مدیر مجموعه باغ کتاب خبر داد

افتتاح سینما «روباز» باغ کتاب با ۶۰۰ صندلی

مدیر هنری مجموعه باغ کتاب از افتتاح رسمی سینما روباز "ال.ای.دی" این مجموعه خبر داد.
تصویر افتتاح سینما «روباز» باغ کتاب با ۶۰۰ صندلی

به گزارش سایت خبری پرسون، آرش تیمور نژاد با بیان اینکه تمام مجموعه های فرهنگی سعی می‌کنند که به مسئله ۷ هنر وارد شوند، گفت: زمانی که مدیریت مجموعه باغ کتاب به ما سپرده شد، متوجه شدیم که فعالیت ۹ سالن سینمای این مجموعه با ظرفیت ۱۲۰۰ صندلی دو سال است که متوقف شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت سعی کردیم سینماها را بازگشایی کنیم اما بعد از مدتی به دلیل مشکلات حقوقی این مهم محقق نشد، افزود: در باغ کتاب یک آمفی تئاتر روباز وجود داشت که آن را تبدیل به سینمای روباز با ظرفیت ۶۰۰ نفر کردیم که بزرگترین سینمای روباز فعال کشور است؛ چراکه چند سینمای روباز در کشور وجود دارد که فعال نیستند و بر همین اساس در حال حاضر این سینما تنها سینمای فعال روباز است.

وی با بیان اینکه اولویت ما پخش فیلم‌های کودک و نوجوان و بعد فیلمهای روز داخلی است، گفت: اولین سینمای «ال ای دی» کشور هستیم چرا که به دلیل شرایط نوری و روباز بودن سالن و همچنین فاصله اتاق فرمان تا پرده، می بایست ال ای دی مخصوص پخش فیلم سینمای روباز استفاده کنیم که یک پرده ۴ در ۸ متر از خارج کشور تهیه کردیم.

تیمور نژاد با تأکید بر اینکه اولین سینمای ال ای دی کشور نیز هستیم که بهتر از پرده فیلم پخش می‌شود، گفت: امروز شاهد افتتاح سازه و تأسیسات سینما هستیم و از هفته آینده بلیت فروشی در سه سانس ۱۸:۳۰، ۲۰:۳۰ و ۲۲:۳۰ انجام خواهد شد و در هر سانس یک فیلم‌ مجزا پخش خواهد شد.

وی تأکید کرد: در این سینما، فیلم‌های روز پخش خواهد شد. اما در حال رایزنی با ساترا هستیم که فیلمهای خارجی نیز در این سینما پخش شود.

وی در مورد قیمت گذاری بلیت سینما «روباز» باغ کتاب نیز با بیان اینکه قیمت بین ۴۵ تا ۶۵ هزار تومان خواهد بود، اما هنوز تعیین نشده است، گفت: قیمت را سازمان سینمایی بعد از تعیین سطح سینما اعلام می‌کند و به نسبت سطح؛ قیمت بلیت مشخص می شود.

تیمور نژاد با بیان اینکه در باغ کتاب رسالت اصلی اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و به همین دلیل در ابتدای پخش فیلم‌ها بخشی از کتاب در قالب تیزر پخش و معرفی می شود چرا که سینمای باغ کتاب مروج کتاب است، تاکید کرد: به دلیل روباز بودن سینما در انتهای قسمت فضای نشیمن تماشاچیان، استعمال سیگار آزاد است، اما دقت داشته باشید که تنها در سکو سیگار آزاد است و استعمال سیگار در صندلی ممنوعیت دارد.

مدیر هنری مجموعه باغ کتاب در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این سینما در فصل سرما چگونه فعالیت می‌کند، اظهار کرد: این سینما فلزهای توسعه ای هم دارد؛ بگونه ای که سقف متحرک برای سینما طراحی کردیم که در صورت تأمین بودجه ۱۲ میلیارد تومان، این سقف در ماه های آینده نصب می شود و برای ماه های آینده و در فصل زمستان آماده پذیرایی از تماشاچیان خواهیم بود.

وی در مورد سرانجام سینماهای باغ کتاب گفت: سینماها در پروسه دعوای حقوقی و قضایی بین شهرداری تهران و پیمانکار هستند و باید این موضوع را اداره کل حقوقی شهرداری پیگیری کند.

منبع: ایسنا

521564