روایت خدمت؛ ۲ سال با دولت مردم

مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در دولت سیزدهم فعال شد

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیون با بیان اینکه مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در دولت گذشته تعطیل شده بود و در دولت سیزدهم مجددا فعال شد، گفت: برای معرفی اقدامات دولت، به زودی نمایشگاهی در قم برگزار می‌شود.
تصویر مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در دولت سیزدهم فعال شد

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم دولابی در حاشیه بازدید از نمایشگاه روایت خدمت در جمع خبرنگاران درباره دستاوردهای دولت اظهار داشت: مرکز ارتباطات دولت و روحانیت به ایجاد هماهنگی میان دولت و روحانیت می پردازد و تلاش می کند تا علما، مراجع و طلاب از آن بازدید کنند.مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه نظرات علما به دولت منعکس می‌شود، تصریح کرد: ربیس جمهور، وزرا و معاونان رئیس جمهور در سفر به قم ودیدار با علما از نقطه نظرات آنها آگاه می شوند. همچنین این مرکز به آموزش مبانی دینی به کارکنان دولت می پردازد.

وی از دیگر اقدامات مرکز ارتباطات دولت و روحانیت را طراحی راهبردهای حوزویان در بخش های متناسب با اقدامات دولت از جمله فرهنگی دانست و ادامه داد: رئیس جمهور دستور جدی به استفاده از نظرات طلاب و روحانیون دارد.

دولابی درباره کمک به زیرساخت های دینی گفت: دولت کمک های زیادی داشته است از جمله کمک به ساخت مصلا در کشور، حوزه های علمیه، مساجد و خانه عالم؛ در این دو سال بیش از ۱۰ سال گذشته دولت در حوزه دین و مذهب خدمات ارائه شده است.

وی به بخش دیگری از فعالیت روحانیون اشاره کرد و ادامه داد: در قالب مدارس امین روحانیون در مدارس حضور می‌یابند، در این دولت ۲۴ هزار مدرسه یعنی تقریبا ۵۹ درصد مدارس کشور از حضور روحانیون برای آموزش های دینی و اقامه نماز بهره مند شده اند.

مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در دولت قبل تعطیل شده بود

مشاور رییس جمهور در امور روحانیون بیان کرد: مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در دولت قبل تعطیل شده بود و فعالیتی نداشت اما در این دولت مجددا فعال شد.

دولابی اضافه کرد: همچنین چشم انداز مرکز و تعداد حوزه های علمیه و مساجدی که باید حمایت شوند، تهیه شده است؛ در خصوص فقه معاصر هم که ناظر به نیازهای امروز ماست مانند فقه رمزارز، فضای مجازی و هوش مصنوعی حوزه های علمیه اقدامات خوبی انجام داده اند و این بخش ساماندهی شده است.

وی با بیان اینکه شبکه ای در تمام وزارتخانه ها ایجاد کرده ایم تا با روحانیونی که در بخش های مختلف دولت مشغول هستند، ارتباط برقرار شود، یادآور شد: این شبکه روحانیون، در بخش های مختلف به ویژه فرهنگی فعال بوده و قرار است شوراهای موازی فرهنگی که در دستگاه ها فعالیت دارند، در هم ادغام شوند.

مشاور رییس جمهور در امور روحانیون درباره مسکن نیز گفت: قرار است در این دولت سالانه یک میلیون مسکن ساخته شود تاکنون ساخت یک و میلیون ۳۰۰ هزار مسکن آغاز شده است و در برخی استانها پیشرفت خوبی داشته ایم دولت علاوه بر ساخت مسکن جدید، در زمینه مسکن روستایی، بافت فرسوده و شهر جدید هم اقدامات خوبی انجام شده و وزارت راه و شهرسازی در حال ساخت ۲۵ شهر ساحلی جدید است.

وی بیان کرد: اگر امروز دچار بحران در قیمت مسکن هستیم به دلیل کم کاری های گذشته است، در دهه ۹۰ باید سالی یک میلیون مسکن ساخته می شد اما سالی ۳۰۰ هزار واحد ساخته شد لذا حدود ۵ میلیون مسکن کم داریم که با افزایش تولید مسکن این معضل تا حدودی مرتفع خواهد شد.

دولابی درباره شعار دولت سیزدهم مبنی با دولت مردمی نیز گفت: روحانیت هم بخشی از مردم است که توانمندی های خاصی دارند و باید از ظرفیت های تبلیغی، پژوهشی و آموزشی طلاب استفاده شود مردم ما نیاز دارند تا از معارف دینی آگاه باشند ضمن اینکه حرکت به سمت حکمرانی دینی و تمدن اسلامی باید از حوزه های علمیه اجرا شود که در این رابطه اقداماتی در مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در دست اجراست.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت درباره نمایشگاه روایت خدمت هم گفت: مردم ولی نعمت ما هستند و باید بدانند خادمان آنها چه اقداماتی انجام داده است دولت سیزدهم در بیان اقدامات خود به قوت عمل نکرده و سبب شده تا دشمنان ما در فضای مجازی این موضوع را القا کنند که دولت خدماتی انجام نداده است و وقتی مردم مطلع نباشند، غبار یأس بر جامعه حاکم می شود.

وی این نمایشگاه را در راستای جهاد تییین دانست و اضافه کرد: اقدامات انجام شده در این دولت بسیار بیشتر از آنچه هست که برای مردم نمایش داده شده است.

دولابی ضمن درخواست از مردم برای بازدید از این نمایشگاه بیان کرد: اگرچه مشکلات معیشتی و تورم مردم را اذیت می کند اما آنچه به مردم امید می دهد این است که با وجود مشکلات اقتصادی، اما دولت به جد در حال کار کردن است و مردم امید دارند که این مشکلات حل خواهند شد.

منبع: ایرنا

508228