زندگی زندان‌بان مشهور مستند می‌شود

مستند «استوار ساقی» درباره زندان‌بان مشهور زندان قزل قلعه به کارگردانی میلاد محمدی در مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی ساخته می‌شود.

تصویر زندگی زندان‌بان مشهور مستند می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، میلاد محمدی درباره ساخت مستند جدیدش با نام «استوار ساقی» گفت: مستند جدیدم درباره زندان‌بان مشهور زندان قزل‌قلعه در دهه‌های چهل و پنجاه است. استوار خشن و سخت‌گیری که معاشرت‌اش با زندانیان سیاسی در زندان قزل‌ قلعه جلوه‌های متضادی از شخصیت او را به نمایش می‌گذارد.

ایوب ساقی چهره‌ تکرار شونده در روایت خاطرات زندانیان سیاسی پیش از انقلاب است. این مستند با استفاده از همین خاطرات به روایت شخصیت ساقی می‌پردازد.

محمدی ادامه داد: بررسی و دقیق شدن در زوایای پنهان و دور از چشم تاریخ معاصر مفاهیم مهمی را به ما می‌آموزد. گاهی آدم‌های معمولی با جلوه‌هایی کمرنگ در تاریخ حرف‌های بزرگی برای گفتن دارند و ایوب ساقی از این دست افراد است. تکرار نام ساقی در خاطرات افراد مختلف از طیف‌های متنوع سیاسی، توجه ما را برای تمرکز بر شخصیت او جلب کرد.

این کارگردان گفت: مستند «استوار ساقی» این روزها در مرحله پیش‌تولید قرار دارد و سرپرستی پژوهش آن را سوسن سیرجانی عهده‌دار است.

«نخست وزیر پنج روزه»، «کفش پاراز»، «روز کودتا» و «عشق شمعدانی‌ها» مستندهایی هستند که میلاد محمدی کارگردانی‌شان را برعهده داشته است.

«استوار ساقی» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است.

521268