فال روزانه شنبه ۲۹ مهر 1402 /فال حافظ امروز

مَثَلی هست با این مضمون که به فال اعتقاد نداشته باش ولی نیم نگاهی به آن داشته باش!! اگر با این مثل موافق هستید می توانید فال روزانه امروز (طالع بینی روزانه) خودتان را بر اساس ماه تولد هر روز در این پست مشاهده کنید.
تصویر فال روزانه شنبه ۲۹ مهر 1402 /فال حافظ امروز

به گزارش سایت خبری پرسون، در ادامه با فال امروز با ما همراه شوید.

فال روزانه واقعی شخصی متولدین ۲۹ مهر:

فال روز تولد: در چنین روزی شانس با شماست، پس تا می توانید خواسته های خود را با صدای بلند فریاد بزنید. فرقی نمی کند زمینه مورد علاقه تان موسیقی، هنرهای نمایشی، کامپیوتر یا… باشد، شما در هر زمینه ای که قدم بردارید، پیروز خواهید شد. کارهایی را که در این سال انجام خواهید داد، می تواند کل زندگی تان را تحت تاثیر قرار دهد پس آنها را هوشیارانه انتخاب کنید. شما اخیرا تلاش های بسیاری برای اهداف خود کشیده اید اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید تا ماه بهمن صبر کنید. سال فوق العاده ای از نظر روابط عاطفی خواهید داشت، از تک تک لحظه های خود نهایت لذت ببرید.

♈ فال روزانه متولدین فروردین

برای کاری برنامه ریزی کرده اید اما شرایط لازم برای آن فراهم نمی شود. سعی کنید که مدتی آن را کنار بگذارید زیرا تنها انرژی تان را می گیرد، بدون این که پیشرفتی داشته باشد. پس از مدتی بار دیگر با انرژی و انگیزه بیشتری به سمت اش روید و برای هدف تان تلاش کنید. فردی نظر شما را به خود جلب کرده است. از آنجا که امروز جذابیت شما افزایش یافته، شانس این که جواب مثبت از او بشنوید زیاد است. پس این فرصت را از دست ندهید و با او تماس بگیرید و حرف دل خود را بیان کنید. برای مشکل پیش آمده فعلا دنبال راه حل باشید نه مقصر، در غیر اینصورت از اینکه زمان را برای جبران از دست داده اید بیشتر خودتان را سرزنش می کنید. مبلغ کوچکی به دستتان می رسد. از شخصی در اطرافتان که دائما عصبانی است فاصله بگیرید تا رفتارش دامن شما را نگیرد.

متولد : نوزاد طبیعت

سمبل : قوچ

شعار : من هستم

ستاره حاکم : مارس (مریخ)

عنصر وجود : آتش

شخصیت : کاردینال

فلز وجود : آهن

سنگ خوش یمن : الماس ، یاقوت

رنگ محبوب : قرمز ، صورتی روشن

عدد خوش یمن : ۹

گل محبوب : رز سرخ

روز مبارک : سه شنبه

♉ فال روزانه دقیق متولدین اردیبهشت

این روزها کارتان و به تبع فعالیت فیزیکی زیادی دارید که شما را به شدت خسته کرده است، به همین دلیل ممکن است کارهایتان را با سرعت کمتری پیش ببرید. اطرافیان تان نیز از این که شما همیشه پر از انرژی بوده اید و حال مانند یک حلزون عمل می کنید، سورپرایز شده اند. تا جایی که می توانید به خودتان استراحت دهید زیرا باید انرژی لازم را برای کارهای دیگر ذخیره کنید. تنها برای کارهای روزمره خود که احتیاج زیادی به تمرکز ندارند، وقت بگذارید. اگر در رابطه عاطفی تان سدی قرار دارد، بدون کمک اطرافیان، سعی کنید به تنهایی آن را بردارید. اجازه ندهید یک آشنا شما را وادار به کاری بکند که نمی خواهید، جلوی او بایستید و نه بگویید. فکرتان را به کار یا نقشه خاصی محدود نکنید، وسیع تر بیندیشید و فرصت را از دست دهید ممکن است دیگر شانس به شما رو نکند. قدر یک دوست باوفای خود را بدانید.

متولد : طفل شیرخوار طبیعت

سمبل : گاو نر

شعار : همه چیز مال من است

ستاره حاکم : ونوس (زهره)

عنصر وجود : خاک

شخصیت : ثابت

فلز وجود : مس

سنگ خوش یمن : یاقوت کبود

رنگ محبوب : آبی آسمانی ، صورتی ، بنفش

عدد خوش یمن : ۶

گل محبوب : رز صورتی

روز مبارک : جمعه

♊ فال روزانه متولدین خرداد

اطرافیان تان این روزها حساس تر از همیشه به نظر می رسند اما این شمایید که باید با آنها مدارا کنید. سعی کنید با دیگران این روزها مهربان تر باشید تا همه چیز به شرایط عادی خود بازگردد. برای جلوگیری از سوتفاهم نیز سعی کنید بیشتر مراقب رفتارهایتان باشید. یکی از دوستان قدیمی که رابطه اش را با شما قطع کرده بود، بار دیگر به سمت تان باز می گردد. اگر می خواهید برخلاف گذشته همه چیز به خوبی پیش رود، بهتر است کمی منطقی تر عمل کنید. تغییری در محیط کارتان رخ می دهد که به نفع شماست. یادتان باشد شما قرار است پله پله بالا بروید بنابراین از وضع موجود این همه گله نکنید. به والدین خود احترام بیشتری بگذارید و صله رحم و رفت و آمد با فامیل را فراموش نکنید. این روزها بهتر است در امور مالی سنجیده تر عمل کنید و بی گدار به آب نزنید.

متولد : کودک طبیعت

سمبل : دوقلوها

شعار : من فکر میکنم

ستاره حاکم : مرکوری (عطارد)

عنصر وجود : هوا

شخصیت : راوی

فلز وجود : جیوه

سنگ خوش یمن : زمرد کبود

رنگ محبوب : زرد ، سبز ، آبی

عدد خوش یمن : ۵

گل محبوب : کاملیا

روز مبارک : چهارشنبه

♋ فال روزانه متولدین تیر

به زودی اتفاقی در زندگی تان می افتد که مسیرتان را تغییر می دهد. به طوری که هر چه برنامه ریزی کرده بودید را دور می ریزید و برنامه جدیدی برای زندگی تان می چینید. برای این که زودتر به اهداف تان برسید، بهتر است که منطقی تر عمل کنید. مهم نیست که چقدر تلاش کرده اید تا رابطه عاطفی گذشته خود را فراموش کنید، شما هنوز هم درگیر آن هستید اما یادتان باشد که تا عشق قدیم خود را فراموش نکنید، نمی توانید وارد رابطه ای جدید شوید. با کنار گذاشتن گذشته جا برای اتفاقات خوب باز خواهد شد. از کسی دلخور شده اید و فکر می کنید او شما را درک نمی کند بهتر است بدانید هر کس مشکلات خاص خودش را دارد و نباید زیاد از دیگران متوقع بود، روی پای خودتان بایستید تا محتاج دیگران نباشید. یک مسئله عاطفی و احساسی مدتهاست کلافه تان کرده و افکارتان را مختل کرده.

متولد : تازه بالغ طبیعت

سمبل : خرچنگ

شعار : من احساس میکنم

ستاره حاکم : ماه

عنصر وجود : آب

شخصیت : کاردینال

فلز وجود : نقره

سنگ خوش یمن : مروارید

رنگ محبوب : سایه ای از رنگهای خاکستری و آبی و سبز

عدد خوش یمن : ۲

گل محبوب : بنفشه ، لی لی

روز مبارک : دوشنبه

♌ فال روزانه متولدین مرداد

امروز یکی از اقوام یا دوست قدیمی تان که به کمک احتیاج دارد نزد شما می آید اما شما خودتان آنقدر کار روی سرتان ریخته که وقت هیچ کس را ندارید. در چنین شرایطی نگران عقب افتادن کارهایتان نباشید، شما می توانید با یک برنامه ریزی دقیق به تمام کارهایتان برسید. ممکن است روزی شما نیز در موقعیت او قرار گیرید و محتاج کمک باشید. اگر در رابطه عاطفی خود دچار مشکل شده اید، به جای بهانه گرفت و غر زدن بهتر است با شریک زندگی تان گفتگو کنید و به فکر راه حل آن باشید. مسئله ی خانوادگی تان آرام آرام به جریان درست می افتد و برطرف می شود. بهتر است کمی صبور و بخشنده تر باشید. نگران یک مسئله کاری یا تحصیلی هستید، اوضاع تغییر خواهد کرد و نگرانی تان برطرف می شود. سعی کنید تا می توانید خودتان را به روز نگه دارید.

متولد : جوان طبیعت

سمبل : شیر

شعار : من اراده میکنم

ستاره حاکم : خورشید

عنصر وجود : آتش

شخصیت : ثابت

فلز وجود : طل

سنگ خوش یمن : یاقوت زرد

رنگ محبوب : رنگهای غروب خورشید

عدد خوش یمن : ۱

گل محبوب : آفتابگردان

روز مبارک : یکشنبه

♍ فال روزانه متولدین شهریور

احساس می کنید که امروز خلاقیت و توانایی شما کور شده است. شما مجبورید روی پروژه ای کار کنید، اگر چه تمرکز کافی را دارید اما عدم خلاقیت تان شما را از ادامه کار وا می دارد. بهتر است کارهای امروزتان را به فردا بگذارید تا خلاقیت تان بار دیگر شکوفا شود. به زودی به یک میهمانی دعوت می شوید و فردی را ملاقات می کنید که اگر چه ممکن است در نگاه اول برایتان جذاب نباشد اما رفته رفته به یکی از مهم ترین افراد زندگی تان تبدیل خواهد شد. یادتان باشد که صبر حلال بسیاری از مشکلات است. به جشنی دعوت می شوید که با بی میلی می روید اما بسیار به شما خوش خواهد گذشت. یک اتفاق خوب در راه است که مسیر زندگی تان را تغییر می دهد. برای انجام یک معامله و یا انجام یک کار حقوقی به مکانی اداری مراجعه خواهید کرد. رابطه عاطفی تان یک قدم بزرگ رو به جلو خواهد رفت.

متولد : بالغ طبیعت

سمبل : فرشته

شعار : من تجزیه و تحلیل میکنم

ستاره حاکم : ولکان و مرکوری

عنصر وجود : خاک

شخصیت : راوی

فلز وجود : پلاتین

سنگ خوش یمن : عقیق سبز

رنگ محبوب : سایه ای از خاکستری ، سبز ، نقره ای

عدد خوش یمن : ۵

گل محبوب : Forgetmenot

روز مبارک : چهارشنبه

♎ فال روزانه متولدین مهر

ذهن تان بسیار درگیر است. در آن واحد نگران موضوعات مختلفی هستید. مهم نیست هوا آفتابی باشد یا بارانی، به نفع تان است به بیرون از خانه بروید و حواس تان را با گشت و گذار پرت کنید. شما فرد مهربانی هستید اما این مهربانی و گذشت بی اندازه ممکن است به شما آسیب برساند. حمایت کردن دیگران خوب است اما نه به قیمت آزار خودتان. پس بهتر است در این روزها برای خودتان بیش از دیگران وقت بگذارید. ملاقات یک دوست قدیمی می تواند تغییرات مثبتی را به روحیه شما دهد. برای گفتن حرفی یا انجام کاری در محیط تحصیلی یا کاری بازخواست می شوید. یک عادت بد را که تابحال چندین بار برایتان مشکل ساز شده تا دیرتر نشده کنار بگذارید. با شنیدن یک خبر خوش نفس راحتی خواهید کشید. رفتن به جایی خاطرات خوشی را برایتان زنده می کند.

متولد : با آرمان ازدواج

سمبل : ترازو

شعار : من تعادل برقرار میکنم

ستاره حاکم : ونوس (زهره)

عنصر وجود : هو

شخصیت : کاردینال

فلز وجود : مس درخشان

سنگ خوش یمن : الماس ، اوپال

رنگ محبوب : بژ ، قهوه ای

عدد خوش یمن : ۶

گل محبوب : رز سفید

روز مبارک : جمعه

♏ فال روزانه متولدین آبان

امروز خبری به شما می رسد که کمی نگران تان می کند اما هر چه بیشتر می گذرد می بینید که نگرانی شما بی مورد بوده است. به زودی تغییری در زندگی تان ایجاد می شود که نه تنها شرایط مالی تان را بهبود می بخشد، بلکه درهای بسیاری را که تا به حال به رویتان بسته بود، باز می کند. سعی کنید قبل از اعمال تصمیم هایی که در سر دارید، با دیگران مشورت نکنید. افراد سودجو ممکن است قدم هایی به ضرر شما بردارند یا از روی حسادت به شما پیشنهادهای خوبی ندهند. بنابراین در این راه روی پای خودتان بیاستید. از دست دوستان دو رو در رنج و عذابید و دلتان می خواهد هرچه زودتر از دستشان خلاص شوید، این کار فقط با درایت و تدبیر شما میسر می شود. هدف بزرگی دارید که کم کم به آن می رسید، در این راه از هیچ تلاش و کوششی نباید دریغ کنید. باید به دیدار شخصی بروید.

متولد : با آرمان …

سمبل : عقرب

شعار : من آرزو میکنم

ستاره حاکم : پلوتو

عنصر وجود : آب

شخصیت : ثابت

فلز وجود : آهن

سنگ خوش یمن : سیلیس

رنگ محبوب : قرمز تیره

عدد خوش یمن : ۹

گل محبوب : ارکیده ، رازقی

روز مبارک : سه شنبه

♐ فال روزانه متولدین آذر

اگر چه وقت کافی برای شرکت در فعالیت گروهی ها را ندارید اما سعی کنید که در آنها شرکت کنید زیرا فواید زیادی برایتان خواهد داشت. با افراد جدیدی نیز آشنا خواهید شد که تاثیرات مثبتی بر زندگی تان خواهند گذاشت. سعی دارید با افرادی در تماس باشید اما نمی توانید با آنها از طریق تلفن یا ایمیل ارتباط برقرار کنید و این موضوع شما را ناراحت می کند اما نگران نباشید زیرا به زودی همه چیز به شرایط عادی خود باز خواهد گشت و شما نیز قادر خواهید بود کارهای خود را پیش ببرید. از فردا روزهای پر مشغله ای پیش رو دارید پس تا می توانید امشب را به خوبی استراحت کنید. طعن و کنایه های یک حسود در اراده محکم شما تاثیری ندارد. تلفنی خبر مهمی به گوشتان می رسد که زندگی شما را دچار تغییر و دگرگونی می کند. برای ادامه تحصیل هیچ وقت دیر نیست. تغییر و تحول در کارتان را جدی بگیرید، فرصت خوبی به دست خواهید آورد.

متولد : با آرمان کسب اطلاعات

سمبل : اسب با سیمای انسان

شعار : من میبینم

ستاره حاکم : ژوپیتر (مشتری)

عنصر وجود : آتش

شخصیت : راوی

فلز وجود : قلع

سنگ خوش یمن : فیروزه

رنگ محبوب : ارغوانی

عدد خوش یمن : ۳

گل محبوب : میخک

روز مبارک : پنج شنبه

♑ فال روزانه متولدین دی

امروز کارهای شما به قدری کند پیش خواهد رفت که ممکن است حتی تصمیم بگیرید آنها را رها کنید، اما بهتر است این کار را نکنید. انتظار نداشته باشید که کارهایتان هر روز به بهترین شکل پیش رود. طبیعی است که برخی اوقات کارها به هم گره خورند و امروز هم از همان روزهاست. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که سعی کنید خودتان را سرگرم کنید و کمی خوش بگذرانید، به عنوان مثال با همکاران تان بگویید و بخندید تا سختی های مسیر برایتان قابل تحمل تر شوند. شخصی که رفتاری نادرست داشته با برخورد آرام و منطقی شما پشیمان می شود و درخواست بخشش می کند او را ببخشید، اشتباه کرده و قصد بدی نداشته. اگر سریع عمل کنید می توانید با یک پیشنهاد تغییری مثبت در وضعیت کاری‌تان ایجاد کنید.

متولد : با آرمان تجربه کردن

سمبل : بز

شعار : من به کار میگیرم

ستاره حاکم : ساترن (زحل)

عنصر وجود : خاک

شخصیت : کاردینال

فلز وجود : سرب

سنگ خوش یمن : عقیق رنگارنگ

رنگ محبوب : سیاه ، قهوه ای

عدد خوش یمن : ۸

گل محبوب : ماگنولی

روز مبارک : شنبه

♒ فال روزانه متولدین بهمن

اگر به فکر فرصتی برای مطالعه بوده اید، امروز روز مناسبی برای این کار نیست بنابراین کتاب ها را در گوشه ای بگذارید و به کارهای دیگرتان رسیدگی کنید. امروز از نظر روابط عاطفی روز خوبی خواهید داشت پس برای بودن با او برنامه ریزی کنید. سعی کنید با شریک زندگی تان مهربان تر باشید و به نظرات او احترام بگذارید. فردی مدام جلوی پای شما سنگ می اندازد، بیش از این بی تفاوتی فایده ای ندارد. بهتر است که به طور جدی با او برخورد کنید تا حساب کار دستش آید. شخصی تازه از راه رسیده و با حضورش به زندگی تان برکت می دهد. می خواهید دست به کاری بزرگ و مهم بزنید اما بر سر دو راهی گیر کرده اید یادتان باشد مسئله ای که روزی برایتان بسیار مهم بوده امروز دیگر برایتان اهمیتی ندارد با توجه به این موضوع تصمیم درست را بگیرید.

متولد : با آرمان ایده آلیستی

سمبل : مرد و دلو

شعار : من میدانم

ستاره حاکم : اورانوس

عنصر وجود : هو

شخصیت : ثابت

فلز وجود : اورانیوم

سنگ خوش یمن : یاقوت کبود

رنگ محبوب : آبی آسمانی

عدد خوش یمن : ۴

گل محبوب : نرگس

روز مبارک : شنبه

♓ فال روزانه متولدین اسفند

دیشب خواب های بدی دیده اید که باعث شده گیج و گنگ از خواب بیدار شوید. حتی ممکن است تاثیر آن تا چند ساعت بعد هم روی شما ادامه داشته باشد اما اجازه ندهید که این کابوس ها روحیه تان را خراب کنند و مانع از پیشرفت تان شوند. به جای آن سعی کنید نشانه های آن را دریابید و خواب تان را تعبیر کنید. خبری از سمت اعضای خانواده خود می شنوید که بسیار شادتان می کند. اما بهتر است قبل از این که برای آن برنامه ای بچینید، چند کار عقب افتاده ای که داشته اید را انجام دهید و سپس قدم های جدید زندگی تان را بردارید. با گفتن یک حرف حق به شخصی که برایتان مهم است او را عصبانی و خشمگین می کنید. از عکس العمل او نرنجید هم شما باید حرفتان را بزنید و هم او نیاز دارد که واقعیت ها را بشنود. شخصی در اطرافتان از بیماری رنج می برد در حد توانتان به او کمک کنید.

متولد : با آرمان تفویض

سمبل : ماهی

شعار : من باور دارم

ستاره حاکم : نپتون

عنصر وجود : آب

شخصیت : راوی

فلز وجود : تشعشعی از فلزات مصنوعی

سنگ خوش یمن : زمرد

رنگ محبوب : سایه آبی و سبز دریایی

عدد خوش یمن : ۷

گل محبوب : لی لی ، بنفشه

روز مبارک : پنجشنبه

نحوه گرفتن فال حافظ

برای فال گرفتن از دیوان خواجه شیرازی ابتدا باید نیت کرد و او را به عزیزترین هایش یعنی خداوند و معشوقه اش (شاخ نبات) قسم داد.

برخی از افراد مذهبی برای گرفتن فال حافظ وضو میگیرند زیرا به تقدس آن ایمان دارند و سپس جمله ای اینگونه ادا می کنند که ای حافظ شیرازی تو محرم هر رازی ، تو را به خدا و به شاخ نباتت قسم که هر چه صلاح و مصلحت می بینی برایم آشکار و آرزوی مرا برآورده سازی.

جایگاه گرفتن فال نزد ایرانیان

اغلب ایرانیان از دیرباز برای اطلاع از آینده خود فال می زنند و به آن اعتقاد دارند به اینصورت که آن ها فال خوب زدن را «مروا» و فال بد زدن را «مرغوا» – تشکیل شده از مرغ و آوا – گویند. معمولا فال گرفتن از دیوان حافظ در روزهای عید ملی یا مذهبی نظیر نوروز بر سر سفره هفت سین، و یا شب یلدا انجام می شود و برای فال حافظ گرفتن فردی با سواد و مورد احترام انتخاب می گرد که صدای رسا و خوبی نیز داشته باشد.

دیرینه گرفتن فال حافظ :

اولین بار فال زدن با دیوان حافظ پس از مرگ وی آغاز شد. قضیه از این قرار بود که عده ای با دفن پیکر او در مصلی مخالفت می کردند تا اینکه برای حل این مشکل اشعار حافظ را در سبدی ریختند و کودکی یکی از این اشعار را به تصادف جدا می کند و اینگونه بود که اولین تفال به حافظ انجام شد ، در آن روز به حافظ لقب لسان الغیب دادند زیرا به طرز عجیب و باور نکردنی با غزل شماره ۸۲ خود پاسخ جماعت ریاکار را داد. این غزل زیبا چنین است :

کنون که می دمد از بوستان نسیم بهشت / من و شراب فرح بخش و یار حور سرشت

مکن به نامه سیاهی ملامت من مست / که اگه است که تقدیر بر سرش چه نوشت؟

قدم دریغ مدار از جنازه حافظ / که گرچه غرق گناهست، می رود به بهشت

منبع: تصویر زندگی

544551