امام جمعه شیراز:

حق واقفان به خوبی ادا نمی شود

امام جمعه شیراز گفت: حق واقفان در جامعه به خوبی ادا نمی شود و برای ترویج وقف نیاز به توجه جدی دارد.
تصویر حق واقفان به خوبی ادا نمی شود

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: حق واقفان به خوبی ادا نمی شود و باید تبلیغات بیشتری انجام چرا که هفته وقف بهانه است و در طول سال مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام لطف الله دژکام پیش از ظهر امروز در همایش یاوران وقف در جمع واقفان اظهار داشت: مردم اگر احساس کنند که وقف درست عمل شود برای ادای این فریضه الهی بیشتر ترغیب می گردند.

وی با اشاره به اینکه هفته وقف باید بازنگری شود، افزود: واقفان برای بر طرف کردن نیاز‌های مردم، ۱ درصد وقف را به مسائل فرهنگی، ۲ در صد فعالیت‌های مردمی و نیز متناسب با پیشرفت جامعه گام بردارند.

حجت الاسلام دژکام اضافه کرد: برای تحقق وقف باید اعتماد مردم به افرادی که وقف را مدیریت می کنند خدشه دار نشود.

در ادامه این آیین مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: استان فارس با ۲۰۰ هزار رقبه، ۳۲ اداره، دفتر نمایندگی و یک ششم موقوفات کشور را به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام عباس موسوی خاطر نشان کرد: فارس با هزارو ۴۰۸ بقاع معادل یک هشتم بقاع کشور در‌ این استان قرار دارد.

وی تصریح کرد: به گفته مورخان نخستین وقف‌نامه در ۷۰۰ سال پیش در شهر کازرون به رشته تحریر درآمد و این حرکت خیرخواهانه با احداث بیمارستان نمازی در زمینی به مساحت ۱۲ هزار هکتار، بزرگتریتن پرورشگاه در حال احداث با مساحت ۵۰۵ هزار و زیر بنای ۴۸ هزار متر مربع در شهر صدرا و فاز نخست این پرورشگاه با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و با ۲۳۰ میلیارد تومان در‌ حال‌احداث‌ است‌ و با اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر به بهره برداری کامل می رسد.

وی بیان داشت: اعزام بیش از ۱۵ موکب به نجف اشرف، پذیرایی ۱۵ هزار وعده غذا از زائران جمله خدمات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس است.

گفتنی است، در پایان از 2 وقف‌نامه جدید رونمایی و از تلاشگران عرصه وقف تجلیل شد.

532798