بیش از ۴۰ درصد از خبرنگاران کشور را زنان تشکیل می‌دهند

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید، گفت: جشنواره بین‌المللی خورشید، تلاشی برای تداوم‌بخشی راه شهیده «شیرین ابوعاقله» و دیگر بانوانِ روشنگر و آزاداندیش دنیا برای ایجاد گسست در انحصار رسانه‌ای غرب است.

تصویر بیش از ۴۰ درصد از خبرنگاران کشور را زنان تشکیل می‌دهند

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در ادامه با تاکید بر نقش تاریخی و بی‌بدیل زنان ایرانی در روایتگری، تصریح کرد: معرفی چهره اصیل زنان کشورمان با برگزاری رویداد رسانه‌ای «خورشید» تاثیرگذارتر و دست‎یافتنی‌تر خواهد بود و عرصه رسانه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آفرینش زنانه برای روایتگری حقیقت است.

وی افزود: بر اساس آمارهای موجود هم‌اکنون ۲ هزار نفر از مدیران رسانه‌ای کشور زنان هستند و بیش از ۴۰ درصد از خبرنگاران کشور را زنان تشکیل می‌دهند و بر همین اساس، لازم بود چنین جامعه بزرگ و پویایی در یک رویداد ویژه بین‌المللی، قدرت رسانه‌ای خود را در برابر امپریالیسم رسانه‌ای غرب نشان دهند.

به‌ گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیین پایانی این رویداد رسانه‌ای با حضور خبرنگاران رسانه‌های داخلی و ۱۰۰ خبرنگار خارجی از ۴۰ کشور دنیا، روز شنبه هشتم مهرماه در مشهد مقدس برپا می‌شود.

اسماعیلی در پایان ابراز امیدواری کرد: این جشنواره در کنار جایزه ملی «مریم کاظم‌زاده» بتواند با کنش‌گری موثر رسانه‌ای ضمن روایت‌گری حقیقت و مقاومت در برابر انحصار رسانه‌ای، فرصتی را برای نمایش اتحاد، قدرت و تاثیر رسانه‌ایِ زنان این سرزمین فراهم آورد.

نخستین جشنواره بین‌المللی «خورشید» به ابتکار معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری شهرداری مشهد و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

521362