به گزارش سایت خبری پرسون، رضا مراد صحرایی عصر امروز در ادامه سفر یکروزه به استان مازندران، در جلسه شورای آموزش و پرورش این استان شرکت کرد.
وزیر آموزش و پرورش در این جلسه که در استانداری مازندران برگزار شد، داشتن ایران قوی را منوط به تحقق مدرسه قوی دانست و گفت: مدارس ما در جنگ شناختی به میدان نبرد تبدیل شدند و دانش آموزان نیز در نوک پیکان حمله دشمنان قرار دارند.
وی تربیت دانشآموز بانشاط و امیدوار را از محورهای مهم سند تحول بنیادین توصیف کرد و گفت: سهگانه منزل، مسجد و مدرسه نیز در سند بسیار مورد توجه قرار گرفته است و امروز بسیاری مسائل جامعه باید از طریق دانشآموزان درست شود و راه اصلاح منزل، اصلاح مدرسه است.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: برای دولت سیزدهم، تربیت معلم در اولویت قرار دارد نه تامین معلم و براین اساس مقرر شد تربیت معلم تقویت شود و تاکنون ۷۰۰ هزار متر مربع به فضای مراکز تربیت اضافه کردیم اما برای احیای این موضوع نیازمند زمان هستیم.
وی با اشاره به وجود ۷ هزار و ۲۰۴ هکتار فضای اردوگاهی در کشور بر ضرورت نوسازی اردوگاه دانشآموزی بادله در مرکز استان مازندران تاکید کرد و گفت: برآورد هزینه برای این کار رقمی حدود ۳۵ میلیارد تومان است و از این میزان ۱۰ میلیارد تومان را وزارت آموزش و پرورش پرداخت میکند و لازم است باقیمانده مبلغ از محل اعتبار استانی تخصیص یابد.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینکه هنرستانهای استان مازندران از توازن خوبی برخوردارند اما در زمینه تجهیزات نیازمند توجه ویژه هستند، اظهار کرد: لازم است هنرستانها تقویت شوند تا نیروی ماهر تربیت کنند و فارغالتحصیلان هنرستانی این ظرفیت را دارند که حتی با مدرک دیپلم جذب بازار کار شوند.
صحرایی به مولدسازی املاک آموزش و پرورش پرداخت و گفت: املاکی قابلیت مولدسازی دارد که دارای سند تک برگ باشد ضمن اینکه اماکن هبهای و خیرساز مشمول این طرح نمیشوند و مهمتر از همه این است که هزینه اجرای طرح مولدسازی باید صرف مدرسهسازی شود.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بهرغم مشکلات در آموزش و پرورش، اما با حمایت دولت موفق شدیم به مسیر و ریل توسعه برگردیم بهطوری که ظرف دو سال گذشته بهطور متوسط روزی هشت کلاس درس در کشور ساخته شد.
صحرایی در ادامه از استاندار مازندران خواست تا تدبیری اتخاذ کند و شهرداریها عوارض سه درصد را مستقیم به حساب اداره آموزش و پرورش واریز کنند تا به ایجاد زیرساخت مناسب برای دانشآموزان استثنایی منجر شود. همچنین تدبیری لازم است زمینهایی که در اختیار آموزش و پرورش است برای مسکن ملی فرهنگیان استفاده شود.