هشدار درباره وضعیت جوی ارتفاعات کشور/ امروز و فردا کوه نروید

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از سرد شدن هوا و مه‌آلود شدن ارتفاعات کشور خبر و به کوهنوردان هشدار داد.
تصویر هشدار درباره وضعیت جوی ارتفاعات کشور/ امروز و فردا کوه نروید

به گزارش سایت خبری پرسون، صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی کوهستان و ارتفاعات کشور طی روزهای پایانی هفته اظهار کرد: فعالیت تدریجی موج ناپایدار از پنجشنبه (۱۶ شهریور) در بخش‌های شمالی کشور و طی روزهای پنجشنبه و جمعه(۱۶ و ۱۷ شهریور) افزایش ابر، افزایش سرعت باد و وقوع پدیده رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ در ارتفاعات شمال غرب، دامنه‌های شمالی ارتفاعات البرز و تا حدی شمال شرق همچنین شدت بارش‌ها طی جمعه برای ارتفاعات تالش پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: وقوع ابرناکی و مه آلود شدن در دامنه‌های شمالی البرز با کاهش دید افقی و عمودی همراه است بنابراین احتمال انحراف از مسیر و گم کردن پاکوب وجود دارد. در این شرایط استفاده از تجهیزات مسیریابی برای پرهیز از انحراف از مسیر توصیه می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: تقویت جریانات خنک شمالی با کاهش دما به‌ویژه سرمایش شبانه در ارتفاعات نیمه‌شمالی کشور همراه است، بر این اساس تمهیدات لازم اعم از به همراه داشتن پوشاک و تجهیزات مناسب جهت پرهیز از سرمازدگی شبانه به‌ویژه در شرایط کمپینگ لحاظ شود.

وی افزود: در سایر مناطق کوهستانی کشور، وزش باد به‌ ویژه برای ساعات بعدازظهر و گاهی وزش باد شدید مهمترین پدیده جوی است.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی ارتفاعات تهران نیز تصریح کرد: ساعات اولیه روز آسمان آفتابی همراه با وزش باد، طی ساعات بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد شدید همچنین طی جمعه گاهی خیلی شدید و احتمال رگبار موقتی با تقویت جریانات خنک شمالی، سرمایش شبانه و افت دمایی در ساعات شب مورد انتظار است.

منبع: همشهری آنلاین

509564