برطرف شدن ناترازی‌های تولید و مصرف انرژی با طرح تغییر ساعت اداری

طبق گزارش‌های وزارت نیرو با اعمال سه ماهه تغییر ساعت کار، ناترازی های تولید و مصرف انرژی پوشش داده شده است.
تصویر برطرف شدن ناترازی‌های تولید و مصرف انرژی با طرح تغییر ساعت اداری

به گزارش سایت خبری پرسون، «بهروز محمودی» معاون راهبردی تولیدی و زیربنایی سازمان ملی بهره وری در گفت‌وگویی اظهار داشت: در سازمان بهره وری میزان رضایت کارمندان بخش دولتی و خصوصی درباره تغییر ساعت اداری بررسی و ارزیابی شد که برآورد بینابینی رضایت و عدم رضایت در این باره وجود دارد که عدم رضایت به دلیل تغییر سبک زندگی و چالش‌هایی بود که برای افراد مختلف ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه ما در این برهه از زمان ناچار به عبور از مراحل و تغییر رفتار هستیم، گفت: بسیاری از مشاغل پتانسیل کار غیرحضوری را دارند که با بهره وری سازمانی هم هماهنگ تر است، اما با توجه به نظام پرداخت ها که بر اساس میزان حقوق افراد با ساعت‌های حضور و عدم توجه به نتیجه و خروجی کار است، هنوز دستگاه های اداری با این روند هماهنگ نشده اند.

محمودی افزود: باید با ارتقای فرهنگ عمومی تمرکز بیشتری بر این مساله شود تا افراد انتظارات ذینفعان خود را در این خصوص با بهره وری بیشتر برآورده کنند.

معاون راهبردی تولیدی و زیربنایی سازمان ملی بهره وری بیان‌داشت: در پایان طرح تغییر ساعت اداری ارزیابی نهایی انجام می شود تا چند مساله مورد ارزیابی قرار گیرد؛ ازجمله حل ناترازی تولید و مصرف انرژی، پیدا کردن راه حل‌های دیگر، استاندارد کردن محصولات انرژی بر و میزان رضایت کارکنان بخش دولتی و خصوصی.

وی گفت: برآورد ما برگشت ساعت اداری از 15شهریور و امکان شناور شدن ساعت‌ها با توجه به بازگشایی مدارس است.

منبع: ایرنا

509183