نمایندگان تاکید کردند

مجلس و دولت قدردان حمایت رهبری باشند

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کردند که مجلس و دولت باید قدر حمایت معنوی ارزشمند مقام معظم رهبری را بدانند و در حل مشکلات مردم همچون گذشته اهتمام ویژه داشته باشند.‏
تصویر مجلس و دولت قدردان حمایت رهبری باشند

به گزارش سایت خبری پرسون، روز گذشته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت با تقدیر و تمجید از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها از جمله «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی»، تاکید کردند: با وجود کارهای اساسی تحسین‌برانگیز دولت، متأسفانه مسائل معیشتی مانند غبار مانع دیدن کارهای اساسی دولت است؛ لازم است تورم نامطلوب دو رقمی، هرچه ممکن است کاهش یابد و عدالت، کاهش فاصله طبقاتی، ثبات بازار، کاهش تورم ، ثبات نرخ ارز ورشد تولید؛ به عنوان شاخص‌ های مهم در همه تصمیمات و اقدامات دولت از جمله در برنامه هفتم توسعه، مورد توجه کامل قرار داشته باشد.

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صفحات شخصی خود در توییتر مطالبی را با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیات دولت نوشتند که در زیر می خوانید.

مصطفی طاهری نماینده زنجان:

«رضایت، آرامش و نشاط حضرت آقا در دیدار اعضای دولت موج می‌زد. تشکر از دولت و الحمدالله رب العالمین.»

سیدنظام الدین موسوی سخنگوی هیات رییسه مجلس:

«رهبر انقلاب یک ویژگی قابل تمجید دولت آقای رئیسی را این دانستند که فردا را قربانی امروز نمی‌کند.
‏یک نمونه «فردا را قربانی امروز کردن» بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق مالی است که دولت روحانی برای جبران کسری بودجه منتشر کرد و تسویه اصل و سود آن را برای دولت رئیسی به میراث گذاشت.»

ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان:

«فرمایشات ⁧مقام معظم رهبری⁩ در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای محترم هیأت دولت، تبیین دقیقی است از آنچه که می‌تواند اقدامات موفق دولت انقلابی را در حوزه امور زیربنایی و سیاست خارجی متأثر کند. واقعیت این است مادامی که آثار سیاست‌های کلان در بهبود ⁧معیشت مردم⁩ منعکس نشود، امکان دفاع مطلوب نیست.

تورم دو رقمی، گرانی مسکن و اجاره بها، نامتناسب بودن حقوق و دستمزد با هزینه های اولیه زندگی و عدم رشد مطلوب اقتصادی از جمله شاخص هایی است که سایه اش بر سایر شاخص های قابل قبول مانند بهبود امور زیر بنایی، رشد اعداد کلان اقتصادی و سیاست خارجی موفق، سنگینی می کند. نکته قابل توجه امکان بهبود سریع و آسانتر شاخص هایی است که مقام معظم رهبری تاکید داشتند مانند غبار مانع دیدن کارهای اساسی دولت شده است؛ یعنی وقتی ⁧دولت انقلابی⁩ توانسته شاخص های کلان را بهبود ببخشد به طریق اولی امکان بهبود شاخص‌های خرد و ممانعت از تبلیغات بدخواهان هم ممکن است.

دولت و مجلس می‌توانند با همراهی و تشریک مساعی درصدد شناسایی و رفع عیوبی باشند که مانع بهبود ⁧معیشت مردم⁩ است. دو سال از عمر دولت گذشته و عملا باید شاهد کاهش فشار تورم بر زندگی مردم باشیم. هیچ اولویت اقتصادی جز مهار و تک رقمی کردن تورم نیست. تورم تک رقمی رمز به دست آوردن دل مردم است.

با کاهش تورم باقی شاخص های اقتصادی در مسیر رشد قرار می گیرد. در این حالت می توان سرافرازانه از محقق شدن وعده های انتخاباتی آقای ⁧رئیسی⁩ سخن گفت و معاندان را آچمز کرد. امید که دولت محترم با درک تمجید های مقام معظم رهبری، برنامه اساسی را برای تحقق باقی مطالبات تدارک ببیند.»

بهروز محبی نجم آبادی نماینده سبزوار:

«رهبری حکیم و فرزانه انقلاب از دولت مردمی دکتر رئیسی به خاطر اقدامات زیرساختی و احتزاز از حاشیه‌ها و تلاش منطقه ای تجلیل و تمجید کرد؛ همچنانکه از مجلس انقلابی و مردمی به خاطر تشخیص درست مشکلات مردم و قوانینی راهگشا و حضور دائم در کنار مردم تجلیل فرمود.

مجلس و دولت باید قدر این حمایت معنوی ارزشمند را بدانند و در حل مشکلات مردم همچون گذشته اهتمام ویژه داشته باشند. با همراهی سه قوه ریل و جاده خدمت توسط مجلس برای لوکوموتیو و ماشین خدمت دولت با حراست و حفاظت قوه قضا آماده می‌شود و گره از مشکلات مردم نجیب ما گشوده خواهد شد.»

منبع: ایسنا

508890