استقبال عجیب طرفداران تیلور سوئیفت از کنسرت اخیرش

طرفداران تیلور سوئیفت به رکوردشکنی‌ در حمایت از خواننده محبوب خود ادامه می‌دهند.

تصویر استقبال عجیب طرفداران تیلور سوئیفت از کنسرت اخیرش

به گزارش سایت خبری پرسون، طرفداران تیلور سوئیفت به رکوردشکنی در حمایت از خواننده محبوب خود ادامه می‌دهند. به گفته جکی کاپلان اورباخ، زازله‌شناس، طرفداران تیلور سوئیفت در جریان برگزاری دو کنسرت این هنرمند در شهر سیاتل آمریکا چنان شور و هیجانی در تالار «لومن فیلد» ایجاد کردند که موجب فعالیت‌های لرزه‌ای بی‌سابقه در منطقه شد. این فعالیت‌های لرزه‌ای معادل یک زلزله به بزرگی ۲.۳ ارزیابی شده است. جکی کاپلان اورباخ این فعالیت‌های لرزه‌ای موسوم به «سوئیفت کوئک» را با شادی طرفداران تیم فوتبال آمریکایی «سیاتل سی‌هاکس» در سال ۲۰۱۱ مقایسه می‌کند که تشویق‌های آن‌ها پس از گلزنی یکی از بازیکنان موجب فعالیت‌های لرزه‌ای مشابهی شد

به گفته جکی کاپلان اورباخ، زازله‌شناس، طرفداران تیلور سوئیفت در جریان برگزاری دو کنسرت این هنرمند در شهر سیاتل آمریکا چنان شور و هیجانی در تالار «لومن فیلد» ایجاد کردند که موجب فعالیت‌های لرزه‌ای بی‌سابقه در منطقه شد. این فعالیت‌های لرزه‌ای معادل یک زلزله‌ به بزرگی ۲.۳ ارزیابی شده است.

جکی کاپلان اورباخ این فعالیت‌های لرزه‌ای موسوم به «سوئیفت کوئک» را با شادی طرفداران تیم فوتبال آمریکایی «سیاتل سی‌هاکس» در سال ۲۰۱۱ مقایسه می‌کند که تشویق‌های آنها پس از گلزنی یکی از بازیکنان موجب فعالیت‌های لرزه‌ای مشابهی شد؛ ‌پدیده‌ای که به «بیست کوئک» شهرت یافت.

جکی کاپلان اورباخ، که به‌عنوان استاد زمین‌شناسی در دانشگاه واشنگتن غربی کار می‌کند، پس از مشاهده این فعالیت‌های لرزه‌ای در گروه زلزله شمال غرب اقیانوس آرام که در فیسبوک مدیریت می‌کند، به بررسی آن پرداخت.

او پس از مطالعه داده‌های هر دو شبی که کنسرت تیلور سوئیفت در سیاتل برگزار شد، به این نتیجه رسید که فعالیت‌های لرزه‌ای تقریبا مشابه هستند. تنها تفاوت اصلی یک وقفه ۲۶ دقیقه‌ای میان داده‌های شب اول و شب دوم بود، ولی جکی کاپلان اورباخ پس از بررسی موضوع دریافت که کنسرت تیلور سوئیفت در شب دوم حدود نیم ساعت دیرتر آغاز شده است.

در حالی که فعالیت‌های لرزه‌ای کنسرت تیلور سوئیفت از مسابقه فوتبال در سال ۲۰۱۱ تنها ۰.۳ بیشتر است، ولی به گفته این زلزله‌شناس، لرزش ایجاد شده توسط طرفداران تیلور سوئیفت دو برابر قوی‌تر است و رکورد تازه‌ای را ثبت کرد.

جکی کاپلان اورباخ توضیح می‌دهد: «تفاوت اصلی، مدت زمان تکان است، تشویق گلزنی در فوتبال فقط چند ثانیه طول می‌کشد و در نهایت از بین می‌رود. اما در کنسرت، علاوه بر تماشاگران، مجموعه‌ای از عوامل مانند موسیقی، بلندگوها، یا ضرب آهنگ نیز دخیل است که برای مدت نسبتا طولانی می‌تواند روی زمین تأثیر بگذارد.»

این زلزله‌شناس که از ملحق شدن به جمع طرفداران تیلور سوئیفت هیجان‌زده است، در عین حال می‌گوید خوشحال است که می‌تواند از نظر علمی چنین پدیده جذابی را با سایرین به اشتراک بگذارد.

این ادعا در شرایطی که مطرح می‌شود که به گفته برخی از تماشاگران و حتی کلویی ملاس، از شبکه خبری «سی‌ان‌ان» که در تالار بود، کنسرت تیلور سوئیفت تجربه‌ای متفاوت بود و حاضرین احساس می‌کردند که زمین زیر پاهای آنها تکان می‌خورد.

حتی خود تیلور سوئیفت نیز دوشنبه در پیامی که در اینستاگرام پست کرد، از تشویق و حمایت طرفداران خود در سیاتل قدردانی کرد.

این نخستین تور تیلور سوئیفت در پنج سال اخیر است که با استقبال زیادی مواجه شده و بر اساس آمار موجود نقش مهمی در تقویت اقتصادهای محلی در شهرهای مختلف آمریکا داشته است.

تور «ارس» (Eras) با چند اجرای دیگر در ایالات کالیفرنیا ادامه خواهد داشت و از ۲۴ اوت با کنسرتی در مکزیکوسیتی در مکزیک وارد فاز بین‌المللی خود خواهد شد.

این مطلب با استفاده از گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان» تنظیم شده است.

منبع: انتخاب

505098