تاکید خاندوزی بر رعایت عدالت در دریافت مالیات از فعالان اقتصادی

وزیر اقتصاد گفت: بنا نداریم از فعالان اقتصادی که با مشقت و زحمت و با وجود دست اندازهای غیر طبیعی و شرایط تحریم و فشارهای دستگاههای اجرایی کشور در حال فعالیت هستند ریالی به ناحق مالیات دریافت کنیم.
تصویر تاکید خاندوزی  بر رعایت عدالت در دریافت مالیات از فعالان اقتصادی

به گزارش سایت خبری پرسون، احسان خاندوزی در نشست اعضای نظام صنفی رایانه ای استان تهران ضمن تاکید بر آمادگی وزارت اقتصاد برای همکاری با سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و بیش از 6 هزار شرکت عضو آن سازمان در زمینه تدوین و اجرای ضوابط مالیاتی اظهار داشت: این همکاری ها میتواند هم در حوزه مالیاتی و هم در حوزه گمرکی باشد.

وی افزود: مثلا در زمینه استعلام قیمت های گمرکی می توان از خود سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور کمک گرفت اما سازمان هم باید مسئولیت این مورد را بپذیرد که اگر در آینده یک نهاد نظارتی خدشه ای بر ارقام و اعداد ارایه شده وارد کند، در این زمینه پاسخگو باشد.

خاندوزی در ادامه گفت: درخصوص مالیات نیز به همین ترتیب می توان عمل کرد و من از سازمان مالیاتی خواهم خواست که در هفته آینده جلسه مشترکی برگزار کنند تا فهرست و موضوعات دیگری که باید در کارگروه مشترک سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و سازمان امور مالیاتی نهایی شود در آن جلسه مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر اقتصاد در خصوص انتقاد یکی از اعضای حاضر در این نشست در خصوص ضرایب بالای مالیاتی این صنعت نیز گفت: این موضوع هم از مواردی است که به عنوان یک محور باید مورد بررسی و تبادل نظر بین سازمان نظام صنفی رایانه ای و سازمان امور مالیاتی کشور قرار گیرد و حتما به نفع سازمان امور مالیاتی خواهد بود که به جای مواجهه با چند هزار مودی خرد با انواع تکثرهای مختلف، با همه آنها ذیل یک نمایندگی واحد که همین سازمان نظام صنفی یارانه ای است، تعامل کند.

خاندوزی افزود: در طول سالهای گذشته بسیار تلاش شده است که از تشخیص مالیاتی علی الراس فاصله گرفته شود و هنوز ممیز محوری در پرونده های مالیاتی رخ می دهد، اما رویکرد وزارت امور اقتصادی و دارایی این است که این موارد را به کمترین حد ممکن برسانیم و جز در مواردی که گریزی نیست و امکان نظارت و تشخیص از طریق سامانه وجود ندارد در بقیه موارد تاکید داریم که حتما تشخیص های علی الراس و ممیز محوری را در نظام مالیاتی حداقل کنیم.

وزیر اقتصاد در ادامه تصریح کرد: بنا نداریم از فعالان اقتصادی که در این کشور با هزار مشقت و زحمت و با وجود دست اندازهای غیر طبیعی و شرایط تحریم و فشارهای دستگاههای اجرایی کشور در حال فعالیت هستند ریالی به ناحق مالیات دریافت کنیم.

خاندوزی در ادامه سخنان خود با تاکید بر آمادگی کامل وزارت اقتصاد و بازرسی این وزارتخانه برای برخورد با هر گونه فساد در حوزه های مالیاتی، گفت: خوشبختانه بخش بزرگی از نظام مالیاتی و بدنه کارشناسی این سازمان ازسلامت، تخصص و دانش خوبی برخوردار است اما چنانچه گزارش هایی در خصوص تخلفات در این بخش دریافت کنیم قطعا به طور ویژه از سازمان امور مالیاتی کشور خواهم خواست که با چنین مواردی برخورد جدی نمایند.

گفتنی است درابتدای این نشست که با هدف بررسی موضوعات مرتبط با سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی و در وزارت اقتصاد برگزار شد، اعضای سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور برخی مشکلات و چالش های فعالان اقتصادی این بخش به ویژه در حوزه های مالیاتی و گمرکی را مطرح کردند.

506870