تشکیل کمیته فنی برای حفاظت از "کتیبه‌های گنجنامه"

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از تشکیل کمیته فنی برای حفاظت و نگهداری از کتیبه‌های گنجنامه خبر داد.
تصویر تشکیل کمیته فنی برای حفاظت از "کتیبه‌های گنجنامه"

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن معصوم‌علیزاده با اعلام اینکه به زودی کمیته فنی برای حفاظت و نگهداری از کتیبه‌های گنجنامه تشکیل می‌شود، افزود: این کمیته آسیب‌های احتمالی را بررسی و بر اساس آن تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کتیبه‌های ۲۵۰۰ ساله گنجنامه ثبت ملی شده و تابع ضوابط میراث‌ فرهنگی است و باید بر این اساس برای حفاظت از آن‌ها تصمیم‌گیری شود، اظهار کرد: حفاظت از کتیبه‌ها باید با حساسیت بالا انجام شود و نباید اقدامی خارج از قاعده و قانون صورت بگیرد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان همدان با تاکید بر اینکه نحوه نگهداری از کتیبه‌ها باید بر اساس ضوابط حفاظتی میراث‌ فرهنگی صورت بگیرد، عنوان کرد: همچنین نحوه نگهداری نباید مورد هجمه متخصصان قرار گیرد بنابراین از حساسیت بالایی برخوردار است.

معصوم‌علیزاده با بیان اینکه باید بهترین راهکار برای نگهداری و حفاظت از این اثر ارزشمند در نظر گرفته شود، گفت: نمونه‌های مشابه کتیبه‌های گنجنامه در سراسر کشور وجود دارد، این اثر در طول زمان به دلیل نوع و محل قرارگیری و حتی عوامل جوی آسیب جدی ندیده و در حال حاضر نیز در معرض آسیب نیست.

وی اضافه کرد: میراث‌فرهنگی روی تمام آثار تاریخی حساسیت دارد و اگر روزی احساس کنیم هر یک از آن‌ها در معرض آسیب هستند حتماً با مشورت و مدیریت، بهترین تصمیم را می‌گیریم.

منبع: مهر

521751

مطالب مرتبط