راه اندازی مرکز تولید انیمیشن توسط وزارت فرهنگ

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه شب معرفی چهره برگزیده هنر انقلاب اسلامی در سال 1401 در جمع خبرنگاران گفت: مرکز تولید انیمیشن توسط وزارت فرهنگ راه اندازی می‌شود.
تصویر راه اندازی مرکز تولید انیمیشن توسط وزارت فرهنگ

به گزارش سایت خبری پرسون، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تولید فیلم‌های جدید در پنج محور در سال جدید خبر داد و گفت: مرکز تولید انیمیشن راه اندازی می‌شود.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه شب معرفی چهره برگزیده هنر انقلاب اسلامی در سال 1401 در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد.

اسماعیلی درباره تولیدات سینمایی امسال گفت که بر اساس 5 محور مانند فلسطین، جمعیت و امیدآفرینی فیلم‌هایی در حال تولید است که بر اساس آخرین گزارش هایی که به من داده شده برخی از آنان مراحل پیش تولید خود را سپری می‌کنند.

او در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره اکران فیلم‌های خارجی که از سال گذشته اخباری درباره آن منتشر شده بود گفت روند اجرای این کار توسط همکارانم در سازمان سینمایی در دستور کار قرار دارد و مراحل خود را طی می کند. البته با توجه به تعداد زیاد فیلم‌های ایرانی ما که هنوز به اکران نرسیده‌اند بعید است که به این زودی‌ها شاهد اکران فیلم‌های خارجی باشیم. البته در صورتی که فیلم‌ها و آثار فاخری از سینمای جهان باشد منعی برای اکران آن در داخل کشور نمی‌بینم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تولید انیمیشن خبر داد که مجموعه و نهادی را تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تولید انیمیشن در دستور کار و راه اندازی داریم که به زودی اخبار آن منتشر خواهد شد. دستور دادیم که تولید انیمیشن چه در فضای سینمایی و چه در بحث بازی‌های رایانه‌ای در سال جاری به صورت جدی‌تر دنبال شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نمایشگاه کتاب نیز گفت نمایشگاه کتاب مهمترین و بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است که امسال در موعد مقرر خود با شکوه بیشتری نسبت به سال قبل برگزار خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره معوقات هنرمندان جشنواره تئاتر فجر بیان کرد که از تمام آنان عذرخواهی می‌کنم و به زودی بدهی‌های آنان پرداخت خواهد شد.

وزیر فرهنگ همچنین درباره معوقات یارانه سه و چهار رسانه‌ها که پرداخت نشده است گفت امروز معاون مطبوعاتی و هنری در سازمان برنامه و بودجه جلساتی داشتند و این قول را گرفتند که مطالبات باقی مانده در اسرع وقت انجام شود و همه بدهی‌ها در تئاتر و نشر و مطبوعات به زودی پرداخت شود.

منبع: تسنیم

481130