رونمایی از صندوق سرمایه گذاری بازنشستگی تکمیلی «آتیه مفید»

موافقت اصولی سازمان بورس و اوراق بهادار با تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری بازنشستگی تکمیلی «آتیه مفید» از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر کار و رفاه اجتماعی و همچنین رئیس سازمان بورس به سبدگردان مفید اعطا شد.
تصویر رونمایی از صندوق سرمایه گذاری بازنشستگی تکمیلی «آتیه مفید»

به گزارش سایت خبری پرسون، روز چهارشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۲ مراسم رونمایی از «صندوق بازنشستگی تکمیلی» به میزبانی سازمان بورس و اوراق بهادار و با حضور احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، صولت مرتضوی وزیر کار و رفاه اجتماعی، مجید عشقی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و تعدادی از مدیران بازار سرمایه برگزار شد.

در این رویداد موافقت اصولی تأسیس صندوق بازنشستگی تکمیلی «آتیه مفید» به سبدگردان مفید اعطا شد. همچنین دو صندوق بازنشستگی تکمیلی شرکت‌های صبا تأمین و تأمین سرمایه خلیج فارس نیز موافقت اصولی دریافت کردند.

این صندوق که قرار است به زودی فعالیت خود را آغاز کند، فرصت جدیدی پیش روی سازمان‌ها، شرکت‌ها و تمام مجموعه‌هایی است که می‌خواهند برای آینده کارکنان خود سرمایه‌گذاری کنند.

صندوق آتیه مفید این فرصت را به کارکنان و حقوق‌بگیران می‌دهد تا با سرمایه‌گذاری اندک ماهانه،‌ از سود مناسبی در زمان بازنشستگی بهره‌مند شوند.

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم رونمایی از صندوق بازنشستگی تکمیلی گفت: سرمایه‌گذاری غیرمستقیم صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی به‌نفع بازار، شرکت‌ها و در نهایت سرمایه‌گذاران آن‌ها است. این صندوق‌ها می‌توانند در اغلب حوزه‌ها رواج پیدا کنند.

صولت مرتضوی وزیر کار و رفاه اجتماعی در این مراسم گفت: کارکنان نیاز به آتیه دارند و برای این منظور صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی راه‌اندازی شده است. افراد می‌توانند در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند و از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند.

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، نیز در مراسم رونمایی از صندوق بازنشستگی تکمیلی گفت: بسیار افتخار می‌کنم که امروز از یکی از محصولات آینده‌دار و اساسی بازار سرمایه رونمایی می‌کنیم. صندوق بازنشستگی تکمیلی ابزاری است که برای تمامی ذینفعان در میان‌مدت و بلندمدت برکات بسیار زیادی خواهد داشت.

در این مراسم، علیرضا ناصرپور، عضو هیئت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، تشریح کرد که صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی در سه نوع سهامی، سهامی شاخصی و صندوق در صندوق راه‌اندازی می‌شوند و سازمان بورس در حال پیگیری اعمال معافیت مالیاتی مبالغ سرمایه‌گذاری شده کارکنان در این صندوق‌ها نیز است.

در این رویداد که ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، علی‌اکبر ایرانشاهی رییس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس و اعضای شورای عالی بورس نیز حضور داشتند، به تشریح مزیت‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازنشستگی تکمیلی پرداخته شد.

صنــدوق «آتیه مفید» که در این مراسم مجوز گرفت را سبدگردان مفید تأسیس خواهد کرد. این سبدگردان، ۱۷سال سابقه فعالیت موفق در بــازار ســرمایه دارد و می‌توانــد گزینــه مناســبی بــرای کارفرمایــان و کارکنــان در طرح‌هــای بازنشستگی تکمیلی باشــد.

صنــدوق «آتیه مفید» ضمــن ایجــاد تنــوع در ترکیــب دارایی‌هــا، ســعی در کســب بازدهــی مناسـب بـرای دوران بازنشسـتگی دارد. بـه‌عـلاوه، مدیریـت ریسـک در ایـن صنـدوق نقـش پررنگـی دارد و تخصیــص مناســب دارایی‌هــا می‌توانــد ســرمایه را نســبت بــه نوسانات تورمــی، بــازار بــورس و طــلا در دوره‌هــای مختلف، محافظت کنــد.

ایــن صنــدوق همان‌طور که از عنوانش پیداست، جایگزین صندوق‌های بازنشستگی فعلی نخواهد بود. و به عنوان صندوق بازنشستگی «تکمیلی» جهت سرمایه‌گذاری مبالغ کسرشده از حقوق دریافتی کارکنان در بازار سرمایه فعالیت خواهد کرد.

منبع: ایلنا

509554