کیهان به نقل از مقام وزارت ارشاد: جعفر پناهی به درخواست ملاقاتم از او در زندان جواب منفی داد

اطرافیان جعفر پناهی دوست داشتند او در زندان بماند، چون منافع بیشتری برای عده‌ای داشت، اما گفتگو‌ها نتیجه داد و او از زندان بیرون آمدند و مشکلات‌شان حل شد.

تصویر کیهان به نقل از مقام وزارت ارشاد: جعفر پناهی به درخواست ملاقاتم از او در زندان جواب منفی داد

به گزارش سایت خبری پرسون، حبیب ایل‌بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی نوشت: برای پیگیری مورد آقای جعفر پناهی در روز‌های برگزاری جشنواره فیلم فجر به زندان رفتم تا ایشان به مرخصی بیاید، علاقه‌مند نبودند، تلفنی با او در زندان صحبت کردم، حاضر نشدند به دفتری که بودم بیایند. اطرافیانش دوست داشتند او در زندان بماند، چون منافع بیشتری برای عده‌ای داشت، اما گفتگو‌ها نتیجه داد وی از زندان بیرون آمدند و مشکلات‌ش حل شد.

وی ادامه داد: ما به دادگاه‌های زیادی رفتیم و با قضات مختلفی گفتگو کردیم. قضات محترمی که برای سینماگران احترام قائل بودند و همه تلاش کردند که مشکلات اهالی سینما حل شود. ما چندین جلسه با دادستان کل کشور و رؤسای صنوف برگزار کردیم و این پل ارتباطی برقرار شد، لحظه به لحظه برای اهالی سینما اگر اتفاقی می‌افتاد به سرعت در دفتر دادستان کل کشور این موضوع پیگیری می‌شد و مواردی که می‌توانست کارهایشان به سرعت انجام شود، مشکلات‌شان مرتفع شد و خوشبختانه موردی نداشتیم که بتواند ادامه پیدا کند.

ایل‌بیگی تصریح کرد: عده‌ای به‌دنبال تعطیل کردن سینمای ایران هستند به همین دلیل برخی متقاضیان پروانه ساخت، از ما می‌خواهند نام‌شان اعلام نشود. انتشار نسخه اصلی برخی فیلم‌های اکران نشده مشکوک است و برای ما عجیب بود بعضی صاحبان این فیلم‌ها حتی پیگیری هم نکردند!

منبع: آفتاب‌‌نیوز

521055