پیش بینی بورس فردا 1402/07/24

در پایان معاملات امروز یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ شاخص کل بورس با افزایش ۴۹۶ واحدی همراه شد.
تصویر پیش بینی بورس فردا  1402/07/24

به گزارش سایت خبری پرسون، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ با ۴۹۶ واحد رشد به ۲ میلیون و یک هزار و ۹۶۰ واحد رسید، اما شاخص هموزن با کاهش ۱۱۹۹ واحد به رقم ۶۷۸ هزار و ۸۱۷ واحد رسید.

ارزش روز بازار که ناشی از ارزش شرکت‌های بورسی است به بیش از ۷ میلیون و ۱۶ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۶ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۴۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۶۴۸ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی امروز در بورس نسبت به روز قبل ۰.۱ درصد تقویت شدند. این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۱۸ درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور ۰.۳ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۰.۸ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۰.۶ درصد کاهش یافت.

نماد‌های فولاد مبارکه، گسترش نفت و گاز پارسیان، شستا، پتروشیمی خلیج‌فارس و پالایش نفت اصفهان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد‌های پتروشیمی نوری و پتروشیمی بوعلی بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

پیش بینی بورس فردا

با برسی روند P به E بازار مشاهده می‌شود که این واحد اندازه گیری برای بازار بورس تهران در حوالی ۵.۷ درصدی و چه بسا کمتر نیز قرار دارد و این موضوعی است که همه اهالی بازار را به ارزنده بودن بازار امیدوار می‌کند؛ اما ابهامات موجود در بازار و سایه جنگ و همچنین گلایه از مدیریت بازار از جمله عوامل تأثیر گذار و مهم این روز‌های بازار شده است تا خریداری دست به خرید نزند.

شاخص کل بورس پس از تلاش‌های نافرجامی که در روز‌ها و هفته‌های گذشته برای عبور از مقاومت مهم خود در حوالی ۲.۱۵ میلیون واحدی داشت، روز یکشنبه با ثبت یک کندل منفی قدرتمند، کف ابر کومو را به سمت پایین شکست و بار دیگر به زیر این اندیکاتور رفت تا شرایط برای بررگشت بورس به محدوده‌های بالاتر سخت‌تر شود. اکنون همانطور که در تصویر پیداست، حمایت بعدی شاخص کل بورس در محدوده ۱.۹۴ تا ۱.۹۷ میلیون واحدی است که می‌تواند منطقه امنی برای بازار باشد، اما امید به ایجاد یک مسیر صعودی و شکست دوباره ابر کومو به سمت بالا از محدوده نازک موجود نیز کم نیست.

با توجه به تمامی نکات ذکر شده در بالا و شرایطی که درباره آن‌ها صحبت شد، پیش بینی می‌شود که بورس فردا در صورت عدم تغییر‌های جدی در پارامتر‌های اثرگذار، روندی متعادل داشته باشد و برتری خاصی در خریداران و فروشندگان را شاهد نباشیم.

منبع: نبض بازار

543848