فروش چارتری بلیت هواپیما تا پایان شهریور ممنوع است/ انجام پرواز عتبات با تمام ظرفیت ایرلاین‌ها

رئیس سازمان هواپیمایی از ممنوعیت فروش چارتری بلیت هواپیما تا پایان شهریور امسال خبر داد و گفت: از ابتدای امسال ‌۲۲ فروند هواپیما وارد ناوگان هوایی کشور شد.
تصویر فروش چارتری بلیت هواپیما تا پایان شهریور ممنوع است/ انجام پرواز عتبات با تمام ظرفیت ایرلاین‌ها

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد محمدی‌بخش، با اشاره به ممنوعیت فروش چارتری بلیت هواپیما از روز گذشته، اظهار کرد: این ممنوعیت با هدف آرامش بازار حمل‌ونقل هوایی اجرایی شده و تا پایان شهریورماه امسال ادامه دارد.

وی افزود: نظارت‌ها بر عملکرد حمل‌ونقل هوایی کشور مستمر است؛ با توجه‌ به این‌که می‌خواهیم کنترل بازار را در دست بگیریم بر اساس بررسی‌های صورت گرفته فعلا تا پایان تابستان فروش چارتری بلیت هواپیما متوقف شده و ممنوع است.

محمدی‌بخش با بیان "این ممنوعیت به شرکت‌ها ابلاغ شده و آنها همراهی کرده‌اند" در پاسخ به این پرسش که توقف فروش چارتری برای پروازهای داخلی یا این‌که پرواز عتبات عالیات هم مشمول آن می‌شود، افزود:‌ برای پروازهای عتبات تصمیم را هفته آینده اعلام می‌کنیم؛ موضوعات مربوط به اربعین از جمله شرایط کشور عراق، زمان، قیمت، شروع پروازها، فرودگاه‌ها و... را طی یک نشست ویژه خبری اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که برآورد سازمان هواپیمایی از تعداد تعداد زائران عتبات عالیات در اربعین 1402، گفت:‌ سال 1400 زیر 40 هزار نفر به‌صورت هوایی به عتبات عالیات سفر کردند، در سال گذشته این تعداد به 257 هزار نفر افزایش یافت. طبیعتاً این رشد در سال جاری فزاینده خواهد بود، هرچه عراق یعنی فرودگاه نجف و بغداد در پذیرش هواپیماهای ایران همکاری کند ما در ارائه خدمات محدودیتی نداریم.

محمدی‌بخش در خصوص ظرفیت ناوگان هوایی برای پروازهای عتبات عالیات، اضافه کرد:‌ با تمام ظرفیت یعنی ظرفیتی که می‌تواند پروازهای بین‌المللی را انجام دهد، پروازهای اربعین را انجام خواهیم داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تعداد هواپیماهای وارد شده به کشور از ابتدای امسال تاکنون نیز گفت: این پرسش را باید مقداری با توجه به شرایط تحریم با طمانینه پاسخ دهیم. اما ناوگان وارد شده به کشور به تدریج در حال ورود به چرخه عملیاتی است و تاکنون 22 فروند هواپیما وارد ناوگان هوایی شده است.

منبع: تسنیم

505540