چهارمین برد متوالی تیم والیبال نوجوانان ایران در مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی جهان

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی جهان را با چهار برد متوالی و صدرنشینی در گروه سوم به پایان رساند.
تصویر چهارمین برد متوالی تیم والیبال نوجوانان ایران در مرحله مقدماتی رقابت‌های قهرمانی جهان

به گزارش سایت خبری پرسون،مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان زیر 19 سال جهان از چهارشنبه 11 مرداد با حضور 19 تیم در سن خوآن آرژانتین آغاز شده است.

تیم والیبال نوجوانان ایران که در دیدارهای اول و دوم خود موفق به شکست کره‌جنوبی و پورتوریکو شده بود و با شکست فنی نیجریه (عدم حضور) در صدر جدول گروه قرار داشت، از ساعت 20:30 دقیقه امروز (‌شنبه 14 مرداد) به وقت تهران در آخرین دیدار مرحله گروهی در سالن «لا سوپریورا» به مصاف کلمبیا رفت.

نوجوانان ایران در این مسابقه سه بر صفر حریف خود را شکست دادند تا با چهار برد متوالی و کسب 12 امتیاز به عنوان تیم صدرنشین جدول راهی مرحله بعد مسابقات شوند.

محمد وکیلی سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب ابوالفضل مهدیان، عمران کوک جیلی، مرتضی نریمانی، مانی علیخانی، پوریا عرب، آرمین قلیچ نیازی و مرتضی طباطبایی (لیبرو) استفاده کرد.

نوجوانان ایران با امتیازهای 25 بر 13، 25 بر 22 و 25 بر 16 کلمبیا را از پیش رو برداشتند تا با انگیزه کافی راهی دیدارهای حساس مرحله حذفی مسابقات شوند.

خوآن ریورا از پورتوریکو و ماتئو ون راتل از کانادا داوران اول و دوم دیدار ایران و کلمبیا بودند.

تیم ایران که در بازی نخست خود در این رقابت‌ها در سرویس و دیدار دوم در دفاع عملکرد بسیار خوبی داشتند، در نبرد با کلمبیا در همه آیتم‌ها عملکردی متعادل داشت تا به ثبات تکنیکی و تاکتیکی برای شروع رقابت‌های مهم مرحله بعد برسد.

تیم والیبال نوجوانان ایران با 106 امتیاز در رتبه دوم رده‌بندی جهانی قرار دارد و کلمبیا با 33 امتیاز در جایگاه یازدهم قرار دارد.

تیم والیبال نوجوانان ایران فردا (یکشنبه 15 مرداد) بازی ندارد، روز دوشنبه 16 مرداد تمامی تیم‌های شرکت کننده استراحت دارند و روز سه‌شنبه 17 در دیدار بعدی خود در این رقابت‌ها به میدان می‌رود که حریف بعدی ایران پس از پایان مرحله گروهی مشخص خواهد شد که احتمالا تیم مکزیک است.

505820

مطالب مرتبط