روایت خدمت؛ ۲ سال با دولت مردم

۴ هزار و ۷۲۹ روستای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

طبق آخرین آمار وزارت ارتباطات، طی ۲ سال نخست فعالیت دولت سیزدهم، ۴ هزار و ۷۲۹ روستای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.
تصویر ۴ هزار و ۷۲۹ روستای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

به گزارش سایت خبری پرسون، نمایشگاه «روایت خدمت» در راستای تبیین دستاوردهای دو سال نخست دولت سیزدهم در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد. تمام وزارتخانه‌ها و سازمان‌های اجرایی کشور برای به نمایش گذاشتن دستاوردهای خود در این نمایشگاه حضور دارند.

یکی از غرفه‌های حاضر در نمایشگاه «روایت خدمت» مربوط به وزارت ارتباطات است که با تمامی سازمان‌های خود و تعدادی شرکت خصوصی فعال در حوزه ارتباطات در آن مستقر شده‌اند و آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید عموم قرار داده‌اند.

در بخشی از این نمایشگاه که به واحد توسعه ارتباطات روستایی مربوط است، آخرین آمار مربوط به توسعه ارتباطات روستایی (uso) منتهی به تاریخ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ نیز رونمایی شد.

طبق آخرین آمار به‌دست‌آمده (۲۰ مرداد ۱۴۰۲) در دولت سیزدهم ۴ هزار و ۷۲۹ روستای بالای ۲۹ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

بیشترین اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در استان‌های سیستان‌وبلوچستان (با ۷۶۵ روستا)، کرمان (۴۰۷ روستا)، فارس (۳۰۵ روستا) اتفاق افتاده است.

طرح خدمات عمومی اجباری روستایی باهدف ارائه خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت در روستاهای سراسر کشور به کارفرمایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف‌شده است.

با آغاز به کار دولت سیزدهم و بر اساس معیارهایی که وزارت ارتباطات برای اتصال باکیفیت و پایدار روستاها به اینترنت در نظر داشت و با بررسی‌هایی که در این زمینه انجام داد حدود هشت هزار روستا در کشور وجود داشتند که یا باید به اینترنت متصل می‌شدند یا باید زیرساخت‌های آن ارتقا پیدا می‌کرد.

روستاهای باقی‌مانده جزو روستاهایی بودند که اتصال آن‌ها به اینترنت با سختی‌هایی همراه بود. این روستاها اغلب در مناطق صعب‌العبور قرار داشتند و تهیه و نصب تجهیزات در روستا کار سخت و در برخی موارد غیرممکن بود. اما درهرصورت ازآنجایی‌که تعهد و وظیفه وزارت تارتباطات توسعه اینترنت روستایی و ایجاد پوشش سراسری بود، اتصال روستاها و خصوصاً روستاهای بدون اینترنت و آن‌هایی که اینترنت مناسب نداشتند در اولویت معاونت توسعه روستایی وزارت ارتباطات قرار گرفت.

نمایشگاه روایت خدمت از چهارم تا هفتم شهریور از ساعت ۸ تا ۱۵ به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران میزبان مردم خواهد بود.

در این نمایشگاه بیش از ۳۰ غرفه و دستگاه اجرایی به معرفی دستاوردها و اقدامات دوساله خود در دولت سیزدهم پرداخته‌اند.

منبع: ایرنا

508308