گزارش نماینده سازمان ملل از سفر به تهران/ در مورد انتخابات عراق صحبت نکردیم

نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق ادعای رایزنی درمورد انتخابات این کشور در سفرش به تهران را رد کرد.
تصویر گزارش نماینده سازمان ملل از سفر به تهران/ در مورد انتخابات عراق صحبت نکردیم

به گزارش سایت خبری پرسون، جنین پلاسخارت، نماینده ویژه سازمان ملل در امور عراق که اخیرا سفری به تهران داشت و با مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط تاکید کرد که در سفرم به ایران در مورد پرونده انتخابات شورای شهرهای عراق رایزنی نکردم.

پیش از این نمایندگی سازمان ملل در عراق نیز اعلام کرده بود که این سفر در راستای گفت‌وگوهای منطقه ای است اما برخی منابع سیاسی مدعی شدند که پرونده«انتخابات شوراهای عراق» بخشی از دستور کار سفر پلاسخارت به تهران بوده است.

برخی کارشناسان عراقی نیز از سفر پلاسخارت به ایران انتقاد کرده و گفته بودند که برخی پرونده ها که در این سفر بررسی شد از وظایف وزارت امور خارجه است.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در دیدار خانم پلاسخارت، نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور عراق، در جریان آخرین وضعیت و تحولات عراق از منظر نماینده دبیرکل در امور عراق قرار گرفت.

حسین امیر عبداللهیان در این دیدار رابطه کشورمان و عراق را روابطی در هم تنیده و مستحکم دانست. وی تاکید کرد: مناسبات قوی و گسترده دو کشور مبتنی بر روابط مردمی و همکاری همه جانبه رسمی است که علاوه بر اثرات دو جانبه آن بر جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، به نفع ثبات، توسعه و ‌امنیت پایدار در منطقه می باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان با مورد اشاره قرار دادن روابط سازنده و ممتاز دو کشور، بر اهمیت نقش منطقه ای عراق تاکید کرد.

امیرعبداللهیان در پاسخ به اظهارات نماینده دبیرکل سازمان ملل، امنیت مرزهای فیمابین ایران و عراق را با اهمیت ذکر کرد و اجرای دقیق موافقتنامه امنیتی بین دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

خانم پلاسخارت هم در این دیدار ضمن تاکید بر نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با عراق، دیدگاه های خود درخصوص تحولات داخلی و منطقه ای مرتبط با عراق را تشریح کرد.

505460

مطالب مرتبط