ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

وزیر امور خارجه بریتانیا، این هفته به اسرائیل(سرزمین‌های اشغالی) و فلسطین سفر خواهد کرد.
تصویر ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

به گزارش سایت خبری پرسون، وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: جیمز کلورلی تجدید گفتگو در مورد راه‌حل دو دولتی و متعهد شدن به مقابله با تهدیدات امنیت منطقه‌ای، از جمله ایران را مبنای سفر خود به منطقه عنوان کرده است.

در این سفر که روز دوشنبه آغاز می شود، کلورلی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین گفتگو خواهد کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه انگلیس، کلورلی در کنفرانس امنیتی بین‌المللی در روز سه‌شنبه در اسرائیل، ایران را به «توانمندسازی تروریسم» از طریق حمایت از گروه های شبه نظامی حماس و جهاد اسلامی فلسطین متهم خواهد کرد.

کلورلی پیش از سفر خود گفت: انگلیس و اسرائیل برای حفظ امنیت شهروندان خود از نزدیک با هم همکاری می کنند. ما متعهد شده‌ایم در مواجهه با تهدیدات غیرقابل قبول ایران، مشارکت امنیتی نزدیک خود را تجدید کنیم.

وزیر خارجه انگلیس در این سفر با الی کوهن وزیر امور خارجه اسرائیل گفت وگو خواهد کرد و در نمایش سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» اسرائیل شرکت خواهد کرد. کلورلی در جریان بازدید از سرزمین های فلسطینی از یک اردوگاه آوارگان در کرانه باختری رود اردن بازدید خواهد کرد تا از آوارگان فلسطینی دیدار کند.

منبع: شفقنا

509984