با حضور وزیر میراث فرهنگی صورت گرفت؛

گلنگ‌زنی سومین مجتمع فرهنگی - گردشگری و رصدخانه در شهر درب‌بهشت جیرفت

مدیرعامل شرکت پیشتازان جانباز گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت چهار هکتار و با زیربنای بیش از دو هکتار احداث می‌شود.
تصویر گلنگ‌زنی سومین مجتمع فرهنگی - گردشگری و رصدخانه در شهر درب‌بهشت جیرفت

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمان، سیداحمد فاطمی امروز چهارم مهرماه در آیین آغاز عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی، علمی و آموزشی بام بهشت که با حضور وزیر میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: این مجمتع شامل بخش‌های مختلفی از جمله رصدخانه شب و روز به مساحت ۳۱۳ مترمربع، رستوران و مراکز علمی و آموزشی است.

وی اعتبار اولیه این مجتمع را ۳۲ میلیارد تومان عنوان کرد که توسط بخش خصوصی تامین می‌شود و تکمیل آن به ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

فاطمی همچنین به احداث ۱۴ باب سوئیت اقامتی اشاره کرد که جهت رفاه حال بازدیدکنندگان و گردشگران در نظر گرفته شده است.

وی افزود: با همکاری شهرداری، فرمانداری و بخشداری ساردوئیه کار را شروع کردیم که رصدخانه این پروژه، از بزرگترین مجموعه‌های کشور و سومین رصدخانه مرتفع است.

فاطمی از احداث سالن اجتماعات نیز سخن به میان آورد و گفت: یک فرودگاه فوق تخصصی برای هواپیماهای فوق سبک در نظر گرفته شده که فاز اول آن در صورت مساعدت ظرف مدت ۱۰ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت پیشتازان خطاب به وزیر میراث فرهنگی گفت: با توجه به اینکه در حال فعالیت در دو اقلیم گرم و سرد هستیم، یک مجموعه در کلوت‌های شهداد وجود دارد و درخواست داریم در صورت صلاحدید در اختیار ما قرار بدهند، تا ساماندهی شود.

وی تامین خودروی ایاب و ذهاب گردشگران را در چارچوب‌ قانون خواستار شد.

فاطمی میزان اشتغالزایی مجتمع فرهنگی، آموزشی و گردشگری بام بهشت را در فاز اول ۴۸ نفر اعلام کرد که به صورت بومی استخدام می‌شوند.

وی تعداد جانبازان بالای ۷۰ درصد را در سطح استان کرمان ۱۸۰ نفر اعلام کرد که عضو شرکت پیشتازان هستند و در اجرای پروژه‌های متعدد در سطح کشور مشارکت دارند.

منبع: ایسنا

521366