصویر زندگی

544732