درخواست خانه سینما برای آزادی جعفر پناهی به مراجع قضائی

خانه سینما در نامه‌ای درخواست آزادی جعفر پناهی کارگردان مشهور و شناخته‌شده جهانی را از مسئولان و مراجع قضائی دارد.

تصویر درخواست خانه سینما برای آزادی جعفر پناهی به مراجع قضائی

به گزارش سایت خبری پرسون، هیئت‌مدیره خانه سینما در متنی که خطاب به مسئولان و مراجع قضائی نوشته، آورده است: «با عنایت بر مستندات قانونی کافی که برای آزادی جعفر پناهی (کارگردان سینما) فراهم شده است و همچنین لزوم توجه به وضعیت جسمانی و بیماری‌اش، هرچه سریع‌تر امکان آزادی او فراهم شود».

همچنین در متن هیئت‌مدیره خانه سینما آمده است: «خانه سینما ضمن پاسداشت دقت نظر قضات شریف دیوان عالی کشور در نقض حکم محکومیت جعفر پناهی (فیلم‌ساز) و تشکر از تلاش‌های بی‌وقفه و مؤثر صالح نیکبخت و یوسف مولایی وکلای این هنرمند و با عنایت به تلاش کانون کارگردانان سینمای ایران و با اتکا به حمایت همه اعضای خانه سینما از جعفر پناهی و همه سینماگرانی که به نوعی در چند ماه گذشته با رسیدگی‌های قضائی روبه‌رو شده‌اند، مجددا و مصرانه بار دیگر از مسئولین و مراجع قضائی می‌خواهد با عنایت بر مستندات قانونی کافی که برای آزادی جعفر پناهی فراهم شده است و همچنین لزوم توجه به وضعیت جسمانی و بیماری این سینماگر، هرچه سریع‌تر امکان آزادی او فراهم شود.

لازم به ذکر است کمیته حمایت حقوقی و قضائی خانه سینما جهت رفع ممنوعیت‌ها و رفع اتهام از همگی سینماگران در حال پیگیری است و به مرور نتایج آن اعلام می‌شود».۲۳ آبان‌ماه بود که صالح نیکبخت وکیل‌مدافع جعفر پناهی از پذیرش اعاده دادرسی پرونده موکلش از سوی دیوان عالی کشور خبر داد.

این وکیل گفته بود: «دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی ما را در پرونده پذیرفته است» و در پاسخ به این سؤال که با پذیرش اعاده دادرسی چه تغییری در پرونده ایجاد می‌شود و آیا احتمال آزادی جعفر پناهی وجود دارد؟ گفت: «ما اقدامات قانونی را از طریق قضائی دنبال می‌کنیم».

جعفر پناهی ۲۰ تیر ماه سال جاری برای تحمل کیفر حبس به بازداشتگاه اوین معرفی شده است.

منبع: آفتاب‌‌نیوز

457825