ایثارگران رسولان انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های بعدی هستند

رئیس موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: تجربه دفاع مقدس بعد از صدر اسلام و ادوار زندگی ائمه اطهار در جهان بی‌نظیر است و ایثارگران باید به‌ عنوان رسولانی صادق این فرهنگ و تجربیات را به نسل های بعدی منتقل کنند.
تصویر ایثارگران رسولان انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های بعدی هستند

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدهادی زاهدی وفا در جمع کارکنان رزمنده ،جانباز و خانواده‌های معظم شهدا ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: یکی از مهم‌ترین جلسات در دوران عمر، جلسه با عزیزانی است که یک تجربه دینی عملیاتی و کاربردی از ایمان به خدا و معجزات زمان دفاع مقدس دارند.

وی با بیان اینکه هر برگ دفاع مقدس برای نسل های مختلف حاوی تجارب گران‌سنگی است، افزود: مدتی از پیروزی انقلاب نگذشته بود که ایران اسلامی با حمله عراق مواجه شد و عملاً یک‌تنه مقابل تمام قدرت‌های جهانی ایستاد. آیا شما کشوری را می‌شناسید که با تمام کمبودها و سختی‌ها بتواند بدون دادن یک وجب از خاک جلوی شرق و غرب ایستادگی کند؟

مشاور رئیس‌جمهور ادامه داد: مدیریت شرایط آن زمان کشور جز با هدایت امام بزرگوار ممکن نبود، امروز هم همان مدیریت و همان مسیر در جبهه‌های دیگر مانند جنگ اقتصادی و جنگ فرهنگی با هدایت مقام معظم رهبری ادامه دارد.

وی ضمن بیان خاطراتی از دوران حضور در جبهه و عملیات های مختلف به فداکاری‌ها، جان‌فشانی‌ها و خدمات خالصانه ایثارگران و جانبازان اشاره و تأکید کرد: در پیروزی‌های دفاع مقدس که پیشرفت‌های امروز کشور مرهون آن رخدادها است؛ به‌ وضوح امداد الهی و معجزات مختلف هویدا است.

زاهدی وفا گفت: این اتفاق یکی از توفیقات نسل ما بود که در ظلّ زعامت و رهبری حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری این دوران را تجربه کنیم و یک تجربه ملموس عملی از زیست مؤمنانه متوکل به خداوند را شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: ما سخت‌ترین شرایط‌ را در زمان جنگ تجربه کردیم، چه از نظر اقتصادی، نظامی، امنیتی، فرهنگی و درعین‌حال تمامی رسانه‌های دشمن علیه کشور ما به‌ شدت فعالیت می‌کردند لذا هرچقدر بتوانیم این تجربه را حفظ کنیم و برای نسل‌های آتی بسط دهیم، جمهوری اسلامی به بالندگی و رشد و پیشرفت خواهد رسید.

مشاور رئیس‌جمهور افزود: ایران همیشه مورد طمع و در تیررس قدرت‌های جهانی بوده و خواهد بود، بعد از افول تمدن اسلامی در دوران صفویه و روند رو به رشد تمدن‌های جدید، غرب آسیا و شمال آفریقا به خاطر منابع طبیعی مورد کشمکش، جنگ و طمع قدرت‌های بزرگ بوده، امروزه هم هرجایی از این منطقه جنگی رخ می‌دهد پشت پرده همان کشورهایی هستند که حیات و مماتشان به غارت منابع این منطقه وابسته است.

رئیس موسسه در پایان خطاب به همکاران ایثارگر تأکید کرد: باید از تجربه دفاع مقدس که توانست از منافع ملی، ارزشی، دینی، فرهنگی و اسلامی دفاع کند بهره ببریم و آن تجربه را بتوانیم همچنان حفظ کنیم و در سال‌های آتی از آن تجربه استفاده کنیم، بهترین رسولان و سفیران انتقال این تجربه ، شما عزیزان هستید که معجزات دوران را دیده‌اید و می‌توانید این بار سنگین را در دفاع از منافع کشور به دوش بگیرند.

در انتهای این جلسه از همکاران ایثارگر، جانباز و خانواده‌های معظم شهدا با اهدا لوح تقدیر از سوی رئیس موسسه تقدیر به عمل آمد.

521523