اسپاتیفای بهتر است یا اپل موزیک

مقایسه بین اسپاتیفای و اپل موزیک وابسته به مجموعه‌ ای از عوامل شخصی و نیازهای شما است. هر دو این سرویس‌ ها نقاط قوت و ضعف خود را دارند. به همین دلیل، قبل از تصمیم‌ گیری باید در نظر بگیرید که چه ویژگی‌هایی برای شما مهم‌ تر هستند و سپس به انتخاب یکی از این موارد بپردازید.
تصویر اسپاتیفای بهتر است یا اپل موزیک

به گزارش سایت خبری پرسون، مقایسه بین اسپاتیفای و اپل موزیک وابسته به مجموعه‌ ای از عوامل شخصی و نیازهای شما است. هر دو این سرویس‌ ها نقاط قوت و ضعف خود را دارند. به همین دلیل، قبل از تصمیم‌ گیری باید در نظر بگیرید که چه ویژگی‌هایی برای شما مهم‌ تر هستند و سپس به انتخاب یکی از این موارد بپردازید.

مقایسه بین اسپاتیفای و اپل موزیک

تفضل اینکه کدام سرویس موسیقی برتر است (اسپاتیفای یا اپل موزیک) بستگی به ترجیحات و نیازهای شما دارد. هر دو سرویس موسیقی دارای ویژگی‌ ها و مزایای خود هستند که می ‌توانند متفاوت باشند. به همین دلیل، بهتر است که با توجه به نیازها و علایق شخصی خود، هر دو سرویس را مقایسه کرده و سپس تصمی م‌گیری کنید که کدام یک برای شما بهتر است. جهت خرید اپل موزیک ارزان از سایت آیدی تاپ روی لینک زیر کلیک کنید:

https://idtop.ir/product/%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D9%85%D9%88%D8%B2%DB%8C%DA%A9

اسپاتیفای (Spotify)

در ادامه به مزایا و مشخصات اسپاتیفای می پردازیم.

کاربری آسان اسپاتیفای-

معمولاً اسپاتیفای برای بسیاری از کاربران به عنوان یک سرویس استریم موزیکی با کاربری آسان شناخته می ‌شود. اسپاتیفای به دلیل ویژگی‌ ها و رابط کاربری ساده ‌اش جز. محبوب‌ترین سرویس ‌های استریم موزیک در سراسر جهان است.

کتابخانه گسترده اسپاتیفای-

اسپاتیفای برخوردار از یک کتابخانه گسترده از موسیقی، پادکست‌ ها و محتواهای صوتی است که از هزاران هنرمند و ناشر مختلف در سراسر جهان پشتیبانی می ‌کند. این کتابخانه بزرگ از محتوا، یکی از اصلی‌ ترین ویژگی‌ های جذاب اسپاتیفای برای کاربران است.

کتابخانه گسترده اسپاتیفای به شما اجازه می ‌دهد تا به محتوای مورد علاقه‌ تان به راحتی دسترسی پیدا کنید و از تنوع و انواع موسیقی و محتواهای صوتی لذت ببرید. همچنین، الگوریتم پیشنهاددهنده اسپاتیفای به شما کمک می ‌کند تا محتوای مشابهی که با سلیقه‌ ی شما همخوانی دارد، پیدا کنید.

- استفاده از اسپاتیفای در پلتفرم‌های چندگانه

اسپاتیفای به عنوان یکی از محبوب ‌ترین سرویس‌ های استریم موزیک، قابل استفاده بر روی پلتفرم های مختلفی است. با داشتن حساب کاربری اسپاتیفای، شما می ‌توانید از این سرویس بر روی دستگاه‌ ها و پلتفرم‌ های مختلف استفاده کنید. برخی از پلتفرم ها و دستگاه‌ هایی که اسپاتیفای روی آن‌ ها قابل دسترسی است عبارتند از دستگاه‌های اندروید، اسپیکرهای هوش مصنوعی، اسمارت‌ فون‌ ها و تبلت‌ ها و ...

-محبوبیت اسپاتیفای

اسپاتیفای بدون شک یکی از محبوب ‌ترین و پرطرفدارترین سرویس‌ های استریم موزیک در سراسر جهان است. از زمان تأسیس آن در سال ۲۰۰۶ توسط دو کارآفرین سوئدی، دانیل اک و مارتین لورنتسون توسعه داده شده است. اسپاتیفای به یکی از بزرگترین پلتفرم‌ های موسیقی جهان تبدیل شده و میلیون‌ ها نفر از سراسر جهان از آن استفاده می ‌کنند.

-پیشنهادات موسیقی در اسپاتیفای

اسپاتیفای با استفاده از الگوریتم‌ های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، پیشنهادات موسیقی به کاربران خود ارائه می‌ دهد که به سلیقه‌ ی آن ‌ها متناسب هستند. این پیشنهادات به شکل‌ ها و در زمان ‌های مختلف ارائه می‌ شوند تا تجربه‌ ی کاربری را تنوع بخشیده و به کاربران کمک کند موسیقی‌ های جدید را کشف کنند.

اپل موزیک

در ادامه به مشخصات و مزیت های اپل موزیک می پردازیم:

- ادغام با اکوسیستم اپل در اپل موزیک

اپل موزیک (Apple Music) به عنوان سرویس موسیقی ابری (Cloud Music) توسط اپل ارائه شده است و در اکوسیستم اپل تعبیه شده است. این اپلیکیشن به صورت پیش‌ فرض در دستگاه‌ های اپل مانند آیفون، آیپد، آیپاد تاچ و مک پیش ‌نصب می ‌شود و با اکوسیستم اپل به ‌طور کامل ادغام شده است.

- تمرکز بر آلبوم‌ها و اخبار موسیقی در اپل موزیک

اپل موزیک (Apple Music) بر آلبوم ‌ها و اخبار موسیقی تمرکز دارد و یک پلتفرم کامل برای گوش دادن به موسیقی و دنبال کردن جدیدترین اخبار و رویدادهای موسیقی است. این سرویس، علاوه بر امکانات استریم موزیک، قابلیت ‌هایی را نیز برای اطلاع از تازه ‌ترین اخبار و اطلاعات موسیقی فراهم می ‌کند. تمرکز بر آلبوم ‌ها و اخبار موسیقی در اپل موزیک عبارتند از:

1. کتابخانه بزرگ آلبوم‌ها: اپل موزیک دارای یک کتابخانه بزرگ از آلبوم ‌های موسیقی از هنرمندان مختلف است. کاربران می ‌توانند به راحتی آلبوم‌ های مورد علاقه‌ شان را جستجو و پخش کنند.

2. پادکست‌ها: علاوه بر موسیقی، اپل موزیک به کاربران امکان دسترسی به پادکست‌ های مختلف را نیز می ‌دهد. پادکست‌ ها شامل موضوعات مختلفی از جمله خبرها، موسیقی، کمدی، تاریخ و غیره هستند.

3. تازه‌ترین اخبار موسیقی: اپل موزیک اخبار و اطلاعات جدید موسیقی را به شما ارائه می‌ دهد. شما می‌ توانید از جدیدترین آلبوم‌ ها، تک‌ آهنگ ‌ها، ویدیوها، اخبار هنرمندان و رویدادهای موسیقی خبردار شوید.

4. Beats 1 Radio: اپل موزیک ایستگاه رادیویی به نام Beats 1 را تأسیس کرده است. این رادیو به صورت ۲۴/۷ به جدیدترین موسیقی‌ ها، برنامه ‌ها و مصاحبه ‌های هنرمندان اختصاص دارد و به صورت زنده پخش می ‌شود.

5. پشتیبانی از آلبوم‌های اختصاصی: اپل موزیک به طور انحصاری به برخی از آلبوم ‌ها و تک ‌آهنگ‌ ها دسترسی دارد که در سرویس‌ های دیگر استریم موزیک به آن ‌ها دسترسی ندارید.

6. اطلاعات هنرمندان: اپل موزیک اطلاعات کاملی از هنرمندان و گروه‌ های موسیقی را ارائه می ‌دهد. شما می ‌توانید اطلاعاتی از زندگی ‌نامه، آلبوم ‌ها، تک ‌آهنگ‌ ها، ویدیوها و غیره در مورد هر هنرمند را مشاهده کنید.

-انتخاب انحصاری در اپل موزیک

انتخاب انحصاری در اپل موزیک به معنای اختصاصی بودن یک آلبوم یا تک ‌آهنگ به این سرویس موسیقی اشاره دارد. به عبارت دیگر، اپل موزیک برخی از آثار موسیقی را به صورت انحصاری در اختیار کاربران خود قرار می ‌دهد، به‌ طوری که این آثار در سرویس‌ های رقیب دیگر به صورت آنلاین در دسترس نیستند. این راهبرد برای جلب کاربران و فراهم کردن تجربه ‌ای منحصر به‌ فرد و متفاوت در اپل موزیک مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

تعدادی از هنرمندان و موسیقی دانان معروف، قبل از یا همزمان با انتشار آثارشان در سرویس‌ های دیگر، اولین بار آلبوم‌ها و تک ‌آهنگ ‌های خود را به صورت انحصاری در اپل موزیک منتشر می کنند. این انتخاب انحصاری برای کاربران اپل موزیک مزیت دارد و می ‌تواند به عنوان یکی از اصلی‌ ترین علل انتخاب این سرویس توسط برخی کاربران باشد.

در نهایت، انتخاب به عهده‌ ی شماست و ممکن است معیارهایی مانند انحصاری‌ها، کیفیت صوتی، ارتباط با دیگر اجزای اکوسیستم اپل یا سایر عوامل برای شما مهم باشند. پیشنهاد می ‌شود با استفاده از نسخه‌ های آزمایشی رایگان هر دو سرویس، آن‌ ها را آزمایش کنید و سپس تصمیم ‌گیری کنید کدام یک برتری برای نیازهای شما دارد.

505383

نظرات شما ( 1 نظر )

مهرسا علی یاری |
سه شنبه 10 مرداد 140220:05
عالی بود این مقایسه