جناب زاکانی تبریک؛ اما...

کارگروه مجرب، ضروری‌ترین ابزار شماست جناب زاکانی این میزها چند صباحی امانت نزد ما هستند مراقب باشید و باشیم که خیلی زود دیر میشود... با توجه به تراکم کارها و انباشت مسئولیت‌های مختلف و رنگارنگ باید وجدانا از جناب زاکانی پرسید: آیا برای ایشان فرصت و امکانی در ایفای سایر مسئولیتهای شهردار باقی خواهد ماند؟
تصویر جناب زاکانی تبریک؛ اما...

به گزارش سایت خبری پرسون، مجید ابهری در یادداشتی نوشت: خبر انتصاب شهردار تهران به عنوان دستیار رئیس جمهور محترم از یک طرف موجب خشنودی اهل نظر و از طرف دیگر باعث نگرانی و غم کارشناسان و صاحب نظران متخصص در زمینه‌های مرتبط و تخصصی گردید. خوشحالی از این جهت که بین دغدغه مندان در زمینه‌های مرتبط و دست اندرکاران آسیبهای اجتماعی، سرپلهای مرتبط مراکز و سازمانهای ذینفع، موانع متعدد برداشته شده و ارباب تخصص و تجربه در بخشهای رو به افزایش آسیبهای اجتماعی برداشته شده و دردمندان می‌توانند مستقیم و بلاواسطه مشکلات و موانع و نیازها را به استحضار رئیس جمهور محترم و در صورت فقدان مجاری ارتباطی و دشواری دسترسی به ایشان، مستقیم از طریق جناب زاکانی ضرورت‌ها را به اطلاع ایشان برسانند.

به عنوان یکی از قدیمی‌ترین پژوهشگران و آسیب‌شناسان اجتماعی، تا امروز علیرغم بیش از چندین هزار مقاله و سخنرانی و شش کتاب در زمینه های آسیب‌شناسی اجتماعی و حدود چهل سال تدریس این رشته و تاسیس چندین مرکز پیشگیری و درمان، سعادت دیدار ایشان نصیب اینجانب و همکاران دانشگاهی نشده. در اینجا چند نکته ضروری را به اطلاع ایشان و سایر دوستان میرسانم.

الف: با ادعا و الصاق القاب به خود، جایگاه علمی و نظری نصیب هرکس نمیشود؛ از فرداست که مراجعه انبوهی از کارشناسان خود خوانده آغاز شود. تشکیل یک کارگروه علمی مرکب از اساتید دانشگاهی و تجربه مندان که به دلایل مختلف از جمله اختلاف سلیقه و زوایای دیدگاه کنار گذاشته یا کنار رفته اند؛ مورد دلجویی و دعوت قرار گیرند. شهرداری تهران دارای امکاناتی بسیار قوی و گسترده و کارشناسان خبره و کارآزموده هستند که میلیاردها دلار و ریال صرف تهیه و نگهداری آن‌ها شده است. اینجانب و برخی از اساتید سال‌ها در شهرداری عمر و جوانی خود را صرف کردیم و حالا هم در اواخر عمر کیسه‌ای برای مال اندوزی ندوخته‌ایم. صدها نهاد در ذیل نظارت و مدیریت شهرداران قبلی ایجاد شدند که حالا در گوشه‌ای بلااستفاده مانده اند.

ب: دخالت افراد ناوارد صرفا با اعتبار روابط، خیانت به خون شهدا و نسلهای جوانی باخته میباشد. میلیاردها تومان اقلام خریداری شده معلوم نیست کجا و در گوشه کدام انبار هستند. هیچ کس با سرسوزنی انصاف و ایمان نمی تواند زحمات و تلاشهای مدیران و کارکنان قبل را حاشا کند. اعتیاد در سنین کم بیداد میکند سری به محلات حاشیه‌ای تهران بزنید، تن فروشی و فحشا بیداد میکند. متکدیان بیگانه و خودی به خوراک خبری بیگانگان از دوست و دشمن تبدیل شده‌اند بخدا قسم همه ما فردایی نه چندان دور باید پاسخ دهیم.

کارگروه مجرب، ضروری‌ترین ابزار شماست جناب زاکانی این میزها چند صباحی امانت نزد ما هستند مراقب باشید و باشیم که خیلی زود دیر میشود... با توجه به تراکم کارها و انباشت مسئولیت‌های مختلف و رنگارنگ باید وجدانا از جناب زاکانی پرسید: آیا برای ایشان فرصت و امکانی در ایفای سایر مسئولیتهای شهردار باقی خواهد ماند؟ با توجه به تعهد و اخلاص ایشان تصور نمی شود مطلبی جز حقیقت تحویل مخاطب دهند. اگر قرار باشد ایشان مسئولیت دستیاری ریاست جمهوری را به چندین نفر واگذار نموده و یا امور مربوط به پست شهرداری تهران را به چند نفر احاله نماید؛ دیگر این واگذاری و تقسیم وظایف چه حسن و سودی خواهد داشت؟ آسیب‌شناسی اجتماعی مخصوصا در شرایط ویژه حاضر نیز به تخصص گسترده و تجارب سرشار داشته و به‌ علت اوضاع خاص اجتماعی حاضر نگاه و درک عمیق و خاص دارد.

منبع: آفتاب یزد

507338