خبر بد برای بوکس ایران

تیم ملی بوکس ایران در حالی عازم بازی‌های آسیایی هانگژو می‌شود که شانس کمی برای کسب مدال طلا و نقره (سهمیه المپیک) دارد.
تصویر خبر بد برای بوکس ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، تیم ملی بوکس ایران در حالی با پنج بوکسور (وزن ۵۷ کیلوگرم دانیال شه‌بخش، وزن ۶۳.۵ کیلوگرم علی حبیبی‌نژاد، وزن ۸۰ کیلوگرم شاهین موسوی، وزن ۹۲ کیلوگرم طوفان شریفی و وزن ۹۲+ کیلوگرم ایمان رمضان‌پور) عازم بازی‌های آسیایی خواهند شد که طبق گفته سرمربی تیم ملی شانس بسیار کمی برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس از راه این رقابت‌ها خواهند داشت.

وضعیت تیم ملی رضایت‌بخش است

حسین نهرودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت ملی‌پوشان بوکس ایران برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو توضیح داد: به طور نسبی راضی‌ام و تمرین‌های خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم. اردوی اردن و مسابقات گروزنی تاثیر مثبتی داشتند و امیدوارم بهترین نتیجه را در بازی‌های آسیایی هانگژو کسب کنیم.

او افزود: این حرفم تکراری است و بارها آن را مطرح کرده‌ام اما باید بگویم که میدان سختی است و کار سختی داریم. همه قدرت‌های بزرگ دنیا در حال حاضر آسیایی‌اند و این یک واقعیت است. شاید قبلا آمریکا و ... قدرت‌های بوکس دنیا بودند اما الان آسیایی‌ها حرف اول را می‌زنند. دسترسی به اهداف هم به دلیل این اتفاق سخت شده است. کادر فنی و بوکسورها کار خود را انجام داده‌اند و امیدواریم نتیجه خوبی بگیرم.

لیست ما تغییری ندارد

سرمربی تیم ملی بوکس درباره قطعی‌شدن لیست تیم ملی نیز گفت: همه چیز مشخص شده و ما با پنج بوکسوری که اعلام کردیم عازم بازی‌های آسیایی خواهیم شد. در وزن ۵۷ کیلوگرم دانیال شه‌بخش، وزن ۶۳.۵ کیلوگرم علی حبیبی‌نژاد، در وزن ۸۰ کیلوگرم شاهین موسوی، در وزن ۹۲ کیلوگرم طوفان شریفی و نهایتا در وزن ۹۲+ کیلوگرم، ایمان رمضان‌پور بوکسورهای ما خواهند بود.

کار سنگین‌وزن‌ها هم سخت شده است

او در پاسخ به این سوال که آیا همچنان باید شانس ایران برای کسب مدال را در اوزان سنگین بیشتر دانست، توضیح داد: خیر، دیگر مثل گذشته نیست و شرایط برای همه اوزان مساوی است. آن برای زمانی بود که سنگین‌وزن‌های آسیا به ایران، هندوستان، پاکستان و گاهی کره‌ جنوبی محدود می‌شد الان در همه اوزان رقبای سختی داریم و بهترین‌های سنگین‌وزن دنیا در آسیا هستند. کار همان قدر که برای وزن ۵۷ کیلوگرم ما سخت است، برای سنگین‌وزن ما هم سخت خواهد بود.

به کسب مدال امیدواریم

نهرودی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان برای بوکسورهای ایران شانس مدال در نظر گرفت، تصریح کرد: خیلی سخت است ولی اگر امیدوار به کسب مدال نبودیم اعزام نمی‌شدیم. شانس مدال را هم برای همه اوزان تیم در نظر دارم.

کسب سهمیه المپیک تقریبا بعید است

او در پاسخ به این سوال که بوکسورهای ایران توانایی صعود به فینال و کسب سهمیه المپیک از بازی‌های آسیایی را دارند، تاکید کرد: طلا و نقره برای خیلی از کشورها غیر ممکن است و بحث قدرت‌نمایی ازبکستان و قزاقستان در مسائل مافیایی و سیاسی بوکس مطرح است. آنها صاحب کرسی‌اند و اعمال نفوذ می‌کنند.

نهرودی افزود: کار برای کسب سهمیه از این رقابت‌ها بسیار سخت است و این موضوع را تا حدودی بعید می‌دانم اما همه تلاش خود را خواهیم کرد. ضمن اینکه هدف اصلی‌مان در بازی‌های آسیا در وهله اول کسب مدال است.

بوکس در بازی‌های آسیایی و المپیک هم مافیا دارد

سرمربی تیم ملی بوکس ایران با ابراز ناراحتی از مافیایی‌بودن این رشته ادامه داد: اینکه در تورنمنتی چون گروزنی به سود میزبان حق‌کشی کنند عادی است اما اینکه در مسابقات بین‌المللی مثل بازی‌های آسیایی، قهرمانی جهان، قهرمانی و آسیا و المپیک چنین موضوع اعمال شود یک مقدار دور از انصاف است ولی متاسفانه وجود دارد.

دو تورنمنت برای کسب سهمیه المپیک داریم

او در پاسخ به این سوال که‌ اگر بوکسورهای ایران در بازی‌های آسیایی سهمیه المپیک نگیرند، چه شانس‌ دیگری خواهند داشت، توضیح داد: ما دو مسابقه برای کسب سهمیه المپیک خواهیم داشت که کار در آنها به مراتب راحت‌تر از بازی‌های آسیایی خواهد بود. سعی می‌کنیم در آن مسابقات که فعلا زمان و مکان‌شان به صورت دقیق مشخص نیست به سهمیه المپیک برسیم.

منبع: ایسنا

510299