وضعیت جوی کشور امروز 1402/11/17

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام آسمانی صاف برای بیشتر مناطق کشور از ثبت دمای زیر صفر درجه برای نیمی از مراکز استان‌های کشور خبر داد.
تصویر وضعیت جوی کشور امروز 1402/11/17

به گزارش سایت خبری پرسون، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی، وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: از امروز تا شنبه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف همراه با افزایش نسبی دماست.

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی برای بعدازظهر شنبه به کشور خبر داد و افزود: سامانه بارشی جدید جنوب غرب و شمال غرب کشور را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و استان‌هایی از جمله کرمانشاه، کردستان، نیمه شمالی ایلام، بارش پراکنده دارند. یکشنبه سامانه بارشی تقویت می‌شود و علاوه بر استان‌های ذکر شده، استان‌هایی همچون خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و نیمه غربی فارس را در برمی‌گیرد.

به گفته وی، در دو روز آینده آب‌های خلیج‌فارس و تنگه‌هرمز، مواج و متلاطم می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران صاف همراه با افزای باد است. کمینه دمای امروز پایتخت درجه بالای صفر ثبت شد و بیشینه دمای امروز تهران به ۱۲ درجه بالای صفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه بیش از نیمی از مراکز استان‌های کشور امروز دمای زیرصفر درجه را تجربه کردند، توضیح داد: سردترین مرکز استان شهرکرد با دمای ۹ درجه زیرصفر و گرمترین مراکز استان‌ها نیز بندرعباس و ساری با ۲۵ درجه بالای صفر ثبت شد.

منبع: میزان

599582