رئیس جمهور در اجتماع مردم فردوس؛

ما آماده‌ایم که مشکلات را حل کنیم، نه اینکه با گفتن عباراتی همچون «خزانه خالی است» در جامعه ایجاد نگرانی کنیم

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در اجتماع مردم فردوس اظهار داشت:‌ اگر کسانی فکر می‌کنند که بنده از تریبون‌های مختلف مشکلات را به جامعه منتقل خواهم کرد، بنده هرگز چنین کاری نخواهم کرد. ما آماده‌ایم که مشکلات را حل کنیم، نه اینکه با گفتن عباراتی همچون «خزانه خالی است» در جامعه ایجاد نگرانی کنیم.
تصویر ما آماده‌ایم که مشکلات را حل کنیم، نه اینکه با گفتن عباراتی همچون «خزانه خالی است» در جامعه ایجاد نگرانی کنیم

به گزارش سایت خبری پرسون، رئیس جمهور جنگ شناختی و ادراکی دشمن را آخرین حربه برای توقف ملت ایران عنوان کرد وگفت: دشمن می‌خواست در قالب جنگ شناختی و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و با استفاده از همه ظرفیت‌های خود، ملت ایران را متوقف کند، اما شما ملت بزرگ با اعتماد به خدا و اتکای به داشته‌های ارزشمند خود حقیقتاً دشمن را ناکام گذاشتید.

سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز چهارشنبه هم‌زمان با اربعین حسینی، در جریان سفر به استان خراسان جنوبی، در اجتماع پرشور مردم شهرستان فردوس، اربعین را نماد و نمود عاشورای حسینی توصیف کرد که همچون نشانه و پرچمی عاشورا را معرفی می‌کند و گفت: امام حسین (ع) الگوی همه کسانی است که به انسان و نجات انسان و تشکیل جامعه حسینی و قرآنی می‌اندیشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه خون امام حسین (ع) ریخته شد تا از جامعه جهل‌زدایی کند، افزود: اباعبدالله الحسین (ع) به دنبال آن بود که جامعه را از جهل نجات دهد تا مردم اهل تعقل، تدبر و اندیشه شوند، در حالی که بدخواهان و مستکبران در طول تاریخ به دنبال آن بوده‌اند که بر جهل جوامع سوار شوند، لذا همواره در نقطه مقابل جهل‌زدایی از جامعه ایستاده‌اند.

رئیسی اظهار داشت: گسترش فضا و ابزار ارتباطات در جهان امروز نباید ما را فریب دهد که مستکبران و سلطه‌طلبان به دنبال گسترش تعقل و تدبر و تجهیز مردم به تحلیل و تشخیص درست و جهل‌زدایی از جوامع بشری هستند تا دوست را از دشمن و راه را از بیراهه بشناسند؛ مستکبران عالم با هر تلاشی برای بصیرت‌آفرینی در هر نقطه‌ای از عالم برخورد می‌کنند و هر رسانه‌ای را که در این مسیر گام بردارد، به سرعت تعطیل می‌کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: سلطه‌طلبان با وجود اینکه ادعای اعتقاد به آزادی و اطلاع‌رسانی آزاد دارند، اما به کسانی که افکار و اندیشه‌های آنان برخلاف باورها و اعتقادات خودشان است، اجازه نمی‌دهند که آزادانه این افکار را ترویج کنند. البته آنها به کسانی که بخواهند به قرآن و ارزش‌های ادیان اهانت کنند، آزادی عمل داده و حتی از آنان حمایت می‌کنند و نام این کار را هم آزادی می‌گذارند، اما نام این کار آزادی نیست، بلکه توهین به فهم انسان‌ها و ارزش‌های الهی و انسانی است.

رئیسی با بیان اینکه امروز با چنین نگاه و رویکردی در عالم مواجهیم که به انسان‌ها اجازه تعقل و تدبر آزادانه را نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: همانگونه که عاشورا در طول تاریخ امتداد یافته و پس از این نیز ادامه دارد، جریان دشمنی با عاشورا و روشنگری آن نیز همواره در طول تاریخ جریان داشته و پس از این نیز تداوم خواهد داشت.

رئیس جمهور اضافه کرد: حضور امروز آحاد مردم ایران در مراسم گرامیداشت اربعین حسینی، نوعی تجلیل از خط عاشوراست، اما این تجلیل باید با تحلیل همراه باشد، چرا که عاشورا واقعه‌ای صرفا مربوط به سال 61 هجری قمری نیست و برای همه عصرها و نسل‌ها درس‌آموز و الگو است.

رئیسی گفت: ما تلاش می‌کنیم خودمان را در عداد لشکریان امام حسین (ع)‌ تعریف کنیم، اما باید بدانیم که این رویکرد با دشواری‌ها و دشمنان و فتنه‌های بی‌شمار روبروست. دشمنان همانگونه که در سال 61 هجری با ادراک‌سازی برای مردم از طریق ترویج شایعات توانستند جای حق و باطل را عوض کنند، امروز نیز به دنبال این هستند که بر روی ذهنیت مردم تاثیر بگذارند و همچون محرم سال 61 مصداق کفر یعنی یزید را به جای امام ایمان در جامعه معرفی کنند.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه اربعین نماد و نمودی است که راه گم نشود، افزود: امام بزرگوار و رهبری فرزانه انقلاب با اتکاء به فرهنگ عاشورا آگاهی و بصیرت را در جامعه رقم زدند و رمز پیروزی و موفقیت ما همواره عاشورایی زیستن و عاشورایی ماندن است.

رئیسی با تأکید بر اینکه شهدای شهرستان فردوس و همه شهدای گلگون کفن کشور روشنفکران حقیقی جامعه ما هستند که با زمان‌شناسی و بصیرت راه درست را تشخیص دادند و حرکت کردند، تصریح کرد: امروز و در امتداد تاریخ همه کسانی که عاشورایی بیندیشند و عاشورایی عمل کنند، راه را به درستی شناخته‌اند و در این مسیر نورانی در حال حرکت‌اند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در اجتماع باشکوه مردم شهرستان فردوس، جنگ شناختی و ادراکی دشمن را آخرین حربه برای توقف ملت ایران عنوان کرد و افزود: دشمن می‌خواست در قالب جنگ شناختی و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و با استفاده از همه ظرفیت‌های خود، ملت ایران را متوقف کند، اما شما ملت بزرگ با اعتماد به خدا و اتکای به داشته‌های ارزشمند خود حقیقتاً دشمن را ناکام گذاشتید.

رئیسی افزود: دشمن اراده کرد رشد اقتصادی ما را متوقف کند، اما ما رشد اقتصادی 4 درصدی را محقق کردیم، دشمن به دنبال توقف تولید در کشور بود، اما ما رشد تولید و تجهیزات تولید را رقم زدیم، دشمن به دنبال توقف تجارت ما بود، اما تجارت ما در منطقه رکوردشکنی کرد و با تلاش و حضور به موقع ملت در صحنه بار دیگر دشمنان ناامید شدند.

رئیس جمهور در ادامه به اذعان و اعتراف مقامات کاخ سفید مبنی بر شکست مفتضحانه سیاست فشار حداکثری علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: آنچه دشمن را وادار به عقب‌نشینی و پذیرش شکست در مقابل ملت ایران کرد ایستادگی مردم و همراهی و همکاری آنها با دولت بود به نحوی که سران کشورهای مختلف در دیدارهای دوجانبه از میزان پیشرفت‌های ایران به‌رغم تهدیدها و تحریم‌ها ابراز شگفتی می‌کنند.

رئیسی با بیان اینکه خون مطهر امام حسین (ع)، جانفشانی شهدای عالیقدر و حضور شما مردم در چنین اجتماعات باشکوهی برای کشور خلق قدرت کرده است، اظهار داشت: دشمن وقتی این حجم از حضور و این میزان از باور و اعتقاد عمیق قلبی مردم ما و ارزش‌های دینی را می‌بیند راهی جز ناامیدی ندارد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دولت با اعتماد به خدا، تکیه بر دستان توانمند جوانان این سرزمین و باور عمیق به شعار ما می‌توانیم، حل مشکلات کشور را اراده کرده است، تصریح کرد: روزی که دولت کار خود را آغاز کرد، شرایط در بخش‌هایی حتی از دوران جنگ هم سخت‌تر بود و عده‌ای بر اراده و تصمیم دولت برای حل مشکلات تشکیک ایجاد می‌کردند. در حالی که ما با اعتماد به خدا و اتکا به جوانان این کشور و نه بیگانگان تا به امروز در حل مشکلات گام‌های بلندی برداشته‌ایم و متوقف نیز نخواهیم شد.

رئیسی اظهار داشت:‌ اگر کسانی فکر می‌کنند که بنده از تریبون‌های مختلف مشکلات را به جامعه منتقل خواهم کرد، بنده هرگز چنین کاری نخواهم کرد. ما آماده‌ایم که مشکلات را حل کنیم، نه اینکه با گفتن عباراتی همچون «خزانه خالی است» در جامعه ایجاد نگرانی کنیم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه بیگانگان گره‌ای از مشکلات کشور باز نخواهند کرد، افزود: 20 سال حضور آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان جز قتل، غارت، خونریزی و هزاران کودک معلول چه ثمری داشته است؟ حضور ایران در هر جای منطقه امنیت‌ساز و حضور بیگانگان موجب ناامنی و وحشت‌آفرینی است و راهکار برون‌رفت منطقه از مشکلات و ناامنی خروج بیگانگان است.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل، مشکلات و مطالبات مردم شهرستان فردوس اشاره کرد و گفت: بحمدالله در استان خراسان جنوبی به‌رغم محدودیت‌ها و کمبود نزولات آسمانی کارهای بسیاری انجام شده و وضع شهرها و روستاها نسبت به گذشته کاملاً متفاوت شده است، در عین حال مسائل و مطالبات مردم این منطقه حتماً تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد و اساساً روحیه بنده پیگیری کارها تا به سرانجام رسیدن آنهاست.

رئیس جمهور آغاز عملیات زیرسازی خط‌آهن نهبندان، بیرجند، قاین، یونسی را از جمله مطالبات و خواسته‌های به‌حق مردم این منطقه دانست و با بیان اینکه این پروژه با نام مبارک حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در 23 جبهه کاری آغاز شده است، ابراز امیدواری کرد با احداث آن هر چه زودتر مردم استان از نتایج و ثمرات آن بهره‌مند شوند.

«لزوم فعال شدن صنایع در شهرستان فردوس و برنامه دولت برای احداث پست برق به عنوان مهم‌ترین پیش‌نیاز سرمایه‌گذاری»، «برنامه‌ریزی دولت برای آبرسانی پایدار به استان‌های جنوبی و شرقی کشور از جمله استان خراسان جنوبی»، «تأکید بر توجه به مسئله مهم اشتغال» و همچنین «تلاش دولت برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در موضوع مسکن» از دیگر محورهای سخنان رئیس جمهور در اجتماع پرشور مردم شهرستان فردوس بود.

رئیسی در پایان با بیان اینکه امروز همه نقاط و بخش‌های کشور شاهد کار و فعالیت است، به فعال‌سازی بیش از 5 هزار کارخانه و کارگاه تعطیل و نیمه تعطیل طی 2 سال گذشته و افزایش اشتغال و تولید در کشور اشاره کرد و خطاب به مردم شهرستان فردوس گفت: ما با این ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود در کشور و همچنین توکل و ایستادگی مردم آینده را بسیار روشن و درخشان می‌بینیم.

منبع: جماران

509535