تکلیف مجلس به بانک مرکزی در تسریع صدور حواله‌های ارزی برای دارو

خضریان گفت: در جلسه کمیسیون اصل نود مقرر شد که بانک مرکزی در صدور حواله‌های ارزی برای نیازهای حوزه دارو تسریع کند. همچنین سازمان برنامه و بودجه نیز بودجه و اعتبارات طرح دارویار را به طور منظم پرداخت کند.
تصویر تکلیف مجلس به بانک مرکزی در تسریع صدور حواله‌های ارزی برای دارو

به گزارش سایت خبری پرسون، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه کمیسیون اصل نود در خصوص مشکلات حوزه دارو و تجهیزات پزشکی گفت: این جلسه با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه، سازمان غذا و دارو، سازمان تامین اجتماعی، معاون ارزی و اعتباری بانک مرکزی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل گمرک و سرپرست بانک ملی ایران برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی اظهار داشت: این جلسه سومین جلسه از سلسه جلسات فوق العاده کمیسیون اصل نود مجلس برای رسیدگی به مشکلات ارزی تولید کنندگان و تأمین کنندگان دارو و تجهیزات پزشکی بود.

وی افزود: موضوعاتی چون تأمین ارز تجهیزات پزشکی، حمایت دولت از تولید کنندگان داخلی تجهیزات پزشکی و الزام تأمین نیاز داخل از تولیدات داخلی، تأمین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی و مشکلات ترخیص کالا و مواد اولیه عمده موضوعات مطرح شده در جلسات قبلی بود که بخشی از آنها در مسیر اصلاح قرار گرفته است.

خضریان تصریح کرد: در این جلسه رئیس کل گمرک گزارشی از وضعیت ترخیص دارو، مواد اولیه تولید و ماشین آلات تولید تجهیزات پزشکی و آخرین مقررات حمایتی و تسهیل کننده جهت حل مشکل این بخش‌ها ارائه کرد. همچنین رئیس سازمان غذا و دارو نیز از وضعیت دارو در کشور گزارشی ارائه کرد و پس از آن بانک مرکزی میزان تخصیص، تأمین و حواله ارز در ماه‌های اخیر را جهت تأمین دارو و مواد اولیه اعلام نمود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: بررسی وضعیت طرح دارویار و میزان وصول مطالبات بیمه‌ها و سازمان تأمین اجتماعی از محل این طرح نیز به کمیسیون گزارش شد و در پایان مقرر شد بانک مرکزی در صدور حواله‌های ارزی برای نیازهای حوزه تجهیزات پزشکی و دارو تسریع کند. همچنین سازمان برنامه و بودجه نیز نسبت به تسویه اسناد سال گذشته به سرعت اقدام کرده و بودجه و اعتبارات طرح دارویار را به طور منظم پرداخت کند.

503998