مدیرعامل شرکت آبفا استان‌ فارس

تولید 400 میلیون متر مکعب آب در فارس

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس گقت: در سال 400 میلیون متر‌ مکعب آب‌ در استان فارس تولید می شود.
تصویر تولید 400  میلیون متر مکعب آب در فارس

به گزارش سایت خبری پرسون از قارس، مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس گفت: در سال ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب در استان فارس تولید می شود.

علی جان صادق پور امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال جاری ۸.۵ برابر نیاز واقعی در ۲۰ شهر و ۴۰۰ روستا در استان با مشکل فشار و کم آبی روبه رو هستند.

وی خاطر نشان کرد: با تلاش‌های انجام شده مقدمات جبران کمبود آب در استان فارس رو به بهبودی است.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس بیان داشت: ۴ هزار انشعاب غیر مجاز در استان شناسایی و با متخلفان برابر قانون برخورد شده است.

این مسئول بیان داشت: بیش از ۱۷۰ میلیون متر مکعب آب برابر ۴۷ درصد در استان فارس سرقت می شود.

صادق پور ابراز داشت: حجم تولید و مصرف آب باید برابر باشد اگر تولید کاهش یابد با مشکل کم آبی مواجه می شویم.

وی اظهار داشت: کمتر از ۶۰ تانکر شرکتی یا اجاره ای و نیز با کمک بسیج سازندگی آب رسانی به بیش از ۲۰۰ روستا انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس اضافه کرد: سرانه مصرف آب کمتر از ۱۱۰ لیتر است و نزدیک به ۳۰۰ لیتر تولید، حفر عمیق ترین چاه در جهرم بیش از ۵۸۰ متر و نیز مستهلک شدن ۱۰۰ ددستگا ه آب شرین‌کن شهری و روستا مستهلک هستند.

صادق پور در مورد هزینه مصرف آب اظهار داشت: در راستای الگوی مصرف، هزینه آب به صورت پلکانی انجام می شود و در این راستا کمیته امداد امام خمینی، مساجد، کلیساها، گلزار شهدا به صورت رایگان انجام می شود.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس خاطر نشان کرد: بیش از ۹۵ درصد تجهیزات بومی هستند و نیز اختصاص اعتبارات به تولید کتاب، مقاله محصول و حمایت از دانش مرتبط با صنعت و احتراعات از دیگر فعالیت‌های شرکت آبفای استان فارس است.

506748