رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

آفرین بر جوانانی که در این شلوغی ها دست از یقه اسرائیل بر نداشتند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: متأسفانه با وجود تأکیدات فراوان مقام‌ معظم رهبری نسبت به مسأله فرزندآوری، ذهن آحاد جامعه را نسبت به این امر مهم به عنوان یک واجب عینی و شرعی روشن نکرده‌ایم.
تصویر آفرین بر جوانانی که در این شلوغی ها دست از یقه اسرائیل بر نداشتند

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی در جمع نخبگان و فعالان فرهنگی استان همدان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری طی ۱۰ یا ۱۱ سال گذشته ۴۰ بار نسبت به بحث فرزندآوری و زنگ خطر پیری جامعه تأکید کرده بودند که این امر نشانه نگرانی وی در این رابطه بود.

وی افزود: در دوسال گذشته ۲۰۰ بار نسبت به بحث فرزندآوری و زنگ خطر پیری جامعه هشدار داده اند و بحث فرزندآوری را واجب عینی دانستند که باید توجه ویژه به این موضوع شود و اجازه نداد فرصت ها از دست بروند.

وی با بیان اینکه متأسفانه یک گفتمان قالب نزدیک و مبتنی بر مکتب و دیدگاه مقام معظم رهبری که در جامعه فراگیر باشد، نداریم، تصریح کرد: باید در این رابطه جهاد تبیین صددرصدی در جامعه اتفاق بیفتد و برای مردم این موضوع روشن شود که این امر یک واجب عینی است و ما در رابطه با فرزندآوری این ضرورت اجتناب ناپذیر و حقیقت، ذهن صددرصد مردم را روشن نکرده ایم.

قمی در ادامه با بیان اینکه برای تبیین جوانان و بانوان جامعه چه اقدامی انجام داده ایم؟ تصریح کرد: بانوان مهمترین عنصر جامعه به مثابه کنشگر و تببین گر هستند، چه میزان از بانوان فرهیخته استان در جهاد تبیین موفق و اهتمام دارند و چه تعداد از مردم را پای تببین آورده اند که بتوان گفت یک حرکت مردمی در بحث جهاد تبیین ایجاد شده است؟ چند مسجد را برای پایگاه جهاد تببین جدی گرفتیم؟

وی در ادامه با بیان اینکه یقه ائمه کفر را نگرفتیم که اگر گرفته بودیم امروز نگران کتک خوردن ناموس خود در خیابان ها نبودیم، خاطرنشان کرد: آفرین بر جوانانی که در این شلوغی ها دست از یقه اسرائیل بر نداشتند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به بازسازی انقلاب ساختار فرهنگ گفت: بازسازی انقلاب ساختار فرهنگ مرتبط با یک توجه جدی به یک اثر و به میدان افکار عمومی است.

وی ادامه داد: در تبیین حقایق نهضت حسینی، جهاد تبیین زینبی بدون زینب در کربلا می ماند، بانوان پرچمدار زینب کبری هستند و این امر نشان از اهمیت بانوان در جهاد تببین دارند.

منبع: ایسنا

506480